LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hypotheker

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mvv

hypotheker

Ongelezen bericht door mvv »

wij willen een ander huis kopen en een andere hypotheek. we zijn op zoek naar ervaringen van andere mensen met de hypotheker b.v.d. mvv

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: hypotheker

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

De Hypotheker is onafhankelijk, je kan terecht bij zo een beetje elke maatschappij of bank via hen.

MAAR: Maak wel heel erg duidelijk wat voor soort hypotheek je wilt. Bij de hypotheker worden opvallend veel beleggings- en hybride (gedeeltelijk beleggen)hypotheken afgesloten.

Een beetje vooronderzoek kan nooit kwaad dus en zorg ervoor dat je sterk in je schoenen staat. Laat je niet verleiden tot een hypotheek waar je geen goed gevoel over hebt.

Maar dat geldt eigenlijk voor alle banken, verzekeringsmaatschappijen en tussenpersonen waar je een hypotheek afsluit.

Gast

Re: hypotheker

Ongelezen bericht door Gast »

In naam is de Hypotheker onafhankelijk, echter in werkelijkheid zal hij je in de richting sturen ( dwingen ) naar de geldgever waar hij de hoogste provisie krijgt, al of niet in bonusvorm als gevolg van de vele aanmeldingen. Hij is er alleen voor z'n eigen inkomen, hier is niets mis mee, als je er maar rekening mee houdt. Beslist niet over één nacht ijs gaan.

gast123456789

Re: hypotheker

Ongelezen bericht door gast123456789 »

vorig jaar mijn hypotheek afgesloten via de hypotheker.

helemaal tevreden. Net als iedere andere TP is onafhankelijk een te groot woord, verlang dit niet, is ook niet helemaal te verwachten. Hij moet ook gewoon geld verdienen. Wat me vooral opviel was de zeer goede after sales service en snelle administratieve verwerking.

Kreeg bijvoorbeeld na 2 maanden een telefoontje of alles naar wens was, of alles klopte.

Zo werd bij mijn 1ste hypotheek de gekoppelde levensverzekering pas na 9 maanden afgeschreven (ASR Bank). Dit lag aan hun administratieve achterstand.

Gaf dus aan dat ik daar geen zin in heb, hypotheker gaf aan dat bij de Postbank alles zeer goed geregeld is. Deze was toevallig ook redelijk voordelig en heb hier voor gekozen.

Administratief nu alles prima geregeld.

Samengevat:

Onafhankelijkheid kan je niet verlangen, nergens niet, in geen 1 winkel, maar er wordt wel duidelijk naar je geluisterd en dat is toch echt heel belangrijk!!!!!

Nata

Re: hypotheker

Ongelezen bericht door Nata »

TP is in de nabije toekomst een beschermd dier. Ze sterven uit. Niet meer nodig met directe internet verkoop. Beetje slim zijn met personal accounting via internet en je spaart enorm veel geld.

Gast

Re: hypotheker

Ongelezen bericht door Gast »

Dat denk ik niet. Er zijn mensen die alles zelf willen regelen, maar nog genoeg die zich liever door iemand laten adviseren die dat dagelijks doet.

Alleen van het provisiesysteem moeten we af. We moeten naar een systeem toe waarbij we een adviseur zelf per uur of per opdracht betalen. Zo staat een klant tenminste weer op de eerste plaats.

oom agent
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 okt 2003 03:15

Re: hypotheker

Ongelezen bericht door oom agent »

Ik heb mijn hypotheek afgesloten via de hypotheker en ben daar perfect geholpen.
Ben nu bezig met de aankoop van een andere woning en ben weer bij de hypotheker wezen aankloppen.
De hypotheker heeft zelfs de onderhandelingen over de prijs gedaan en met succes, ze hebben echt super hun best gedaan en er echt een super prijs van weten te maken.

JaFO
Berichten: 241
Lid geworden op: 07 jul 2005 18:54

Re: hypotheker

Ongelezen bericht door JaFO »

TP is idd met uitsterven bedreigt. Die kan nooit tegen de extra korting en service opboksen die een inkoopcombinatie als de Hypotheker of Welke Financiële Diensten bij een geldverstrekker weet te halen.

Het is een simpel rekensommetje : hoe meer hypotheken worden afgesloten hoe eerder zo'n figuur wat extra krijgt.

Een echte 'zelfstandig' TP kan het zich niet veroorloven om een tiental geldverstrekkers bij te houden, want daar verkoopt ie nooit genoeg voor. Laat staan dat ie voor iedere geldverstrekker een apart programma / reken/accpeptatie-regels moet kennen.

Tip :
leg je situatie bij meerder geldverstrekkers / tp's / banken voor en vertrouw niet op wat een enkele inkoopcombinatie je voorspiegeld.
Als je een ander meer vertrouwt kan het geen kwaad om te laten doorschemeren dat je bij een concurrent gunstigere regeling hebt. Met een beetje geluk is de tussenpersoon bereid je wat extra 'korting' te geven (lees : z'n provisie bij te stellen).


Vooral waar het op beleggingsproducten aan komt wil men nog al eens extreem rooskleurige rekenvoorbeelden hanteren. Wees niet bevreesd om te vragen naar alternatieve voorbeeldpercentages. Je zult schrikken als je ziet wat er bij 6% tov de standaard 8% overblijft om over negatieve rendementen maar te zwijgen ... De meesten zullen dit soort voorbeelden niet vanzelf doorrekeken.

belastingconsulent
Berichten: 13
Lid geworden op: 10 aug 2005 10:17

Re: hypotheker

Ongelezen bericht door belastingconsulent »

Waarom zijn de tussenpersonen toch steeds zo'n issue?
Ja, ik weet dat er een paar snelle jongens tussen zitten, een gezonde portie argwaan kan dus gewoon geen kwaad.
Maar... als je bijvoorbeeld een auto koopt, bestel je die toch ook niet graag via de website van bijv. Ford? Je gaat toch ook naar een dealer, dit voor de afhandeling van de garantie, onderhoud(!) en je hebt toch altijd wat meer vragen.
En... die verkoper is echt niet onafhankelijk!

Oplossing is: vraag offerte/advies bij één of 2 tussenpersonen en ga met dit advies naar een adviseur die (op uurbasis) deze adviezen voor jou bekijkt. Deze adviseur moet dan wel weten dat je absoluut nooit dit product bij hem aanschaft.

Waarom doen mensen dit niet? Het kost geld(!)
Als ik tegen mijn klanten vertel dat ik een uurtarief van 55 euro vraag, vinden zij dit vreemd. Alle andere tussenpersonen geven toch gratis advies? WELTERUSTEN!
Alleen voor belastingadvies wil men wel betalen, als men tenminste geen vriend of bekende weet die ook veel (ahum) van belastingen weet.

Gesloten