Eind deze week wordt er een grote aankoop thuis bezorgd. Via de site van ING blijkt dat de daglimiet is vastgesteld op €2500,- :
http://www.ing.nl/particulier/search/se ... 5&cid=2253
Het blijkt dat de daglimiet niet verhoogd kan worden:
http://www.ing.nl/particulier/search/se ... 2&cid=2253
De reactie van ING:Hoe kan ik mijn pinlimiet verhogen?
Het is niet mogelijk de paslimiet op uw Betaalpas (tijdelijk of eenmalig) te verhogen of te verlagen.
Op welke gronden meent ING te beslissen dat de tijdelijke verhoging van de daglimiet leidt tot een hoger risico? Blijkbaar is ING de enige bank in Nederland die tot deze maatregel heeft besloten. Dit kan betekenen dat:In uw e-mail geeft u aan dat u het niet eens bent met het feit dat u de daglimiet van uw Betaalpas niet kunt verhogen. Wij hebben uw klacht hierover geregistreerd. Graag gaan op uw klacht in.
Uit veiligheidsoverwegingen heeft de ING besloten om het (tijdelijk) verhogen van de paslimiet niet toe te staan. Wij begrijpen dat dit vervelend kan zijn voor onze klanten en dat het niet wenselijk voor u is grote sommen geld in huis te hebben.
U kunt de betaling wellicht spreiden over verschillende dagen en/of betaalmogelijkheden. Per dag kunt u per Betaalpas maximaal ? 2.500 betalen bij betaalautomaten. Als u het resterende bedrag van ? 1500 te hoog vindt om contant in huis te halen, kunt u dit misschien bij levering betalen met uw creditcard. Ook kunt u een deel van het bedrag vooraf betalen, als de ontvanger dit toelaat.
Een andere mogelijkheid is een deel van het bedrag of het gehele bedrag (al dan niet vooraf) te betalen via uw Mijn ING.
- ING in vergelijking tot de concullega's het risico verkeerd inschat.
- De procedure voor het tijdelijk verhogen van de daglimiet niet veilig genoeg is.
- ING bang is voor een bankrun.
ING verschuift het risico nu naar de klanten, die met grote sommen geld over straat moet. Een slechte service!
Vincent