Misschien is de manager de papa hahaMartijnBeuvink schreef:Ik ben al jaren klant bij de Rabobank maar na een paar agressieve benaderingen over een hypotheek ben ik toch gaan twijfelen. Ik heb de bij de Rabobank ook aangegeven dat ik de agressieve benadering niet op prijs stel.
Onlangs ben ik voor de 2e keer vader geworden.
Tot mijn verbazing kreeg ik enkele weken na de geboorte van mijn zoon een kaartje van de Rabobank thuis: Gefeliciteerd met de geboorte van uw zoon.
Ik heb de Rabobank geen kaartje gestuurd, heb geen nieuwe rekening voor mijn zoon geopend en heb verder ook niets gedaan waardoor de Rabobank kon weten dat ik voor de 2e keer vader was geworden.
Ik was dus erg nieuwsgierig hoe de Rabobank dan aan deze info is gekomen en heb ze opgebeld.
Het antwoord vond ik erg schokkend:
De dame van Rabobank Oost Twente wist me te vertellen dat de Rabobank meerdere contracten heeft met de aanbieders van geboorteboxen (prenatal kruidvat enz…) en dat als een van de ouders een rekening had lopen bij de Rabobank, dat dan na de uitgerekende datum een kaart verstuurd werd.
Ik heb haar toen gevraagd of ze er ook rekening mee hielden dat er ook nog iets mis kan gaan bij de geboorte(wat in mijn geval gelukkig niet zo was) en dat zo’n kaart dan zeer ongepast is. Tevens heb ik haar verteld dat als ik wil dat de Rabobank mij feliciteert, dat ik dan toch wel een geboortekaartje had verstuurd, of een rekening had geopend op de naam van mijn zoon.
Blijkbaar is de Rabobank zo verlegen om klanten dat ze zelfs via derden informatie inwinnen om maar een reden te krijgen om een rekening te openen.
Waar een paar jaar geleden de Rabobank nog als solide bank overkwam, lijkt het er nu op dat ze afglijden naar tell sell niveau
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe komt de Rabobank aan de info over beboorte van mijn zoon
Re: Hoe komt de Rabobank aan de info over beboorte van mijn zoon
-
Dat is heel hebzuchtig....maar vooral hebzucht door verstrekker van die gratis producten!marcel75 schreef:Mooi, dat zijn weer gratis spullen en alles wat gratis is, moet en zal ik krijgen
Het verdien model is erop gebaseerd dat je dat gratisproduct daarna gaat kopen.[/quote]
-----------------------------------------
Begrijp ik uit deze reactie dat een aanbieder die - uiteraard bedoeld als marketing actie - iets weggeeft, hebzuchtig is. Mag een aanbieder ook niet op een sympathieke manier aandacht voor z'n dienst of product vragen? Wat mag dan wel?
Had je je ook verontschuldigd, toen je begreep dat je hier dus al akkoord mee was gegaan toen je een "gratis" geboortebox aanvroeg? Je weet toch gewoon dat je zo een box krijgt ten koste van spam en privacy. Je kunt het de bank niet kwalijk nemen. Google eens op TANSTAAFL.MartijnBeuvink schreef: De dame van Rabobank Oost Twente wist me te vertellen dat de Rabobank meerdere contracten heeft met de aanbieders van geboorteboxen (prenatal kruidvat enz…) en dat als een van de ouders een rekening had lopen bij de Rabobank, dat dan na de uitgerekende datum een kaart verstuurd werd.
Volgens mij denken heel veel ouders hier totaal niet bij na. Vervolgens blijkt inderdaad dat er toestemming voor dit soort acties is gegeven bij het aanvragen van zo'n blije doos (iedereen vraagt er zowat één aan) en dan is het gauw klaar met het geklaag.k2p schreef:Had je je ook verontschuldigd, toen je begreep dat je hier dus al akkoord mee was gegaan toen je een "gratis" geboortebox aanvroeg? Je weet toch gewoon dat je zo een box krijgt ten koste van spam en privacy. Je kunt het de bank niet kwalijk nemen. Google eens op TANSTAAFL.MartijnBeuvink schreef: De dame van Rabobank Oost Twente wist me te vertellen dat de Rabobank meerdere contracten heeft met de aanbieders van geboorteboxen (prenatal kruidvat enz…) en dat als een van de ouders een rekening had lopen bij de Rabobank, dat dan na de uitgerekende datum een kaart verstuurd werd.
Zo is het trouwens ook vaak met telefonische verkopers. Mensen vullen hun hele hebben en houden in voor een gratis prul, of voor de kans om iets te winnen, en geven dan ook toestemming om te worden benaderd. En vervolgens boos worden dat ze steeds worden gebeld.