LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door Noble »

Ik kan mij vergissen, maar zo hier en daar zie ik steeds meer "nieuwe" gezichten :wink:
die kommentaar geven op de banken en hun (mis) functioneren en/of beleid.

Of het nu over:
Kosten
Arrogantie
Verdwijnende diensten
Service
Bonussen
GROEN beleid

gaat, het maakt niet meer uit, het lijkt er op dat "het volk" wakker begint te worden.. althans... een aantal :roll:

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door sprokkel »

het maakt niet meer uit, het lijkt er op dat "het volk" wakker begint te worden.. althans... een aantal
Het blijven er veel te weinig om de banken te laten inzien dat ze op de verkeerde weg zitten.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door Peter-O »

veel andere weten het wel.. maar zijn bang om wat te doen..

jedi32
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 apr 2009 04:51

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door jedi32 »

:evil: banken zijn dieven vooral ing

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Ja alle banken zijn bloedzuigers:
- ING: bonussen cultuur, berekenen kosten voor betalen en infomeren niet de klant bij verlaging van de spaarrente;
- AA / Fortis Bank NL: wanbeleid, berekenen kosten voor betalen en bieden geen leuke spaarrentes (behalve Moneyou maar die bieden geen betalen)
- Rabobank: berekenen kosten voor betalen, koppelverkoop (je mag bij ons sparen maar dan moet je wel loyaal zijn en ook betalen bij ons afnemen), bieden geen leuke spaarrentes
- SNS bank: berekenen kosten voor betalen en gaan afstorten bij een SNS kantoor afschaffen;
- DSB Bank: financieren het betaalproduct door de leen consument uit te zuigen, en willen niet eens investeren in kantoren (om geld op te nemen of te storten), iDEAL, een fatoenlijke geldautomaat park, credit card, ...
- Argenta: idem als DSB maar zuigen minder de leen consument uit.
- ASN of Triodos: berekenen kosten voor betalen en willen niet eens investeren net zoals DSB/Argenta (maar je lift wel mee met het geldautomaat park van SNS resp. Rabobank om in 1 keer grotere bedragen op te nemen).

En nu??? Noble....als jij een bank zou mogen beginnen zou jij dan een betaalproduct op de markt zetten....wetend dat je als bank uit rentemarges (sparen, lenen) je betaalproduct moet financieren.
Of de overheid gaat (weer) een staatbank oprichten waar ze gratis betaaldiensten gaan aanbieden zoals een kas, overboeken en laten incasseren en een pasje waar je alleen bij de staatsbank geld mag opnemen en mag pinnen in Nederland. Maar onze Nelie zal wellicht daar moeite mee hebben en verwacht niet veel innovatie van een staatsbank.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door Noble »

@ VENCO dropje
En nu??? Noble....als jij een bank zou mogen beginnen....
Hele goede vraag :wink:
op dít moment... ik zal NIET liegen...
ik zou een BETAAL bank oprichten :twisted: :twisted: :twisted:

waarom?? omdat er nog steeds genoeg SUKKELS zijn die betalen voor een gewone betaalrekening... :lol:
(ik heb het dus NIET over mensen die uit principe!! bij bank xx zitten)

en áls dat tijdstip voorbij is???
Dan zou ik een Argenta bank starten want INTERNET bankieren gaat écht doorzetten...

waar jij vandaan hebt dat ze "minder" de klanten uitzuigen als DSB...
daar ben ik zééér benieuwd naar....
kan mij niet herinneren dat Argenta een klant heeft uitgezogen.. laat staan aantallen.. :roll: .....
laat maar weten.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Dus....jij gaat een BETAAL bank opzetten,
- welke betaaldiensten?
- hoe denk je dat je de kosten voor het opzetten en onderhouden van deze betaaldiensten & infrstructuur te financiëren, ga je het geld op de betaalrekeningen uitlenen aan andere banken, ga je dit beleggen, duurzaam beleggen?

Argenta..."minder uitzuigen van leen consumenten als DSB"...je hebt gelijk Argenta mag ik op dat aspect niet vergelijken met DSB.
Toch vreemd dat naast Argenta geen andere buitenlandse bank een betaal bank wil opzetten in Nederland...bedrijfseconomisch niet interessant??

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door Noble »

@ VENCO dropje
Dus....jij gaat een BETAAL bank opzetten,
- welke betaaldiensten?
wat ik al zei: ALLES waar ik lekker aan verdien zolang de SUKKELS bijven zitten...

en daarna?? de boel verkopen aan een grootbank :P .... die het nóg wat verder uitknijpt.. :twisted:
Toch vreemd dat naast Argenta geen andere buitenlandse bank een betaal bank wil opzetten in Nederland...bedrijfseconomisch niet interessant??
ik denk dat je dít bedoelt???

Toch vreemd dat naast Argenta geen andere (buitenlandse) bank een GRATIS bank wil opzetten in Nederland...bedrijfseconomisch niet interessant??

Het is gewoon zoals met alle andere "produkten" in onze maatschappij...

......... vraag & aanbod

Zolang véél SUKKELS (dus niét de principiële) bij hun "betaal-bank" blijven zitten,
zal de vraag nauwelijks toenemen, en zullen de huidige "zuigers" (lees grootbanken)niet veranderen.

Worden er steeds meer mensen wakker en stappen ze over naar een GRATIS bank,
dan zullen er meer GRATIS banken gaan volgen.
gewoon MARKT-WERKING dus.

Het is denk ik ook niet voor niets dat de ARGENTA bank ook in 2008 weer vele nieuwe klanten ( 100.000+) erbij wist te halen...
ten koste van.. jawel GROOTbanken.

Op dit moment zullen die GROOT banken zich (denk ik ) nog niet zó druk maken... 100.000+ rekeningen weg???
Ach, dat kan hun arrogantie wel lijden... rot maar op....voor u 10 andere die het wél pikken... :twisted: :wink:

maar wát nu als al die 100.000 NIEUWE!!! dit weer via mond-tot-mond gaan doorvertellen??
dat ze....
de Arrogante bank verlaten hebben en weer een VRIENDELIJKE bank hebben gevonden???

en.....er dit jaar wéér zoveel (of meer..) bijkomen??

De bedrijfs resultaten van Argenta zijn zondermeer PRIMA te noemen zélfs in deze tijd waar vele (GROOT)banken DIK in de problemen zitten.

En dat GRATIS betaalrekeningen dus niet kán... (volgens sommige)
wel lees gerust hun jaarverslagen eens...

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door CB »

Die Noble,.... heheheheh :lol: :lol: :lol: :lol: Je bent best een beetje grappig knul.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door Jan1 »

Op dit moment zullen die GROOT banken zich (denk ik ) nog niet zó druk maken... 100.000+ rekeningen weg???





De groot banken zullen wel blij zijn, dat ze die klanten die geen redelijke bijdrage kunnen betalen, onder het mom van principe kwijt zijn. Aan dit klootjesvolk is toch geen eurocent te verdienen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door Noble »

hahahhaha, lees Jan1 eens,

dát bedoel ik nu met die SUKKELS... :P


het IQ van een....

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

@noble: de grote banken zijn ook dit jaar groter geworden....

En toch jammer dat je mensen die tevreden bij een grote bank blijft uitmaken voor sukkels.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door Noble »

LEZEN is soms moeilijk voor mensen...
waarom?? omdat er nog steeds genoeg SUKKELS zijn die betalen voor een gewone betaalrekening...
(ik heb het dus NIET over mensen die uit principe!! bij bank xx zitten)
heb jij een pricipe?? of "zit" je er gewoon??

en wat over die mensen die bij (groot) banken zitten en klagen over al de punten als arrogantie etc??

die noem jij tevreden??
of jij vind dat ze klagen maar geen enkele rede hebben??

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door rvkeuken »

principes vind ik een groot woord om aan te geven als reden om bij een bank te zitten (dat ik niet bij dsb zit is trouwens dan wel weer principieel),en ja, jouw stukken blijven moeilijk te lezen met al die LEZEN, SUKKELS etc. en dan kleine nuanceringen erachter....

En mensen die zeuren maar niks doen, tja, t blijven nederlanders he, dat gezeur vind ik sowieso een beetje onzin, we hebben het heel goed hier, het merendeel is zeer goed geregeld en dan miepen over dat de bus 5 min. te laat is :wink:

Dus ja, ik vind dat er veels te veel geklaagd wordt, ik ga dan nu ook weer genieten van een heerlijk kopje espresso, uit een apparaat wat een veelvoud is van mijn bijdrage aan de ing en wat per kopje veels te veel kost. Maar, het is dan wel weer lekker :)

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door Noble »

@rvkeuken...

geniet van je lekkere bakkie :D

ook jíj hebt er waarschijnlijk hárd voor moeten werken om dat lekkere bakkie zelf thuis te kunnen maken..

schenk het vooral in aan mensen die het volgens jou verdienen...
en niet aan mensen die van jou willen profiteren :wink:

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door Jan1 »

De banken die beweren dat alles gratis is, en zelfs nog geld (rente) toegeven, zijn pas graaiers. Mensen die denken dat alles gratis is, die komen van een koude kermis thuis, gratis bestaat namelijk niet. Linksom of rechtsom, je betaalt wel degelijk voor hun diensten, laat mij dan maar wel kosten aan de bank betalen, dan weet ik waar ik voor betaal. De verborgen kosten van de zogenaamde gratis banken, zijn bij de groot banken niet aan de orde.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door Noble »

tuurlijk joh, en de aarde is PLAT... echt waar... :lol:

Boris van Dam
Berichten: 15
Lid geworden op: 20 dec 2008 14:20

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door Boris van Dam »

Mag ik eens vragen Noble, wat is nu precies je drijfveer om je zo af te zetten tegen gevestigde banken en iedereen "Sukkel" te noemen die niet het zelfde doet wat jij doet?

Argenta en DSB vergelijken met bv. ING, Rabo etc. alleen op de kosten van het betaalpasje vind ik wat mager.
Zelf heb ik twee jaar geleden eens Argenta geprobeerd.
Het kost niets maar is ook niets.
DSB zelfde laken een pak.

Argenta vaarwel gezegd. Het zijn prutsers.
DSB op termijn er vermoedelijk ook uit.

Ben ik weer terug bij ING (Postbank)

Wat voor nadeel berokken ik jou daar nu mee?
Wat kan kan het jou nu schelen dat ik "te veel" betaal omdat jij een bank hebt gevonden die "goedkoper" is.

Is het volgende topic dat ik ook de zelfde auto moet kopen als jij rijdt en anders ben ik een Sukkel?
Ik heb er nog wel een voor je. Ik bel niet met Abel via internet zoals jij.
Noble, wat een Sukkels zijn er toch vind je niet?

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door Noble »

@ Boris van Dam
wat is nu precies je drijfveer om je zo af te zetten tegen gevestigde banken en iedereen "Sukkel" te noemen die niet het zelfde doet wat jij doet?
waarom komen hier zoveel mensen op het RADAR forum??
omdat sommige willen LEREN wat andere doen of hoe iets op te lossen.
Het gegeven is:
Banken worden steeds MINDER service vriendelijk... (lees gerust wat meer rond)
Je moet steeds meer gaan BETALEN bij banken (lees gerust andere topics)
Banken worden steeds arroganter.. (komt óók regelmatig aan de orde..)

en vervolgens kom jij met een slimme vraag als:
om je zo af te zetten tegen gevestigde banken
en nee, ik noem niet idereen sukkel die NIET hetzelfde doet als IK...

wél de mensen die klagen en blijven zitten of hetzelfde produkt afnemen als ze NU doen tegen hogere kosten.

moet ik nog meer zeggen???
Zelf heb ik twee jaar geleden eens Argenta geprobeerd.
Het kost niets maar is ook niets
erg mager antwoord... wat was er mis??

ALs ik even samenvat ben je in ieder geval bij 2 andere banken geweest GRATIS banken en had je postbank verlaten

Waarom ging je weg bij postbank???
om één klein dingetje??? of was er meer??
Wat kan kan het jou nu schelen dat ik "te veel" betaal omdat jij een bank hebt gevonden die "goedkoper" is
he le maal niets.... :lol: :lol: maar ándere lezers hier willen wat léren..
en zien of sommige dingen "normaal" zijn...
Is het volgende topic dat ik ook de zelfde auto moet kopen als jij rijdt en anders ben ik een Sukkel?
als jíj voor jouw opel corsa lease 1.000 per maand moet betalen,
en iemand anders voor hetzelfde voertuig 500..
voel jij je NIET genomen.. je bent blij PRIMA houden zo..

en als laatste NEE ik bel dus NIET via Abel... je moet nog veel leren zie ik :wink:

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Het moet AFGELOPEN zijn... met die banken

Ongelezen bericht door ronald g »

In ons landje zijn banken niet goed, internet providers niet goed en winkels niet goed. Ligt het ook niet een beetje aan ons zelf?. We klagen over alles maar doen zelf niets verkeerd, maar we lezen de voorwaarden niet, gebruiksaanwijzingen en zo meer gaan de prullenbak in. Voordat je een contact of koop aangaat LEZEN wat er in de voorwaarden staat. Ben je van 90% van de klachten af.

Gesloten