LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
DSB Expert

DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door DSB Expert »

Ik zal even het één en ander uiteenzetten

soort krediet: Beleggingskrediet

Een beleggingskrediet is niet meer of minder dan een doorlopend krediet waar alleen de verplichting bestaat om rente te betalen (rentekrediet).Dit rentekrediet kan als 2e hypotheek worden afgesloten (bijvoorbeeld met 4,1% rente) of als gewoon rentekrediet (bijvoorbeeld rente 6,9%)

De maandlast van het rentekrediet wordt berekend aan de hand van de nominale maandrente (staat op het contract) maal het uitstaande saldo.

Voorbeeld:
saldo 22.500
jaarrente 4,1%
maandrente 0,355%
maandlast €79,87

NAAST het rentekrediet wordt een Hollands Welvaren Select I (= Robbesand Voorschotbank) of Hollands Welvaren Select II (= DSB Bank) gesloten.

Dit is niets meer of minder dan OOK een doorlopend krediet. Het volledige saldo van het Hollands Welvaren Select wordt aangewend om in één keer een aandelenpakket te kopen van 4 fondsen. De aandelen worden in onderpand afgegeven aan of ANT Trust (bij Hollands Welvaren Select I) en aan DSB Securities (Bij Hollands Welvaren Select II)

De aandelen kunnen dus niet zonder toestemming van de bank worden verkocht bij,omdat je als klant er nog een schuld in de vorm van het contract bij Robbesand of DSB Bank hebt.

De maandlast bij een dergelijk contract van Hollands Welvaren wordt berekend als volgt

geleend bedrag: €22.000
(=aankoopwaarde aandelen: €22.000)
maandtermijn: €220

Oplettende mensen zien nu dat de maandlast overeenkomt met 1%. Deze 1% is PUUR EN ALLEEN rente. Als je het doorrekent naar een rente op jaarbasis betaal je effectief 12,7% voor het lenen van dit pakket aandelen.

De bedoeling is natuurlijk om met het rendement van Hollands Welvaren Select (I of II) binnen 5 of 10 jaar zoveel rendement te halen dat de schuld van het eerstgenoemde krediet (rentekrediet) kan worden afgelost.

Dit kan als je uitgaat van een gemiddelde stijging van 15 a 16% per jaar. Laten we niet uitwijden of dit redelijk is, want dat is het in zijn geheel niet.

Indien er een Hollands Welvaren Select II polis is gesloten en je hebt het rentekrediet bij één van de DSB Banken afgesloten (Agnes Voorschotbank, De Gouwe Voorschotbank, De West-Friese Voorstotbank etc etc), dan is de Hollands Welvaren Select II ook nog eens automatisch verpand (zie algemene voorwaarden HWS II).

In bovenstaande alinea wordt het je dus nog moeilijker gemaakt om er van af te komen. Immers als je je HWS II wilt stopzetten MOET je eerst je rentekrediet bij DSB (of haar dochterbanken) aflossen. Indien je een HWS I hebt gesloten i.c.m. met een DSB rentekrediet, dan bestaat die koppeling cq. verpanding in zijn geheel NIET!

Hoe er van af te komen?

Indien je rentekrediet bij één van DSB Banken loopt (contract via de Perelaer of DSB Bank), dan is het te allen tijde mogelijk dit rentekrediet boetevrij af te lossen (mits het geen 2e hypotheek is met een rentevasteperiode, dan zijn er kosten aan verbonden).

Je kunt gewoon het beste gaan shoppen en kijken welke financieringsmaatschappij of bank je RENTEkrediet van DSB kan overnemen. Vergelijk wel op eerlijk basis; dit betekent dat je een doorlopend krediet van de ABN AMRO niet kunt vergelijken met een rentekrediet gezien je bij de ABN per maand duurder uit bent (maar dat is omdat je daar WEL op een normale manier aflost). Kijk zelf wat je maandelijks kwijt kunt en ga regulier aflossen in de vorm van een rentekrediet + vrijwillig boetevrij aflossen of een doorlopend krediet met 1% of 1,5% of 2% aflossing.

Het beeindigen van een HWS I heeft iets meer voeten in aarde. In theorie is de overeenkomst NIET te beeindigen. Immers je hebt getekend voor 60 maanden tot maximaal 120 maanden (zie je contract). MAAR, in de praktijk gaat men WEL over tot beeindiging zolang je maar je rechtsbijstandverzekering/advocaat/concurrent tussenpersoon erop zet. Je kunt het (net als bij Legio) gooien op fout en incomplete voorlichting. M.a.w. op deze manier zullen ze wel zwichten en kun je overgaan tot afkoop. Let wel dat de mogelijkheid bestaat dat de schuld hoger is dan de waarde van de aandelen. Mijn advies: neem deze schuld en calculeer deze in bij de overname van het rentekrediet zoals eerder genoemd. Zolang je de HWS I laat lopen betaal je 12,7% per jaar over je netto geleende bedrag.

HWS II zit iets makkelijker in elkaar. Deze kent een boeteclausule van die als volgt wordt berekend.

geleend bedrag: €22.000
(=aankoopwaarde aandelen: €22.000)
maandtermijn: €220
looptijd 60 maanden
verstreken looptijd tot op heden: 50 maanden

(oorspronkelijk looptijd - betaalde termijnen) * (50% * de maandtermijn) = boete

(60-10) * (50% * 220,-) = €2200,-

Deze boete moet je dus nog optellen bij het eventuele verlies op de aandelen. Ook hier kun je weer met de nodige briefwisseling wellicht de boeteregeling er geheel of gedeeltelijk uitkrijgen, afhankelijk van je argumenten.

Belastingtechnisch bij woningverbetering aan de 1e eigen woning:

De rente die betaalt is over het RENTEKREDIET is fiscaal te verrekenen in BOX1. De rente die betaalt is voor het lenen van het geld voor de aandelen (HWS I of II) is NIET fiscaal aftrekbaar!!! Deze schuld (HWS I of II) mag je verrekenen in BOX 3 om zo je vermogensrendementsheffing te drukken.

Belastingtechnisch bij consumptieve zaken (geen woningverbetering)

De rente die betaalt is over het RENTEKREDIET is fiscaal NIET te verrekenen in BOX3. De rente die betaalt is voor het lenen van het geld voor de aandelen (HWS I of II) is OOK NIET fiscaal aftrekbaar!!! De schuld van beide kredieten is te verrekenen in BOX 3. De waarde van de aandelen moet daarentegen in BOX 3 als bezit worden opgegeven.

Tot zover het Beleggingskrediet.


Het Spaarkrediet


Een spaarkrediet is niet meer of minder dan een doorlopend krediet waar alleen de verplichting bestaat om rente te betalen (rentekrediet).Dit rentekrediet kan als 2e hypotheek worden afgesloten, dit gebeurt het meeste !!! (bijvoorbeeld met 4,1% rente) of als gewoon rentekrediet (bijvoorbeeld rente 6,9%)

De maandlast van het rentekrediet wordt berekend aan de hand van de nominale maandrente (staat op het contract) maal het uitstaande saldo.

Voorbeeld:
saldo 22.500
jaarrente 4,1%
maandrente 0,355%
maandlast €79,87


Naast het rentekrediet wordt een zogenoemde spaarverzekering of kapitaalverzekering afgesloten. Deze is bedoeld om te lopen over een periode van 180 of 240 maanden (15 of 20 jaar). Met een 8% rendementsverwachting wordt gerekend dat na die periode net zoveel kapitaal is opgebouwd om de schuld bij het eerdergenoemde rentekrediet mee af te lossen.

De spaarpolis (Hollands Welvaren niet te verwarren met Hollands Welvaren Select I of II), wordt middels een akte van verpanding gekoppeld aan het rentekrediet (dit kan een DSB bank(je) zijn of bijvoorbeeld een bank als IDM, Direktbank, Vola, MNF, IJssel, Eurofintus, NVF, Finata,Defam, Ribank)

De spaarpolis kan niet zondermeer worden stopgezet. Alleen indien het rentekrediet volledig is ingelost vervalt het pandrecht en mag de polis worden beeindigd.

Advies bij beeindiging spaarpolis:

indien de spaarpolis korter loopt dan 1 jaar is het advies beeindigen en afkopen. Neem je verlies er valt weinig te halen (kosten worden nl. in rekening gebracht)

loopt de polis langer dan 12 cq. 18 maanden dan kun je 2 dingen doen. Blijven doorsparen tot einde van de looptijd. Dan is het opgespaarde bedrag ook volledig voor jezelf.
Of de polis premievrijmaken. Dit betekent dat je de maandlast van de polis naar 0 zet, en het opgespaarde bedrag laat staan en pas na 15 jaar laat uitkeren (de opgebouwde waarde is dan niet hoog gezien de inleg gestopt is).

Afkoop, doorbetaling of premievrijmaken is afhankelijk natuurlijk van je eigen financiele situatie en van de hoogte van je maandelijkse spaarpolis.


Tot Slot:

De verzekeringen!

DSB sluit graag en veel verzekeringen.

KO1 (Kwijtschelding bij overlijden)

Afgesloten door DSB tussenpersoon bij DSB Leven , geadministrateerd via TADAS. Betaling van de verzekeringspremie gebeurt bij vooruitbetaling.
De verzekering is niet fiscaal aftrekbaar en ook niet fiscaal belast indien deze bij overlijden wordt uitgekeerd.

Voorbeeld

te lenen bedrag : €22.000
kosten koopsom verzekering overlijden : € 4.000
-----------------
totaal geleende som €26.000

Je betaalt vanwege deze aanvullende verzekering dus
een hogere maandlast (immers je lening is hoger dus ook
je rentelast is hoger).

FZP (Financieel Zekerheidsplan)

Dezelfde constructie als hierboven met dien verstande dat de verzekeringspremie wordt betaald om het risico bij arbeidsongeschiktheid mee af te kopen. Deze verzekering is schrikbarend duur (maar duur = relatief). Het FZP verzekert een bepaald maandbedrag als je langer dan 14 dagen aaneengesloten ziek bent (bij een persoonlijke lening is dit 30 dagen). De verzekering zorgt er dus voor dat je maandtermijn in tijde van ziekte en/of gedeeeltelijke of volledige arbeidsongeschiktheid wordt doorbetaald.

Voordeel van het FZP is dat de premie evenredig over de looptijd te verrekenen is als premie particuliere ziektekosten via de belastingaangifte.

Stel:

looptijd FZP 120 maanden
koopsom €4.000

te verrekenen bedrag met de fiscus PER JAAR:
(koopsom : looptijd in jaren) * belastingschijf

(€4000 : 10) * 42% = €168 per jaar teruggave.

Let wel: als je de verzekering claimt, worden de toe te kennen uitkeringen gezien als inkomen en dus ook fiscaal belast !!!

Hoe er van af te komen?

Het rentekrediet (of doorlopend krediet of persoonlijke lening) door een andere bank laten overnemen en restitutie per inlosdatum van je krediet aanvragen. Helaas is de afkoop nogal duur, dus je houdt in sommige gevallen minder over. Daarentegen zijn er genoeg banken die concurrerend een standaardoverlijdensverzekering in hun krediet aanbieden,maar qua rentepercentage dan wat hoger zitten. Wat ook kan is een kale lening af te sluiten (zonder standaarddekking en de verzekering in de vorm van een maandpremie bij bijvoorbeeld FBTO of Ohra af te sluiten. Dit is vele malen goedkoper en altijd direct opzegbaar).

LET OP: alleen FZP en KO polissen van VOOR juni 2002 zijn restitueerbaar. Polissen van daarna zijn NIET afkoopbaar. Dus krijgt je geld dan niet terug.Daarentegen blijf je wel tot einde looptijd van de verzekering verzekert voor het risico dat je hebt afgedekt. In de meeste gevallen kun je zo'n verzekering dan weer koppelen aan bijvoorbeeld je hypotheek of een andere lening.


Ik hoop dat bovenstaand verhaald een goed inzicht geeft wat een beleggingskrediet dan wel een spaarkrediet is alsmede de verzekeringen. Let wel, de meeste van dit soort kredieten worden afgesloten als 2e hypotheek. Aardig als DSB is worden deze 2e hypotheken op het BKR gemeld alszijnde een consumptieve lening! Dit mag niet gezien een hypotheek alleen bij wanbetaling langer dan 120 dagen op het BKR mag worden geplaatst.

met vr. groet

NB:

aan dit schrijven kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik aanvaard geen aansprakelijkheid voor schade die op welke wijze dan ook voortvloeit uit bovenstaand verhaal.

DSB Expert

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door DSB Expert »

toevoeging mbt de verzekering:

bij 2e hypotheken wordt er vaak een koopsomverzekering via
Cardif afgesloten (ORV =overlijdensrisico of WCP = Wooncomfortplan = Arbeidsongeschiktheidsdekking).

Jammer genoeg geldt hier ook de regel, dat las je betaald hebt, je de koopsom niet kunt restitueren als je rentekrediet is ingelost. MAAR, hier komt het trucje, als je er maar genoeg druk op zet (bij je DSB tussenpersoon) dan kan de verzekering worden beeindigd MITS de DSB tussenpersoon hier Cardif schriftelijk toestemming voor geeft.

Ook hier geldt weer: als je er een advocaat,rechtsbijstandsverzekering of concurrent tussenpersoon op zet, zal je met een beetje geluk WEL je geld kunnen terugkrijgen! Het nadeel voor DSB is natuurlijk dat ze dan de ontvangen provisie van Cardif moeten terugbetalen aan de Cardiff. En betalen vind DSB nooit leuk ...

teil

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door teil »

Wat een onzin verhaal van deze 'DSB-expert'

Iets is of een doorlopend krediet of een hypothecaire geldlening. Van tweeën een.
Is het een doorlopend krediet dan valt het onder de Wet op het Consumentenkrediet (WCK) en dan is koppelverkoop aan een belegging gewoon verboden.

Het wordt tijd dat de overheidstoezichthouder, de Autoriteit Financiële Markten (AFM) na de eerdere waarschuwing aan DSB, gewoon eens keihard ingrijpt bij DSB.

DSB Expert

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door DSB Expert »

Teil, sorry maar dit is absoluut geen onzinverhaal! Als ik al zoveel details geef over deze producten moet er toch wel een belletje gaan rinkelen dat mijn verhaal gewoon klopt? Ik kan moeilijk dit soort dingen uit mijn duim gaan zuigen,daar heeft niemand wat aan!

De verstrekte informatie is een aanvulling op de slechte voorlichting van DSB t.o.v. haar klanten. Mensen zien door de bomen het bos niet meer en kennen helaas hun rechten en plichten niet zo goed. Voor deze mensen is de informatie bedoeld geweest.

Ik heb uitgelegd wat een beleggings en een spaarkrediet is. Het betreft in alle gevallen 2 aparte overeenkomsten

1) Beleggingskrediet = rentekrediet + Hollands Welvaren Select I of II
2)Spaarkrediet = rentekrediet + Hollands Welvaren Kapitaalverzekering

Zowel het rentekrediet als de aandelenlease of kapitaalverzekering kunnen LOS van elkaar gesloten worden.
In de praktijk worden ze vaak samen gesloten. Indien dit gebeurd, MAG een kredietverstrekker de twee aan elkaar koppelen (verpanden), mits de klant hiervoor tekent natuurlijk.

M.b.t. de koppeling van een HWS II met een rentekrediet van DSB (dochterbank) heb in mijn betoog ook helemaal niet gesproken over koppelverkoop!

Ik wil alleen maar aangeven dat als een rentekrediet bij een van de DSB dochterbanken TEGELIJKERTIJD wordt afgesloten met een HWS II , dan is de HWS II AUTOMATISCH verpand aan het rentekrediet van de DSB Bank (dochter).
Verpanden is iets heel anders dan het verplichten om product A samen met B te sluiten. Je hebt wel gelijk dat koppelverkoop in de praktijk zeer vaak wordt toegepast.

In beginsel zijn het beleggingskrediet en het spaarkrediet combinatie-productvormen! Een klant kan er altijd voor kiezen om NIET het beleggingsgedeelte dan wel niet de kapitaalverzekering af te sluiten.

Ik ben in mijn verhaal er van uitgegaan, dat er wel genoeg klanten zijn die dit automatisch WEL hebben gedaan. Voor deze mensen is het 1e verhaal ook bedoeld.

En m.b.t. een doorlopend krediet of een 2e hypotheek. In beginsel zijn er twee leenvormen voor de normale particulier

1) consumptief
2) hypothecair

DSB sluit zowel 1 als 2 af. Bij hypothecair krediet mag een bank bij verstrekking boven 75% van de executiewaarde ALTIJD extra zekerheden vragen. De bottleneck zit 'm in het feit dat DSB in de regel je bijna altijd verplicht om die extra zekerheden (afloscomponent of overlijdens-dekking) bij een van haar dochtermaatschappijen af te sluiten. Dit laatst is en blijft koppelverkoop en mag niet!

M.b.t. het BKR. De DSB meldt ALTIJD een 2e hypotheek aan op het BKR, ook al mag dit officieel niet. Dit is hun beleid en de meeste mensen weten niet eens dat het op hun BKR staat. Ik moet er wel bij zeggen dat DSB op de voorzijde van haar contract heeft staan "Overeenkomst van hypothecair doorlopend krediet". Ook dit is verwarrend en dubbel. In de regel verstrekt DSB dus zowel consumptieve spaar en beleggingskredieten alsmede hypothecaire spaar en beleggingskredieten (al noemen we het dan ineens een spaarhypotheek of beleggingshypotheek).

Nogmaals mijn verhaal is uiteengezet op basis van het feit dat de meeste mensen vrijwillig (dan wel lichtelijk gedwongen) een beleggingskrediet danwel spaarkrediet afsluiten danwel HEBBEN AFGESLOTEN en er niet meer van af denken te komen. Voor deze mensen is de info bedoeld.

DSB Expert

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door DSB Expert »

Teil, sorry maar dit is absoluut geen onzinverhaal! Als ik al zoveel details geef over deze producten moet er toch wel een belletje gaan rinkelen dat mijn verhaal gewoon klopt? Ik kan moeilijk dit soort dingen uit mijn duim gaan zuigen,daar heeft niemand wat aan!

De verstrekte informatie is een aanvulling op de slechte voorlichting van DSB t.o.v. haar klanten. Mensen zien door de bomen het bos niet meer en kennen helaas hun rechten en plichten niet zo goed. Voor deze mensen is de informatie bedoeld geweest.

Ik heb uitgelegd wat een beleggings en een spaarkrediet is. Het betreft in alle gevallen 2 aparte overeenkomsten

1) Beleggingskrediet = rentekrediet + Hollands Welvaren Select I of II
2)Spaarkrediet = rentekrediet + Hollands Welvaren Kapitaalverzekering

Zowel het rentekrediet als de aandelenlease of kapitaalverzekering kunnen LOS van elkaar gesloten worden.
In de praktijk worden ze vaak samen gesloten. Indien dit gebeurd, MAG een kredietverstrekker de twee aan elkaar koppelen (verpanden), mits de klant hiervoor tekent natuurlijk.

M.b.t. de koppeling van een HWS II met een rentekrediet van DSB (dochterbank) heb in mijn betoog ook helemaal niet gesproken over koppelverkoop!

Ik wil alleen maar aangeven dat als een rentekrediet bij een van de DSB dochterbanken TEGELIJKERTIJD wordt afgesloten met een HWS II , dan is de HWS II AUTOMATISCH verpand aan het rentekrediet van de DSB Bank (dochter).
Verpanden is iets heel anders dan het verplichten om product A samen met B te sluiten. Je hebt wel gelijk dat koppelverkoop in de praktijk zeer vaak wordt toegepast.

In beginsel zijn het beleggingskrediet en het spaarkrediet combinatie-productvormen! Een klant kan er altijd voor kiezen om NIET het beleggingsgedeelte dan wel niet de kapitaalverzekering af te sluiten.

Ik ben in mijn verhaal er van uitgegaan, dat er wel genoeg klanten zijn die dit automatisch WEL hebben gedaan. Voor deze mensen is het 1e verhaal ook bedoeld.

En m.b.t. een doorlopend krediet of een 2e hypotheek. In beginsel zijn er twee leenvormen voor de normale particulier

1) consumptief
2) hypothecair

DSB sluit zowel 1 als 2 af. Bij hypothecair krediet mag een bank bij verstrekking boven 75% van de executiewaarde ALTIJD extra zekerheden vragen. De bottleneck zit 'm in het feit dat DSB in de regel je bijna altijd verplicht om die extra zekerheden (afloscomponent of overlijdens-dekking) bij een van haar dochtermaatschappijen af te sluiten. Dit laatst is en blijft koppelverkoop en mag niet!

M.b.t. het BKR. De DSB meldt ALTIJD een 2e hypotheek aan op het BKR, ook al mag dit officieel niet. Dit is hun beleid en de meeste mensen weten niet eens dat het op hun BKR staat. Ik moet er wel bij zeggen dat DSB op de voorzijde van haar contract heeft staan "Overeenkomst van hypothecair doorlopend krediet". Ook dit is verwarrend en dubbel. In de regel verstrekt DSB dus zowel consumptieve spaar en beleggingskredieten alsmede hypothecaire spaar en beleggingskredieten (al noemen we het dan ineens een spaarhypotheek of beleggingshypotheek).

Nogmaals mijn verhaal is uiteengezet op basis van het feit dat de meeste mensen vrijwillig (dan wel lichtelijk gedwongen) een beleggingskrediet danwel spaarkrediet afsluiten danwel HEBBEN AFGESLOTEN en er niet meer van af denken te komen. Voor deze mensen is de info bedoeld.

En by the way: wie zegt dat het woord "doorlopend krediet" perse onder de Wet op het Consumentenkrediet valt? Een hypotheek is in principe ook een doorlopend krediet met als enig verschil dat er een registergoed (=huis/boot) als onderpand dient.

Dus het te financieren onderpand bepaalt of een krediet onder de de WCK valt of niet niet de productnaam!!!

Jean

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Jean »

DSB Expert, netjes dat je het allemaal uitlegt en het klopt.
Maar, mijn ervaring is dat veel mensen op dit forum het niet waarderen. Ik was een expert ivm aandelenlease en wilde mijn expertise gebruiken om e.e.a. op te lossen maar dat werd niet gewaardeerd. Mensen willen niet geholpen worden, op een enkele na, alleen maar lopen afzeiken. Zelfkritiek hebben ze nagenoeg niet, sturen bonnentjes in om maar aan geld te komen en als het niet gaat zoals het moet dan is het zeuren. Soms best terecht, laten we eerlijk zijn, als je niet goed leest door de adv van de DSB en aanverwanten dan sla je een bukkum. Maar ik vind het knap van je hoor dat je het aandurft jouw info te geven.

DSB Expert

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door DSB Expert »

bedankt voor je reactie.
Mijn info is bedoeld om mensen een leiddraad te geven en door de bomen het bos weer een beetje te zien en te wijzen op de addertjes onder het gras. Dit laatste dan voor mensen die denken klant van DSB te gaan worden.

Voor mensen die al klant zijn, en zicht misleid of opgelicht voelen, kunnen hier de uitleg krijgen hoe hun krediet in elkaar steekt.En als ze er van af willen, heb ik ook de tips & tricks aangegeven...

Het hangt er dan verder van af wat een ieder met deze info wil doen.

linda

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door linda »

ik wil helemaal niemand afzeiken!ik ben echt teleurgesteld in waar ik ben ingelopen!ik stuur nooit bonnetjes in uit een gids mijn vorige lening (DK) was centraal beheer maar ik vond de rente erg hoog en via internet kwam ik bij dsb terecht.maar achteraf ben ik teleurgesteld sorry hoor!
ik wil echt geholpen worden en ik vind het wel heel goed dat dsb expert dit allemaal op dit forum goed uitlegt.
maar jean jij scheert denk ik veel mensen over 1 kam met ze willen maar geld en sturen maar in en dat vind ik niet zo heel leuk!

Willem S.

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Willem S. »

Jean, DSB:
goede actie DSB, duidelijk en bedankt.
Jean, als jij de lease expert bent.....
Een vraag dan:
- kun jij bewijs leveren dat DEXIA in 2000 al wist dat het risico eigenlijk onaanvaardbaar hoog was om met een groot verlies te blijven zitten?
Overigens moet je je niet aangevallen voelen als een enkeling je afvalt, het gross heeft dit niet gedaan en waarderen wel degelijk je reactie.... Maar genaaid zijn we wel, ook al was het een beetje naief misschien. Maar voor de meeste geldt dat zij hard moeten werken, weinig tijd hebben om alles uit te zoeken en dus vertrouwen op een bank... Dat moet je dus niet doen blijkt nu!!!!
Dit kun je eigenlijk de mensen niet kwalijk nemen en hiervoor moet je echt bij de bank zelf zijn vind ik.
Groeten

DSB Expert

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door DSB Expert »

als er mensen zijn die 'hulp' nodig hebben mbt DSB, laat het even weten op dit forum ...

DSB Expert

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door DSB Expert »

oh ok, iedereen redt het wel tegen DSB begrijp ik ;-)

Jean

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Jean »

Mijn excuses voor mijn reactie, een beetje gefrustreerd, juist omdat ik altijd goede bedoelingen had en nog steeds heb. Wilde niet iedereen over een kam scheren. Willem, helaas kan ik geen bewijzen leveren waar jij om vraagt.

DSB Expert

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door DSB Expert »

Willem,

Elke zichzelf respecterende bank WEET dat er tendensen zijn in de economie die op de lange termijn te verwachten zijn. Als Dexia niet wist dat er na een hype altijd een dip volgt, zitten daar ontzettend domme beleggingsexperts!
Elke vermogensbeheerder van de 'grote' banken werken op basis van risicoprofilering, wat betekent dat ze altijd een risico incalculeren! Het verschil tussen Dexia en een normale 'grote' bank is dat men bij Dexia en masse is gaan beleggen met GELEEND geld voor de normale burger die niet voldoende geld had om zelf met grote bedragen te gaan beleggen.

Elke econoom (en slimme nederlander) weet dat beleggen met geleend geld een risico inhoudt. Het is alleen niet goed aan de normale man in de straat uitgelegd. Dit neemt niet weg dat Dexia zich veel beter had moeten indekken.

Neem nu het de aandelenleaseproducten van Fortis, die werkt met een 0 risicofactor. Je kunt aan het eind van de rit NOOIT met een restschuld blijven zitten. Het enige wat je kwijt bent zijn de rentebetalingen over het geleende bedrag (dit is eigenlijk hetzelfde als dat je je eigen inleg kwijtraakt als de beurskoersen verdampen)

maar goed dit was een DSB discussie haha

linda

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door linda »

nou dsb expert jij vraagt of mensen op dit forum geholpen willen worden,Ja ik maar hoe?en dit forum is tog al een soort roep om hulp.Ik wil heel graag van die formule af van die tadas verzekering en ik wil mijn rente omlaag hebben(wat ze ooit belooft hadden)maar na een bezoek aan het kantoor in amsterdam kon het niet:(.Ook is mijn man laatst gebeld ivm renteverlaging of voor het overzetten naar een PL er werden allemaal vragen gesteld(wat volgens mij bij dsb allemaal al heeft)inclusief mijn creditcardnummer dit mag ook niet zomaar telefonisch wij hebben dat nummmer niet gegeven maar ook daarna niks meer vernomen van dsb en direktbank!toen zelf nog maar gebeld met dsb met dit verhaal en ze zeiden ja klopt ze hadden u ook terug moeten bellen en de rente kan niet omlaag.nou toen kreeg ik een hele rare smaak in mijn mond en dacht echt meteen aan oplichterij want creditcard gegevens vraag je niet zomaar door de telefoon.Ik heb een spaarkrediet over 15 jaar lopen met 1 aflossing 125 euro p.m(direktbank) en 1 van 60 euro(rente?)aan dsb.maar volgens mij schiet ik er helemaal niks mee op!Hoe kom ik hier vanaf??????????????????????????
groet linda

Jean

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Jean »

Linda, als je geen eigen woning hebt met een stukje overwaarde zal je er niet makkelijk vanaf komen. Je kunt alleen maar je kredieten overzetten naar een ander. Maar wie de goedkoopste is.....probleem is dat de dsb groep eist dat je verzekeringen ernaast laat lopen. Op de rente verdienen ze niet veel dus moet het komen van de verzekeringen.
Je zou wat kunnen doen door aflosvrij te lenen en er zelf een verzekering naast te laten lopen bij overlijden en of ao.

Anoniempje

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Anoniempje »

Hey DSB expert.
oals jij de kredieten hebt uitgelegd, klopt het excact en ik weet het aangezien ik ze dagelijks verkoop..
Maarre hoe komt het dat jij er zoveel van af weeet?? Ook werknemer soms??

DSB Expert

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door DSB Expert »

nee! (gelukkig niet)
jij wel,toch? ...

Anoniempje

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Anoniempje »

Ja ik ben inderdaad werkzaam bij de DSB ( helaas idd)
Ook ben ik bezig met om mij heen te kijken naar een andere baan, omdat ik vaak met tegenzin naar mijn werk ga. Doordat ik niet achter de producten sta....
maar zoals we allemaal in de krant kunnen lezen, is de werkelossheid op dit moment gigantisch.. dus de banen liggen niet voor het oprapen..
en ja ik moet ook elke maand mijn hypotheek betalen ( niet bij de DSB bank overigens )dus blijf ik hier tot ik een andere baan heb..

DSB Expert

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door DSB Expert »

Anoniem, waar in Nederland werk je?

Anoniempje

Re: DSB volledige uiteenzetting Spaarkrediet/Beleggingskrediet

Ongelezen bericht door Anoniempje »

Hahah,, ik wil absoluut geen risico lopen door dat hier te gaan schrijven, maar ik wil je best mailen hoor,
Ik ben helaas iemand die werkt omdat ie gewoon geld nodig heeft,, en kan helaas het risico nietlopen dat ik mijn baan kwijtraak, en neem maar van mij aan als ze erachter komen dat ik dit doe,, ben ik echt mijn baan kwijt. ze zijn er wel om minder ontslagen

Groetjes

Gesloten