LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gratis of kosten hypotheekgesprek(ken) rabobank?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
erikat

gratis of kosten hypotheekgesprek(ken) rabobank?

Ongelezen bericht door erikat »

Over 2 hypotheek gesprekken bij de rabobank in de afgelopen 2 weken, hebben we zijn geen afspraken gemaakt met de adviseur over de kosten hiervan.
We zijn er vanuitgegaan dat deze, sowieso het 1e, gratis is. Maar is dat wel zo?
En wat als de bank er achteraf flink wat voor in rekening brengt terwijl er vooraf wederzijds niet over kosten is gesproken? Mag dat?

svdmeer

Re: gratis of kosten hypotheekgesprek(ken) rabobank?

Ongelezen bericht door svdmeer »

Zo iets is gratis. Het is voor hun immers een middel om hun producten te verkopen. Ditzelfde geldt in principe voor adviseurs die niet van een geldverstrekker zelf zijn: Zij worden niet door de klant voor de gesprekken betaald (zoals wel het geval is bij bv. een advocaat of psycholoog) maar door de financiele instelling waar de klant naar aanleiding van de gesprekken producten gaat afnemen.

Het kan echter nooit kwaad om bij het maken van een afspraak te informeren naar de vrijblijvendheid ervan.

Sjors_B

Ongelezen bericht door Sjors_B »

En achteraf een rekening sturen kan al helemaal niet. Dit moet dan van te voren bekend zijn in folders danwel het gesprek. Uiteindelijk betaal je toch wel (via de hypotheek)

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ik heb er niets voor hoeven te betalen. Dan erbij, ik ben door hun (Rabo) benaderd om mijn huidige hypotheek om te zetten.

Het zal natuurlijk wel in de prijs zitten, maar ik heb in ieder geval nooit apart nog rekeningen gekregen. Dat zou mooi worden dan!

Gesloten