LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING Card opzeggen blijkt moeilijk...

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Erwin68

ING Card opzeggen blijkt moeilijk...

Ongelezen bericht door Erwin68 »

Onlangs mijn ING creditcard opgezegd i.v.m. verkrijgen van een hypotheek, uitstaand saldo 0,00 maar kredietfaciliteit dus BKR gevaarlijk, risico voor hypotheek.

Bevestigingsbrief gekregen van ING op 20/01/2012 dat card is opgezegd echter ruim een week later staat deze nog steeds in mijn overzicht van internetbankieren.
03/02/2012 vraag via website ingediend waarom de card nog steeds vermeld staat, antwoord komt binnen 5 werkdagen.
Binnen de 5 dagen (07/02/2012) weet de ING mij te melden dat mijn vraag toch wel heel erg moeilijk is en dat ze daar nog 10! werkdagen extra voor nodig hebben om mij te kunnen bellen met het antwoord.......

Wellicht ben ik als belastingbetaler, die de ING broek omhoog heeft moeten houden, wat te simpel van geest en denk ik te makkelijk over ingewikkelde zaken.

Probleem: card opgezegd, bevestiging gekregen, opzegging niet verwerkt.
Oplossing ING: ehhh moeten we even 10 dagen over denken.
Mijn oplossing: sorry klant, delete knop, opgelost.

Wellicht ben ik te simpel...zegt u het maar...

Emmy75

Re: ING Card opzeggen blijkt moeilijk...

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Erwin68 schreef:Onlangs mijn ING creditcard opgezegd i.v.m. verkrijgen van een hypotheek, uitstaand saldo 0,00 maar kredietfaciliteit dus BKR gevaarlijk, risico voor hypotheek.
Eigenlijk vind ik dit ook een wassen neus. Iemand kan nu, om te voldoen aan die voorwaarden, een card opzeggen. Als alles geregeld is kan men eventueel met een poosje marge voor de zekerheid gewoon weer elders een card aanvragen. Nu kan dit misschien nog van invloed zijn op de kredietlimiet van die nieuwe card, maar het is vrij onwaarschijnlijk dat men dan geen enkele card krijgt.
Of denk ik nu weer te simpel ?
Erwin68 schreef: Probleem: card opgezegd, bevestiging gekregen, opzegging niet verwerkt.

Uh, een beetje wel misschien. Even gewoon delete lijkt mij niet de geschikte oplossing. U zou bijvoorbeeld nog net een aankoop hebben gedaan waarbij de verwerking iets langer duurt om wat voor reden dan ook. Desalniettemin zou het wel eenvoudiger moeten kunnen in mijn optiek. Op de website is de informatie om er een aan te vragen heel makkelijk te vinden, vooral aanvragen, aanvragen en aanvragen. Om op te zeggen moet men al een stuk verder graven.

Maarja automatisering is niet het sterkste punt van ING aangezien internetbankieren er veel vaker uitligt dan bij andere banken.

Erwin68

Eigenlijk vind ik dit ook een wassen neus. Iemand kan nu, om te voldoen aan die voorwaarden, een card opzeggen. Als alles geregeld is kan men eventueel met een poosje marge voor de zekerheid gewoon weer elders een card aanvragen. Nu kan dit misschien nog van invloed zijn op de kredietlimiet van die nieuwe card, maar het is vrij onwaarschijnlijk dat men dan geen enkele card krijgt.
Of denk ik nu weer te simpel
Correct, zelfs letterlijk advies van hypotheekadviseur, op dit moment moet alles correct zijn wat er na de aanvraag gebeurt zal hun worst zijn....
Uh, een beetje wel misschien. Even gewoon delete lijkt mij niet de geschikte oplossing. U zou bijvoorbeeld nog net een aankoop hebben gedaan waarbij de verwerking iets langer duurt om wat voor reden dan ook. Desalniettemin zou het wel eenvoudiger moeten kunnen in mijn optiek. Op de website is de informatie om er een aan te vragen heel makkelijk te vinden, vooral aanvragen, aanvragen en aanvragen. Om op te zeggen moet men al een stuk verder graven.
Laatste betaling met de card was eind december, terugbetaling begin januari...opzegging half januari....

Emmy75

Erwin68 schreef:Correct, zelfs letterlijk advies van hypotheekadviseur, op dit moment moet alles correct zijn wat er na de aanvraag gebeurt zal hun worst zijn....
Kan kloppen inderdaad. Als een hypotheek eenmaal loopt en alles loopt zoals het moet, kijkt de bank volgens mij nooit meer naar het BKR, behalve als er iets aangepast of overgesloten moet worden. Als de klant netjes aan zijn verplichtingen voldoet is er ook geen enkele reden om dit te checken, kost alleen maar geld en levert 0 nuttige informatie.
Erwin68 schreef: Laatste betaling met de card was eind december, terugbetaling begin januari...opzegging half januari....
Ik bedoelde ook niet meteen te suggereren dat het bij u aan de hand is. Ik wilde alleen aangeven dat het een mogelijkheid zou kunnen zijn dat iemand 'handig' wil zijn en nog net even tot de max. koopt en vlug opzeggen want wordt toch gedelete. Daarom lijkt me dat niet zo'n geschikte optie om alle gegevens te deleten. Maarja vlugger en handiger zou inderdaad moeten kunnen.

Heeft u de hypotheekadviseur van de bank zelf ? Dan kunt u die er misschien eens achteraan sturen.

Erwin68

Heeft u de hypotheekadviseur van de bank zelf ? Dan kunt u die er misschien eens achteraan sturen.
Hypotheekadviseur is van de ING zelf, had daar al de bevestigingsbrief heen gemaild zonder resultaat....(moeten wachten tot BKR vrijgeeft.....)
Allen loonslaven zonder zeggenschap in de ING-molen.

Emmy75

Erwin68 schreef:Hypotheekadviseur is van de ING zelf, had daar al de bevestigingsbrief heen gemaild zonder resultaat....(moeten wachten tot BKR vrijgeeft.....)
Allen loonslaven zonder zeggenschap in de ING-molen.
Vreemd dat die niets kan doen om de opzegging te bespoedigen. Hij/zij zou moeten weten waar hij/zij moet zijn intern.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Banken hebben over het algemeen geen creditcards. Al deze kaarten zijn uitbesteedt aan een Visa of Eurocard/Mastercard. Ik kan me voorstellen dat dit wat tijd in beslag neemt en inderdaad zullen ze de laatste afrekening willen verwerken. Hij staat nog wel in je overzicht maar dat hoeft niet te betekenen dat je er ook nog mee kunt betalen.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Emmy75 schreef:Eigenlijk vind ik dit ook een wassen neus. Iemand kan nu, om te voldoen aan die voorwaarden, een card opzeggen. Als alles geregeld is kan men eventueel met een poosje marge voor de zekerheid gewoon weer elders een card aanvragen. Nu kan dit misschien nog van invloed zijn op de kredietlimiet van die nieuwe card, maar het is vrij onwaarschijnlijk dat men dan geen enkele card krijgt.
Of denk ik nu weer te simpel ?
Misschien wil de bank niet op zijn vingers getikt worden, dat ze niet hebben voldaan aan de zorgplicht.

Als de klant na het afsluiten van de hypotheek een nieuwe creditcard afsluit, dan is dat de verantwoording van de klant en kan de bank niet meer op het verzaken van de zorgplicht worden aangesproken.

Ja, ja regeletjes zijn er om nageleefd te worden. Adviezen die je krijgt. kun je in de wind slaan. Zo simpel is dat.

CB

Ongelezen bericht door CB »

Erwin68 schreef:Correct, zelfs letterlijk advies van hypotheekadviseur, op dit moment moet alles correct zijn wat er na de aanvraag gebeurt zal hun worst zijn....
Als je op de plaats van de .... zet: "Zolang je aan je verplichtingen voldoet" heb je helemaal gelijk.

Mk

Ongelezen bericht door Mk »

Erwin68 schreef:Onlangs mijn ING creditcard opgezegd i.v.m. verkrijgen van een hypotheek, uitstaand saldo 0,00 maar kredietfaciliteit dus BKR gevaarlijk, risico voor hypotheek.

Bevestigingsbrief gekregen van ING op 20/01/2012 dat card is opgezegd echter ruim een week later staat deze nog steeds in mijn overzicht van internetbankieren.
03/02/2012 vraag via website ingediend waarom de card nog steeds vermeld staat, antwoord komt binnen 5 werkdagen.
Binnen de 5 dagen (07/02/2012) weet de ING mij te melden dat mijn vraag toch wel heel erg moeilijk is en dat ze daar nog 10! werkdagen extra voor nodig hebben om mij te kunnen bellen met het antwoord.......

Wellicht ben ik als belastingbetaler, die de ING broek omhoog heeft moeten houden, wat te simpel van geest en denk ik te makkelijk over ingewikkelde zaken.

Probleem: card opgezegd, bevestiging gekregen, opzegging niet verwerkt.

Van de mijning creditcard pagina:
Informatie van beëindigde Creditcards kunt u nog tot 12 maanden nadat de kaart is afgesloten en het uitstaande saldo nul is, inzien.
Is het niet gewoon zo dat je card al wel beëindigd is maar dat je hem alleen om deze reden nog ziet?

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Erwin68 schreef:
Of denk ik nu weer te simpel
Correct, zelfs letterlijk advies van hypotheekadviseur, op dit moment moet alles correct zijn wat er na de aanvraag gebeurt zal hun worst zijn....
Inderdaad bizar, maar ik kreeg ook het advies om mijn American Express "even" te cancellen totdat de hypotheek was geregeld, omdat de limiet op die kaart kennelijk erg hoog is. Inmiddels heb ik 'm gewoon weer.

huismusje

Ongelezen bericht door huismusje »

Ik heb ook mijn creditcard en mogenlijkheid tot rood staan opgeheven bij de ING voor het krijgen van een hypotheek. Ik heb ook een bevestigingsbrief gekregen, maar zie hem nog steeds in mijn ING. De hypotheekadviseur heeft voor de zekerheid een kopie van de bevestigingsbrief gemaakt. Het opheffen van de mogenlijkheid tot rood staan was wel heel snel geregeld met een telefoontje naar de ING. De volgende dag kreeg ik al een bevestigings brief en een dag later was het al te zien als ik inlogde. Ik heb me eigenlijk verder niet druk gemaakt om die creditcard, maar het zou wel fijn zijn als er ook een melding bij zou staan dat hij opgeheven is. Inmiddels zijn wij trouwens druk bezig met verhuizen :D . Ik neem dus aan dat de creditcard echt opgezegt is.

Gesloten