LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
renwel
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 nov 2008 10:32

Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door renwel »

De Rabobank vraagt vanaf 2010 6,30 euro om contant geld te mogen storten via de stortautomaat in (de meeste) grote kantoren. De eerste 6 x storten per kalenderjaar zijn kosteloos, daarna is het betalen.
Ik was altijd heel tevreden over de Rabobank, maar of dat zo blijft?
Ik stort eens per maand contant geld, dit gaat mij dus bijna 40 euro op jaarbasis kosten om geld te mogen storten. Of ik moet de contanten maar een maand langer thuis houden. Is dat niet de omgekeerde wereld? Willen ze liefst geen geld meer? Tenzij via overschrijving van de ene rekening naar de andere, dus digitaal? Is dit de voorbode van het geheel verdwijnen van contant geld storten, zoals bij de ING geloof ik al het geval is?

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door Consumentt »

En daarom is het jammer dat er een concurrent van de banken weg is.
Ze kunnen steeds meer naar believen de kosten verhogen en de voorwaarden verslechteren.
Nav je opmerking: ING storten op eigen rekening is gratis

stofzuigertje

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je de En/Of rekening omzet in 2 aparte mag je toch 12X gratis storten...

Veel winkels willen graag jou kleine geld hebben dus waarom bank?

Meer pinnen is geen probleem klein geld en de collectebussen zitten vaak vol met munten van 20, 10, 5, 2 en 1 cent waar ik graag vanaf wil...
Nadat ik deze bulk storte krijgen ze wel lamme armen op de rest van route!

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door A.Storm »

U kunt tenminste nog storten!

Bij de SNS bank hebben ze kasstortingen opgeheven!

Je 'mag' nu, op zeer omslachtige wijze, en de kosten zijn 12 euro, een biljet downloaden, geld in een sealbag storten, naar tnt brengen, en dan heb je met 4 dagen je geld op je rekening.

Ik vind het echt een grof schandaal! omslachtig, duur en absoluut KLANTONVRIENDELIJK!!

Wat te denken van kinderen die hun spaarpot willen legen? Of oudere mensen die geen internet hebben?

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Zijn er nog banken waar je gratis geld kunt afstorten? Ik was tot nu toe altijd erg tevreden over de Rabobank, en stort ook ongeveer eens per maand, maar als het 6,30 euro per keer gaat kosten haak ik af...

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door rvkeuken »

@consument:
waar kon je dan bij dsb bank storten?

Een deel van het niets kosten zat juist in het ontbreken van kantoren voor bijv. contante stortingen.

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door henk51 »

Wat te denken van kinderen die hun spaarpot willen legen?

Lees eerst de voorwaarden door alvorens deze onzin op te schrijven jongeren worden ontzien.

gr Henk

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door Consumentt »

rvkeuken schreef:@consument:
waar kon je dan bij dsb bank storten?

Een deel van het niets kosten zat juist in het ontbreken van kantoren voor bijv. contante stortingen.
Had ik niet nodig, dus waarom betalen voor iets wat je niet nodig hebt.
Bij steeds meer betaalde banken verdwijnt het ook of moet betalen om je geld te storten. En hoeveel kantoren zijn er al niet gesloten?
Banken lijken steeds meer op de fiscus. Elke keer als geld van eigenaar verandert moet er weer aan verdiend worden :cry:

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Het laten rollen / distribueren en (tijdelijk) opslaan van fysiek geld kost geld net zogoed als voor opslag/transport van goederen.
Wat je ook kan doen is een oude sok nemen en daar je geld in bewaren. Je kan ook een tijdelijke garagebox huren en daar je papieren geld bewaren. Een Tip: wel goed beveiligen (tenzij het natuurlijk maar een paar dubbeltjes zijn).

Oh ja: geld belast ook het milieu. De vervuiler moet maar betalen.

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door A.Storm »

henk51 schreef:Wat te denken van kinderen die hun spaarpot willen legen?

Lees eerst de voorwaarden door alvorens deze onzin op te schrijven jongeren worden ontzien.

gr Henk
oh?

dus jongeren kunnen hun spaarpot legen bij sns?

geef mij die link maar es dan, waar dat staat!

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

Alle banken willen eigenlijk van het kleingeld af, daarom ook de campagne van de overheid, pinnen mag, ook bij een klein bedrag!
Is niet zo zeer de banken, die daar van af willen, dus ik spreek mezelf nu tegen, maar de overheid wil daar van af! Waarom sparen, je diep in de schulden steken leverd ze veel meer op! Bij de Rabobank, kan je nog storten, bij de SNS al lang niet meer en ook kinderen niet, die service is de bank al heel lang vergeten!
Ook kinderen kunnen niet meer storten bij de sns, dus om ze laten sparen, ach, die tijd is uit!
Maar we zijn toch goede ouders en ze krijgen toch gewoon flappen?

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door Consumentt »

VENCO dropje schreef:Het laten rollen / distribueren en (tijdelijk) opslaan van fysiek geld kost geld net zogoed als voor opslag/transport van goederen.
Er is ook een hoop overbodig fysiek geld verkeer.
Nu met de DSB perikelen heb ik voor het eerst in jaren zoveel geld gepind.
Normaal doe ik bijna alles met pinpas, creditcard of telebankieren.
Ik heb het geld zo gauw mogelijk weer gestort op mijn nieuwe betaalrekening.

Vrijheid blijheid, maar ik vind ik een beetje uit de tijd dat ik in de supermarkt mensen contact bedragen boven de € 100 zie afrekenen.
Dat kan behoudendheid zijn of huiver voor de techniek (het risico van geldverlies is met een dikke portemonnee groter denk ik).
En voor sommigen is contant geld misschien ook een manier om te zien hoeveel er nog in kas is en te besteden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door kweenie »

kaarsje69 schreef:Alle banken willen eigenlijk van het kleingeld af, daarom ook de campagne van de overheid, pinnen mag, ook bij een klein bedrag!
Is niet zo zeer de banken, die daar van af willen, dus ik spreek mezelf nu tegen, maar de overheid wil daar van af!
De pin-campagnes worden georganiseerd door Currence, de organisatie die het elekctronisch betalingsverkeer regelt. Heeft dus niets met de overheid te maken.

Maar wat ik niet begrijp van een bank zoals SNS, als je graag wilt bezuinigen op het kasverkeer, word dan gewoon een echte internetbank. Dan is tenminste helder waar je als klant aan toe bent. Dan kunnen mensen die geen behoefte hebben aan een bank waar je ook langs kunt gaan naar die bank toe, terwijl mensen die nog wel graag bij de bank langs willen naar andere banken kunnen.

Ik vind het zelf prettig dat bij wijze van spreken je kind met zijn spaarpot bij de bank langs kan gaan, en dat het het geld dan op de spaarrekening kan storten. En zo af en toe krijgen ze er nog een cadeautje bij ook. Dat zijn aan de ene kant, puur rationeel gezien, totaal onzinnige en 'geldverslindende' handelingen, maar je kind kan zo wel al vroeg goed leren sparen en leren dat sparen wat oplevert. Misschien kosten al die handelingen de bank (en zo dus indirect jou ook) wel extra geld, maar dat verdien je dubbel en dwars weer terug als je kind over 10 jaar niet bij alles wat het wil maar denkt dat 'ie het zomaar kan krijgen, of dat je er gewoon voor kunt lenen. En een goede bank weet natuurlijk ook dat je zo de sympathie van de ouders wint, en dat zij daarmee sneller als klant bij je zullen komen/blijven.

janfreak
Berichten: 98
Lid geworden op: 28 okt 2004 00:03
Contacteer:

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door janfreak »

renwel schreef:De Rabobank vraagt vanaf 2010 6,30 euro om contant geld te mogen storten via de stortautomaat in (de meeste) grote kantoren. De eerste 6 x storten per kalenderjaar zijn kosteloos, daarna is het betalen.
Ik was altijd heel tevreden over de Rabobank, maar of dat zo blijft?
Ik stort eens per maand contant geld, dit gaat mij dus bijna 40 euro op jaarbasis kosten om geld te mogen storten. Of ik moet de contanten maar een maand langer thuis houden. Is dat niet de omgekeerde wereld? Willen ze liefst geen geld meer? Tenzij via overschrijving van de ene rekening naar de andere, dus digitaal? Is dit de voorbode van het geheel verdwijnen van contant geld storten, zoals bij de ING geloof ik al het geval is?
Banken schijnen niet te beseffen dat ze bestaan bij de gratie van hun klanten. Het past hen zodoende ook niet om zo'n grote broek aan te trekken. Ik denk dat klanten maar eens wat assertiever tegen de banken op moeten treden.

herman14
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 okt 2009 17:55

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door herman14 »

Als alle mensen die hun geld gestort krijgen er het dezelde dag afhalen voor 1 week,moet je zien wat er gebeurd.

dolphy
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:58

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door dolphy »

@ VENCO dropje, als je geld in die oude sok stopt kun je nooit meer 'gewoon' bij een bank storten :wink:

Ik vind die Rabobank ook maar niets!!! Maak gebruik van deze bank omdat het de enige bank hier was (in dit ver afgelegen dorp). Nu zijn ze verdwenen naar een soort industrieterein, ver van de bewoonde wereld, bij de dichtsbijzijnde grote stad.
Niet te bereiken met het openbaar vervoer. Daar zitten de oudjes van dit (vreselijke) dorp goed mee in hun maag.
Banken zijn er helaas NIET MEER voor de KLANTEN!!!

Ik kan weer geen geld bij die Rabobank opnemen....., d.w.z. een heel klein beetje per keer.

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door Ad 56 »

:twisted: :twisted:

Hallo beste forum bezoekers,

Banken, het zijn allemaal vieze schrapers, proberen zoveel mogelijk geld van u afhandig te maken.
Je zou het haast witte boord criminelen noemen, maar dat mag niet.

Ik had laatst ook nog wat problemen met de Rabobank, over de service, die ook steeds waardelozer word, dat had ik ook per brief kenbaar gemaakt.
Kreeg antwoord retour, dat men weldegelijk een goede service had, nou, die heb ik nog een brief gestuurd, dat ik dit erg arrogant vind, om van jezelf te zeggen, dat je goede service geeft.

Maar nu terug komend op het betalen voor het storten van geld, dat je na een 6 tal keer een bedrag van 6,30 euro mag gaan betalen, is dat ook service verbetering.
Ze weten niet goed bij de banken, hoe ze steeds meer geld moeten gaan berekenen, voor hun diensten.

Ze prijzen zich echt gewoon de markt uit.
De mensen moesten weer massaal de oude sok in voeren, de banjen eens lekker links laten liggen.
Ik denk dat ze dan wel een paar octaven lager zullen zingen.

Eerst het geneuzel over de DSB, dat die met hun koopsompolissen de zaak flessen, nu blijkt de meerderheid van de verzekeraars of de banken dit soort praktijken te hanteren, en nog met overheidssteun erbij, een stelletje schoften zijn het, al die bankiers.

Met vriendelijke groet,

Ad :evil: :evil:

bert-1962
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2009 09:15

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door bert-1962 »

Ik vind het sowieso al schandalig van alle tarieven die de rabo opvoert en verhoogt.Ik vind het al schandalig van alle banken dat ze kosten in rekening brengen.Met uitzondering van dit jaar maken de banken weinig winst ,maar moeten wij, als in de goede jaren dat de banken miljarden winst maken ook nog een keer tarieven gaan betalen?
Ik dacht op zijn minst dat de banken wel eens een x wat terug zouden kunnen geven.maar niets is minder waar ,het word uitgegeven aan bonussen.Eigenlijk zouden we moeten oproepen om al ons spaarcentjes bij de rabo weg te moeten halen (ik ga het sowieso doen )en dan eens zien of de tarieven naar beneden kunnen.En wat betreft het kleingeld , de banken willen van het kleingeld af en de kleine middenstand loopt te schreeuwen om kleingeld en ook daar moeten ze flink voor betalen (€0.25 per rol). laat uw kleine kinderen naar een winkel gaan en geef ze 10 % mee , is nog goedkoper dan bij de bank waar ze worden afgescheept met een een of ander onnozel pennetje of een pluche beest.
en @henk51 . Ik heb deze de week een heftige discussie gehad met de rabo , en vroeg hem wie er tegenwoordig nog voorwaarden leest, ik in ieder geval niet (te klein om te lezen , zelfs met leesbril) en hij gaf toe zelf ook geen voorwaarden te lezen.Maar ja ,naar welke bank moet ik nu ? Het zijn allemaal legale struikrovers net als de belasting.

jippiet
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door jippiet »

Dan ben ik weg Bij Rabobank,ze willen ons als klant,maar mag hun niets kosten
kunnen ze meer Bonus uitkeren,aan de groten heren :arrow:

henk51
Berichten: 1679
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Flink betalen om geld te mogen storten bij de Rabobank

Ongelezen bericht door henk51 »

oh?

dus jongeren kunnen hun spaarpot legen bij sns?

geef mij die link maar es dan, waar dat staat!
A. Storm lees eerst eens waar dit topic over gaat En goed gekeken? juist Rabo Bank . Bespaart onnodige onzinnige antwoorden.

gr Henk

Gesloten