LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Girokwartaalkrediet

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Moeder26
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2005 18:08

Girokwartaalkrediet

Ongelezen bericht door Moeder26 »

Hallo,

Enige tijd terug heb ik aan de Postbank gevraagd of ik 500 euro in het rood mag staan. Mijn salaris is drie maal hoger en ik heb een vast contract. Mijn verleden is niet rooskleurig, op financieel gebied wel te verstaan. Dus dit had wel degelijk een reden kunnen zijn om mij af te wijzen.
Na de aanvraag ontving ik een afwijzingsbrief met daarin de drie volgende punten waar ze naar gekeken hebben:

Heeft de client meer dan drie maanden een rekening?
Hoe hoog zijn de inkomsten?
Zijn de inkomsten structureel?

Op basis van de bovenste drie punten ben ik afgewezen. Dit is iets wat ik niet begrijp omdat ik al heel lang klant ben bij de Postbank, ik drie maal (ongeveer) zoveel verdien met mijn VASTE baan dan wat ik heb aangevraagd. Dus ik reageren naar de Postbank, kreeg als reactie dat ze mijn mail zouden doorsturen naar de desbetreffende afdeling.
Als reactie hierop kreeg ik weer dezelfde afwijzingsbrief terug.
Dus weer gereageerd en jawel, ook nu kreeg ik dezelfde brief vandaag weer op de mat. :shock:

Kan ik hier nog iets tegen doen of moet ik me er maar gewoon bij neer leggen dat de Postbank mij niet rood laat staan en dat de reden hiervoor onbekend is?

Groetjes,

Moniek

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Girokwartaalkrediet

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik denk het laatste. Op basis van de punten die ze noemen zou je goedkeuring moeten krijgen, maar misschien is je "mindere" verleden ergens blijven hangen (BKR of zo) en laten ze je daar op zakken. Omdat ze geen brieven hebben hiervoor krijg je de standaardbrief terug.

Mk
Berichten: 993
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Girokwartaalkrediet

Ongelezen bericht door Mk »

Moeder, misschien een gekke vraag, maar wordt dat salaris ook op de Postbankrekening gestort? Banken kijken of er op de betreffende rekening geld binnenkomt, als je het ergens anders laat binnenkomen of cash krijgt, dan zullen ze je weigeren.

Moeder26
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2005 18:08

Re: Girokwartaalkrediet

Ongelezen bericht door Moeder26 »

Hallo,

Ja, mijn salaris komt op die rekening. Vandaar dat ik het zo raar vind.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Girokwartaalkrediet

Ongelezen bericht door particulier »

Waarschijnlijk is er bij het BKR een A melding geregistreerd in het verleden. De grootbanken verlenen geen krediet aan mensen die zo'n vermelding hebben. Deze vermelding blijft 5 jaar staan.

Je kunt je BKR gegevens bij elke bank opvragen tegen betaling van 4,50 (legitimatiebewijs meenemen). Je BKR registratie wordt dan toegestuurd.

Moeder26
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 aug 2005 18:08

Re: Girokwartaalkrediet

Ongelezen bericht door Moeder26 »

Bedankt voor de reacties! Ik dacht het zelf ook al.
Zocht even bevestiging, want dan denk ik... Waarom melden ze dat dan niet gewoon i.p.v andere redenen te geven.

Bedankt nogmaals! :lol:

Gesloten