LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] €12,50 kosten voor Postbankgiropas tgv ontkoppeling rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
camsimons
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 okt 2008 14:34

€12,50 kosten voor Postbankgiropas tgv ontkoppeling rekening

Ongelezen bericht door camsimons »

Ik heb al 40 jaar rekeningen lopen bij de Postbank. Om precies te zijn: 1 prive rekening, 2 beheerrekeningen en een 1 zakelijke rekening. Ik kreeg ik een brief van de Postbank dat mijn prive en zakelijke reke-ningen ontkoppeld moeten worden vanwege de voorbereiding op het samengaan van de ING Bank en de Postbank.

Wat schetst mijn verbazing/verbijstering dat mij na deze actie (nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord invoeren) ter verificatie wordt gevraagd naar mijn pasnummer/gegevens van de priverekeningen. Ik heb nl geen giropas voor mijn priverekeningen!!! Noch op die webpagina, noch in bedoelde brief is medegedeeld dat ik mijn pasgegevens bij de hand moet hebben! Na een halve dag telefoneren wordt mij te verstaan gegeven dat de rekeningen helaas niet meer gekoppeld kunnen worden na deze ontkoppeling. Ik ben dan ook genoodzaakt om een giropas aan te schaffen voor € 12,50, zodat ik kan inloggen op mijn privérekeningen via mijnpostbank.nl. Het is volgens hen onmogelijk me op een andere manier te kunnen legitimeren.

Onlangs kon je kiezen of je tegen betaling wel of geen giropas wou.
Nu word je indirect gedwongen om een giropas aan te schaffen!!
Lang leve de samenwerking Postbank en ING!!!

Ik heb hierover formeel mijn beklag gedaan bij de Postbank. Wanneer ik me niet op een andere manier mag legitimeren, dan zeg ik al mijn rekeningen daar op.

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: €12,50 kosten voor Postbankgiropas tgv ontkoppeling rekening

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

Ja en die pas heb je ook nodig van alle rekeningen om je rentepunten te kunnen incasseren. Leuk als je meerdere rekeningen hebt en voor verschillende doeleinden spaart ( koppeling girorekening-internetsparen). Ook dat interesseert de Postbank helemaal niets, door te gaan sparen ben je automatisch akkoord gegaan met de voorwaarden. Je komt daar pas achter als je denkt: ik zal die rentepunten eens cashen...dacht het niet! De proletariers.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: €12,50 kosten voor Postbankgiropas tgv ontkoppeling rekening

Ongelezen bericht door __oi__ »

De proletariers.
Proletarier: bezitloze arbeider :roll:

Ex-beheerder
Berichten: 238
Lid geworden op: 20 mei 2004 05:46

Re: €12,50 kosten voor Postbankgiropas tgv ontkoppeling rekening

Ongelezen bericht door Ex-beheerder »

proleten, dus...uiteraard

HSfanatic
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2008 15:29

Re: €12,50 kosten voor Postbankgiropas tgv ontkoppeling rekening

Ongelezen bericht door HSfanatic »

Ik heb hierover formeel mijn beklag gedaan bij de Postbank. Wanneer ik me niet op een andere manier mag legitimeren, dan zeg ik al mijn rekeningen daar op.
Nou begin maar met opheffen dan, want op een andere manier (dan eerst de pasgegevens in te voeren) ga je mijnpostbank.nl echt niet binnen komen. Dat zit gewoon in het systeem gebakken dat je na de eerste keer inloggen je pasgegevens moet invoeren, Ga er maar niet vanuit dat er voor jou/u een uitzondering gemaakt kan worden, dat is simpelweg niet mogelijk!

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: €12,50 kosten voor Postbankgiropas tgv ontkoppeling rekening

Ongelezen bericht door Noble »

@ camsimons

Wanneer ik me niet op een andere manier mag legitimeren, dan zeg ik al mijn rekeningen daar op.
WELKOM, bij de ex-en club...

Gesloten