LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING na overlijden pfff

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Bets49
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2011 08:22

ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door Bets49 »

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt met de ING bank na het overlijden van een geliefde ??
Hieronder mijn verhaal.

15 Dec 2010 is mijn lieve schoonmoeder overleden dat heeft een grote impact gehad op ons gezinnetje.
Na het overlijden moet er van alles geregeld worden, ook bankzaken.
We hebben nu al de 5de brief die we moeten invullen om een erfenis te krijgen hoezo erfenis is ergenis........
Mijn man is naar het ING kantoor in onze woonplaatst geweest daar hebben ze na inkijken de papieren zomaar in de prullebak gegooid !! waarvoor ???
Ik ga vandaag weer een bellen hoop dat er nu schot in zit.
Van mijn man hoeft het allemaal al niet meer die is DEZE bank meer als zat.

Bedankt voor het { luisteren } en een waarschuwing voor andere mensen.

Bets

gerda1956
Berichten: 225
Lid geworden op: 28 sep 2005 21:22

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door gerda1956 »

Waarschijnlijk vraagt de bank een verklaring van erfrecht. Dit is heel normaal om de bankzaken van de overledene af te kunnen handelen. U kunt zich hiervoor melden bij een notaris. Even prijzen vergelijken op internet loont enorm. Gecondoleerd en sterkte met de afhandeling.

courier
Berichten: 331
Lid geworden op: 11 jan 2010 10:08

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door courier »

Ik begin de afgelopen 2 jaar meer-en-meer het gevoel te krijgen dat ze op die kantoren van de ING met de handen in het haar zitten als een voormalige Postbankklant dit soort persoonlijke- specifieke problemen aan de orde stelt. Kijk eens in de foldermolen van van een ING-agentschap bij zoiets als de Bruna dan denk ik dat u qua procedure meteen een stuk verder komt.

student538

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door student538 »

bij de ING zag ik laatst nog een vacature. SDN: Service Desk Nabestaanden. Je moet dan aan de telefoon zitten en de gehele dag bijna mensen condoleren. Wat vaak misgaat is het opsturen van bewijsstukken. Hele bureaucratisch stuk terwijl je wel andere dingen aan je hoofd hebt.
Eerlijke bank kiezen?

www.eerlijkebankwijzer.nl

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door buckleup »

student538 schreef:bij de ING zag ik laatst nog een vacature. SDN: Service Desk Nabestaanden. Je moet dan aan de telefoon zitten en de gehele dag bijna mensen condoleren. Wat vaak misgaat is het opsturen van bewijsstukken. Hele bureaucratisch stuk terwijl je wel andere dingen aan je hoofd hebt.
Eerlijke bank kiezen?

http://link

^^^^^^ SPAM

Goedbedoelde spam, maar toch spam.

student538

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door student538 »

Geen spam vind ik maar goed. Ik vind het een belangrijke kwestie dat je bank je geld in oorlogsdoeleinden gooit. Of kinderarbeid, milieu verontreiniging etc. Ik vind dit een goede vergelijkingssite. In maart 2010 kwam de site http://www.bankenoverzicht.nl naar voren. Je kan daar vergelijken hoe duur je uit bent met een bankrekening. Dat was zeker ook spam in de uitzending! Ik maak geen reclame voor een product. Op de website wordt beoordeeld hoe ze omgaan met jouw geld.

Volgens Wikipedia is spam:

Kenmerken van spamberichten:
berichten worden in grote hoeveelheden verstuurd, naar duizenden mensen tegelijkertijd.
het spammen heeft een commercieel doel. Meestal bevatten de berichten daarom een verwijzing naar een product of website.
de berichten worden verstuurd of geplaatst zonder toestemming of medeweten van de website, of de ontvanger.


Ad 1: Ik verstuur dit bericht niet in grote hoeveelheden.
Ad 2: Ik heb geen commerciële belangen bij deze website
Ad 3: Ik heb toestemming hier berichten te posten.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door buckleup »

student538 schreef:Geen spam vind ik maar goed.
Spam-fabrikanten eten waarschijnlijk ook hun eigen zooi. Maar het blijft spam. De discussie gaat over de service van de ING na overlijden. En niet over kinderarbeid of milieu verontreiniging. Als je over "eerlijk" versus "oneerlijk" bankieren wilt discussieren, nodig ik je uit daar een apart topic voor te starten.

Een definitie van wikipedia maakt geen indruk. Die definitie is slechts van toepassing op e-mail spam. We zijn hier elkaar echter niet aan het e-mailen, wel?

Wanneer ik zeg dat jouw link "spam" is, dan duid ik daarmee aan dat het de volgende gedragsregel overtreedt:
"Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten of hierbij gebruik te maken van hyperlinks naar websites."
Laatst gewijzigd door buckleup op 14 feb 2011 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

student538

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door student538 »

Ik denk wel dat deze website van belang is. Eerlijke mensen investeren geld in eerlijke zaken. Mensen die geld investeren in slechte dingen: Als jij geld investeert in clusterbommen waarom zal je wel goed omgaan met mensen die overleden is en service bieden? Aan de vruchten herkend men de boom! Ik wilde slechts alleen maar een tip geven voor het uitzoeken van een goede verantwoordelijke bank. Werkwijze bij de ING is o.a. dat je als klant adviseur zoveel producten in de week moet verkopen. Zo niet dan voldoe je niet aan de normen. Er is volgens mij dan ook veel verloop qua personeel.
Laatst gewijzigd door student538 op 14 feb 2011 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.

buckleup
Berichten: 173
Lid geworden op: 16 sep 2008 18:33

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door buckleup »

student538 schreef:Ik denk wel dat deze website van belang is. Eerlijke mensen investeren geld in eerlijke zaken. Mensen die geld investeren in slechte dingen: Als jij geld investeert in clusterbommen waarom zal je wel goed omgaan met mensen die overleden is en service bieden? Aan de vruchten herkend men de boom! Ik wilde slechts alleen maar een tip geven voor het uitzoeken van een goede verantwoordelijke bank.

Fair enough. Met die argumentatie erbij begrijp ik de relevantie van de link. Misschien kunt u ons in de toekomst direct uitleggen hoe u van A naar B redeneert. Mijn excuses dat ik te snel conclusies trok.

Auti-Mama
Berichten: 674
Lid geworden op: 26 jan 2011 07:45

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

Enigste manier om dit soort zaken te regelen is met een verklaring van erfrecht. Kosten waren toen rond de 400 euro. Mijn oma die al 5 jar niet meer bij ons is heeft dus nog steeds een ING rekening, omdat wij geen 400 euro uit willen en kunnen geven voor een rekening waar nog minder dan 4 euro opstaat.

__oi__
Berichten: 441
Lid geworden op: 16 apr 2008 20:11

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door __oi__ »

Bets49 schreef:Mijn man is naar het ING kantoor in onze woonplaatst geweest daar hebben ze na inkijken de papieren zomaar in de prullebak gegooid !! waarvoor ???
Allereerst gecondoleerd met je verlies
Ten tweede: Je gaat naar een bank met papieren, die gooien ze in een prullenbak, en vervolgens kom je op een forum vragen waarom ze doen.
Wanneer ik naar een bank ga, en formulieren inlever, en ze deze vervolgens in de prullenbak gooien dan vraag ik: waarom gooit u deze formulieren in de prullenbak?
Of ben ik nu gek?

berend12
Berichten: 548
Lid geworden op: 16 aug 2010 20:52

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door berend12 »

Een bekende van mij moest een verhuizing ook 4-5 keer doorgeven. Je moet bij zulke grote bedrijven soms geluk hebben _oi_ dat is toch geen nieuws?

Bets49
Berichten: 11
Lid geworden op: 14 feb 2011 08:22

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door Bets49 »

Ik heb dat service desk voor nabestaanden al 3x gebeld, er liggen nu al 4 formulieren van alles incl de notaris.
Na het laatste telefoongesprek was het helemaal geregeld.........
Ze zijn niet blij denk ik okmdat wij het geld willen overzetten naar de rabobank.

Ieder geval bedankt met het meedenken heb al 2x een klacht ingediend bij de ING, we wachten maar weer verder af.....

Groet Bets

Mida
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2011 13:14

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door Mida »

Adreswijziging doorgeven is ook zo'n drama ! Mijn moeder is sinds augustus 2010 opgenomen in een verpleegtehuis (dement). De post komt dus naar mij toe als curator zijnde. ING noemt dit correspondentie-adres. Worden de bestellingen uit de rentepunten winkel, waar ik al twee maanden mee bezig en druk ben, naar haar oude adres gestuurd ! Krijg je zo'n ***** aan de lijn die zegt: ik kan de bestelling wel weer naar het woonadres adres sturen, dit is wat ik in mijn scherm zie en daar mag ik niet vanaf wijken. Ook totaal geen moeite doen om tot een oplossing te komen, nee gewoon ook nog stom grinniken. Mijn moeder heeft 291.000 rentepunten. Nou ik probeer nog 1 x het adres aan te passen en anders boek ik alles over naar een andere bank (waar ook wel weer wat zal zijn).

edwinknight

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door edwinknight »

Mida schreef:Adreswijziging doorgeven is ook zo'n drama ! Mijn moeder is sinds augustus 2010 opgenomen in een verpleegtehuis (dement). De post komt dus naar mij toe als curator zijnde. ING noemt dit correspondentie-adres. Worden de bestellingen uit de rentepunten winkel, waar ik al twee maanden mee bezig en druk ben, naar haar oude adres gestuurd ! Krijg je zo'n ***** aan de lijn die zegt: ik kan de bestelling wel weer naar het woonadres adres sturen, dit is wat ik in mijn scherm zie en daar mag ik niet vanaf wijken. Ook totaal geen moeite doen om tot een oplossing te komen, nee gewoon ook nog stom grinniken. Mijn moeder heeft 291.000 rentepunten. Nou ik probeer nog 1 x het adres aan te passen en anders boek ik alles over naar een andere bank (waar ook wel weer wat zal zijn).

Ik heb je hier reeds een antwoord op gegeven in je andere topic.

edwinknight

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door edwinknight »

edwinknight schreef:
Mida schreef:Adreswijziging doorgeven is ook zo'n drama ! Mijn moeder is sinds augustus 2010 opgenomen in een verpleegtehuis (dement). De post komt dus naar mij toe als curator zijnde. ING noemt dit correspondentie-adres. Worden de bestellingen uit de rentepunten winkel, waar ik al twee maanden mee bezig en druk ben, naar haar oude adres gestuurd ! Krijg je zo'n ***** aan de lijn die zegt: ik kan de bestelling wel weer naar het woonadres adres sturen, dit is wat ik in mijn scherm zie en daar mag ik niet vanaf wijken. Ook totaal geen moeite doen om tot een oplossing te komen, nee gewoon ook nog stom grinniken. Mijn moeder heeft 291.000 rentepunten. Nou ik probeer nog 1 x het adres aan te passen en anders boek ik alles over naar een andere bank (waar ook wel weer wat zal zijn).

Ik heb je hier reeds een antwoord op gegeven in je andere topic.


Hhhmmm zie dat andere topic niet meer....zal wel verwijderd zijn ivm je taalgebruik.
Anyway, mocht je het niet hebben gelezen....aan het einde van de bestelling verschijnt het AFLEVERADRES, en dit is niet te wijzigen.
Ik gebruik de rentepunten van een familielid en haal het daar zelf op.

Als je niet bekend bent met de bestelprocedure, verdiep je er dan eerst ff in voordat je besteld.

Maar we gaan offtopic.

Mida
Berichten: 7
Lid geworden op: 14 jan 2011 13:14

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door Mida »

edwinknight schreef:
Mida schreef:Adreswijziging doorgeven is ook zo'n drama ! Mijn moeder is sinds augustus 2010 opgenomen in een verpleegtehuis (dement). De post komt dus naar mij toe als curator zijnde. ING noemt dit correspondentie-adres. Worden de bestellingen uit de rentepunten winkel, waar ik al twee maanden mee bezig en druk ben, naar haar oude adres gestuurd ! Krijg je zo'n ***** aan de lijn die zegt: ik kan de bestelling wel weer naar het woonadres adres sturen, dit is wat ik in mijn scherm zie en daar mag ik niet vanaf wijken. Ook totaal geen moeite doen om tot een oplossing te komen, nee gewoon ook nog stom grinniken. Mijn moeder heeft 291.000 rentepunten. Nou ik probeer nog 1 x het adres aan te passen en anders boek ik alles over naar een andere bank (waar ook wel weer wat zal zijn).
edwinknight
Je hebt zeker belangen bij de ING ? Of ben je personeel ? Ik zal je de stand van zaken even doorgeven: het adres is nog steeds niet aangepast. Ik ben twee weken geleden naar de ING geweest en gevraagd of ze nu alsjeblieft het woonadres willen aanpassen. De bankmedewerker heeft het formulier ingevuld en het zou nu goedkomen. Wat denk je: heeft die zak het verkeerde formulier ingevuld. Nu krijg ik wederom een nieuw formulier toegestuurd. pffffffff

edwinknight

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door edwinknight »

Mida schreef:
edwinknight schreef:
Mida schreef:Adreswijziging doorgeven is ook zo'n drama ! Mijn moeder is sinds augustus 2010 opgenomen in een verpleegtehuis (dement). De post komt dus naar mij toe als curator zijnde. ING noemt dit correspondentie-adres. Worden de bestellingen uit de rentepunten winkel, waar ik al twee maanden mee bezig en druk ben, naar haar oude adres gestuurd ! Krijg je zo'n ***** aan de lijn die zegt: ik kan de bestelling wel weer naar het woonadres adres sturen, dit is wat ik in mijn scherm zie en daar mag ik niet vanaf wijken. Ook totaal geen moeite doen om tot een oplossing te komen, nee gewoon ook nog stom grinniken. Mijn moeder heeft 291.000 rentepunten. Nou ik probeer nog 1 x het adres aan te passen en anders boek ik alles over naar een andere bank (waar ook wel weer wat zal zijn).
edwinknight
Je hebt zeker belangen bij de ING ? Of ben je personeel ? Ik zal je de stand van zaken even doorgeven: het adres is nog steeds niet aangepast. Ik ben twee weken geleden naar de ING geweest en gevraagd of ze nu alsjeblieft het woonadres willen aanpassen. De bankmedewerker heeft het formulier ingevuld en het zou nu goedkomen. Wat denk je: heeft die zak het verkeerde formulier ingevuld. Nu krijg ik wederom een nieuw formulier toegestuurd. pffffffff

WTF !! Belangen of personeel, mens zoek het dan lekker zelf ff uit met je bijdehante opmerkingen. probeer je GVD iemand te helpen krijg je na 1 maand zo'n antwoord.

UrbanSolitude
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door UrbanSolitude »

Wat te doen na een overlijden?

Licht NOOOIT maar dan ook NOOOIIIIITTTT de bank in.
Die blokkeren per direct de rekening en geven het geld alleen vrij naar een (dure) verklaring van erfrecht!!!

*terwijl dit niet in alle gevallen noodzakelijk is, naar het schijnt .. maar de meeste banken eisen toch die (dure) verklaring van erfrecht*

Kortom = Maak nooit slapende honden wakker!!!
Daarbij worden BANKEN NIET ingelicht van een sterven. Zoals u het ze dus niet verteld zijn ze hierin ontwetend.
Houden zo!

(zeker als je enigst kind bent die de hele boel moet regelen)

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: ING na overlijden pfff

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Licht NOOOIT maar dan ook NOOOIIIIITTTT de bank in.
Die blokkeren per direct de rekening en geven het geld alleen vrij naar een (dure) verklaring van erfrecht!!!
Ja goede tip en het kan even duren voor het geregeld is.
Als je toegang hebt tot de bankrekening kun je beter het saldo eerst overschrijven en nog eventjes laten lopen.

Gesloten