LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING en Postbank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
witte angora
Berichten: 31963
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

ING en Postbank

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou moest toch met alle geweld de Postbank opgeheven worden, komt nu het bericht dat de ING zich gaat opsplitsen en dat er zelfs een nieuwe bank gevormd gaat worden.

Hadden ze niet gewoon de Postbank kunnen verzelfstandigen of verkopen? Was voor de ING goedkoper en wij hadden gewoon onze Postbank nog. :?

Mwoah... zal wel met het bonusbeleid van de directie te maken hebben. :evil:

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING en Postbank

Ongelezen bericht door CB »

Als ik het goed begrepen heb, is het niet de wens van ING om de zaak te splitsen. Het wordt ze opgelegd door de Europese Commissie onder leiding van Neeltje Smit-Kroes.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: ING en Postbank

Ongelezen bericht door Jan1 »

CB

Geregistreerd op: 03 jul 2003 20:07
Berichten: 822

Het wordt ze opgelegd door de Europese Commissie onder leiding van Neeltje Smit-Kroes.
Mevrouw Kroes draagt al vele jaren niet meer de naam Smit, sinds 1990 is zij van deze man gescheiden.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING en Postbank

Ongelezen bericht door CB »

Jan1

Geregistreerd op: 15 nov 2003 20:16
Berichten: 626

Mevrouw Kroes draagt al vele jaren niet meer de naam Smit, sinds 1990 is zij van deze man gescheiden.
Zal zo wel horen.

Sorry Jan1, helemaal mijn fout. Ze is inderdaad gescheiden. Toch doet me deugd, dat zelfs jij hebt begrepen wat ik bedoelde.

Nico1012
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2009 19:11

Re: ING en Postbank

Ongelezen bericht door Nico1012 »

We zijn als Postbankklanten als makke schapen ingelijfd bij de ING of je dat wilde of niet.
Is deze bank wel te vertrouwen? IK ben zelf bezig mijn rekening op te zeggen en over te gaan naar een bank die "vooralsnog" geen bonuscultuur kent: bijv. de Triodos of de ASN.
Kunnen we dat allemaal niet doen en een aktie voeren van boycot de bonusbanken.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: ING en Postbank

Ongelezen bericht door gtp »

lekker belangrijk of het nu Kroes-Smit is of Smit-Kroes of gewoon Kroes feit blijft.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ING en Postbank

Ongelezen bericht door SJZ »

lekker belangrijk of het nu Kroes-Smit is of Smit-Kroes of gewoon Kroes feit blijft.
Het is toch niet zo aardig om na bijna 20 jaar iemand te blijven achtervolgen met de naam van haar ex. Is het zo leuk om zo'n herinnering levend te houden of zo?

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: ING en Postbank

Ongelezen bericht door gtp »

volgens mij was/is de topic Postbank/ING en de werking -en of splitsing daarvan en niet over namen van al dan niet 20 jaar geleden.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: ING en Postbank

Ongelezen bericht door SJZ »

niet over namen van al dan niet 20 jaar geleden.
Nou, laten we mevrouw Kroes dan gewoon normaal bij haar eigen naam noemen zonder over oude namen of relaties te beginnen.

gtp
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 mar 2009 11:02

Re: ING en Postbank

Ongelezen bericht door gtp »

neeee niet over mevrouw Kroes over de topic ING/Postbank

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: ING en Postbank

Ongelezen bericht door The Voice »

ING moest van Kroes zsm een deel van de staatssteun terugbetalen en dat is alleen op deze wijze mogelijk, door de verzekeringstak af te stoten/verkopen.

Wat overblijft is dus een gewone consumentenbank, meer niet.

draver
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mar 2007 15:45

Re: ING en Postbank

Ongelezen bericht door draver »

Weet niemand wat I N G betekend nou hier dan:

Is Niet Goed de postbank was al niet top maar 99% beter dan nu, :twisted: :roll:

dolphy
Berichten: 104
Lid geworden op: 14 feb 2007 18:58

Re: ING en Postbank

Ongelezen bericht door dolphy »

draver schreef:Weet niemand wat I N G betekend nou hier dan:
ING is in 1991 ontstaan uit een fusie tussen Nationale-Nederlanden en de NMB Postbank Groep.
De nieuwe naam Internationale Nederlanden Groep werd al snel ingekort tot I-N-G, waarna de onderneming besloot om de statutaire naam te veranderen in ING Groep N.V.

:roll:

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: ING en Postbank

Ongelezen bericht door CB »

En nu gaan ze de boel weer splitsen, Dus straks hebben we misschien weer Nationale Nederlanden en NMB Postbank Groep. Het is gewoon 18 jaar terug in de tijd.

Gesloten