LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING rentepuntenfaal...

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mezzo63

ING rentepuntenfaal...

Ongelezen bericht door mezzo63 »

Lekker hoor, dacht ik eindelijk eens profijt te hebben van mijn rentepunten van ING: voor 10.000 punten zou ik een kortingscode kunnen krijgen twv 100 euro, in te leveren bij de Ipartner shop. (Apple reseller) Zoonlief heeft voor zijn studie een Macbook nodig, dus dat kwam goed uit.

Op 17 juni een kortingsbon besteld in de rentepuntenwinkel, krijg keurig een bevestiging via e-mail en daar blijft het ook bij. Geen kortingscode gezien. Aan de telefoon zegt ING dat ze hem wel verstuurd hebben, nou nee dus, ook niet in de spambak terechtgekomen. E-mailadres klopt, de bevestiging was immers wel aangekomen. Belofte van ING om opnieuw te sturen, komt nog steeds niets, opnieuw (betaald) bellen met ING, jaja het is druk maar ze sturen het heus op binnen een week. Nooit iets gezien.
Inmiddels bijna vijf weken verder, de computer hebben we maar ergens anders gekocht. Nu kijken of we die punten nog terug kunnen krijgen. Dat zal wel net zo'n sof worden...

MAXIEM

Re: ING rentepuntenfaal...

Ongelezen bericht door MAXIEM »

mezzo63

Het ING-rentepuntenverhaal is een sprookje. De enige die er wat aan verdient, is de ING zelf omdat ze daardoor de rente kunstmatig laag (kunnen) houden. Rentepunten zijn dus koekjes van eigen deeg.

Maxiem.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

MAXIEM schreef:mezzo63

Het ING-rentepuntenverhaal is een sprookje. De enige die er wat aan verdient, is de ING zelf omdat ze daardoor de rente kunstmatig laag (kunnen) houden. Rentepunten zijn dus koekjes van eigen deeg.

Maxiem.
Hoe kom je hier nu weer bij?????? Rente kunstmatig laaghouden ?????

De artikelen zijn vaak dermate hoog geprijsd dat het helemaal niet interressant is om dit via ING te kopen. Kan het veelal veel goedkoper aanschaffen zoder rentepunten.
Maar regelmatig zitten er wel behoorlijk goedkopere artikelen bij, maar helaas dan m oet je wel erg veel punten hebben.

Desalnittemin heb ik in voorjaar een zonnebril gekocht welke 50% onder de normale winkelwaarde lag.

Rentepunten zijn net zoals:
Airmiles, zegels, rocks, en weet ik veel wat voor spaarsystemen nog meer een spaarsysteem.

rente kunstmatig laag...sjonge sjonge

jammer

Ongelezen bericht door jammer »

Ik heb liever geen rente punten, maar b.v. 0,2% er extra bij......In deze dure tijd met 4 woekerpolissen allemaal onder de inleg al meer dan E 100,- kwijt aan (aangetekende) brieven + inkt voor de printer + enveloppen en postzegels en papier......
Maar de air miles zijn wel handig, bij een pomp heel dicht bij mij in de buurt kun je ze inwissellen voor auto wassen.

MAXIEM

Teunbosseman

Vanaf de introductie van de rentepunten (lees: neppunten), zit deze fraaie bank bij de tien banken met de laagste rente. Daarvoor zaten ze jaar in jaar uit bij de hoogste 5. Nogmaals: het is en blijft een koekje van eigen deeg, maar gelukkig is het niet verplicht om mee te doen met deze negatieve woekerpraktijken.

Maxiem.

Teunbosseman
Contacteer:

MAXIEM schreef:Teunbosseman

Vanaf de introductie van de rentepunten (lees: neppunten), zit deze fraaie bank bij de tien banken met de laagste rente. Daarvoor zaten ze jaar in jaar uit bij de hoogste 5. Nogmaals: het is en blijft een koekje van eigen deeg, maar gelukkig is het niet verplicht om mee te doen met deze negatieve woekerpraktijken.

Maxiem.
@Maxiem,

Rentestanden hebben geheel niks nada nop rien de knots te maken met de rentepunten.
Wat bedoel je nou weer met woekerpraktijken ?? Rentepunten krijg je automatsich, hoef je niks voor te doen, dus helemaal geen koekje van eigen deeg of je moet bedoelen een sigaar uit eigen doos.

Teunbosseman
Contacteer:

jammer schreef:Ik heb liever geen rente punten, maar b.v. 0,2% er extra bij......In deze dure tijd met 4 woekerpolissen allemaal onder de inleg al meer dan E 100,- kwijt aan (aangetekende) brieven + inkt voor de printer + enveloppen en postzegels en papier......
Maar de air miles zijn wel handig, bij een pomp heel dicht bij mij in de buurt kun je ze inwissellen voor auto wassen.

Ik ook als ik kon kiezen maar helaas das niet het geval. Daarbij is het vaak in de winkel ook nog goedkoper.

MAXIEM

Teunbosseman

Je kunt woekeren door een te hoge rente te eisen, maar je kunt ook woekeren door de klant te weinig rente te geven. En dat is precies wat met name de ING-bank al jaren doet.

Maxiem.

Teunbosseman
Contacteer:

Je kunt woekeren door een te hoge rente te eisen, maar je kunt ook woekeren door de klant te weinig rente te geven. En dat is precies wat met name de ING-bank al jaren doet.

Maxiem.

Maxiem,

ING zal a hierin niet de enige zijn en b wat heeft dit met de rentepunten te maken wat TS aandraagt?

MAXIEM

Teunbosseman

Deze zogenaamde rentepunten hebben helemaal niets met rente te maken en dat is een vorm van misleiding en bedrog.

Met collegiale groet, Maxiem.

hobby1

Ongelezen bericht door hobby1 »

Maxiem.

Deze zogenaamde rentepunten hebben helemaal niets met rente te maken en dat is een vorm van misleiding en bedrog.

Welk bericht is nu juist?

Teunbosseman
Contacteer:

Sjonge sjonge sjonge, je bent aan het raaskallen niet normaal meer zeg....wat een verzinsels zeg.

Heb je ING ? Denk het niet want je weet totaal niet waar je het over hebt,

Ik heb wel ING en de rentepunten KRIJG je GRATIS en voor NIKS als je een SPAARrekening hebt. Ja.... het heeft niets met rente maken maar das ook niet de vraag van TS, dat maak jij ervan door geheel offtopic te gaan met woekerrentes, kunstmatig laaghouden van rentes.

Teunbosseman
Contacteer:

hobby1 schreef:

Maxiem.

Welk bericht is nu juist?

Rentepunten hebben niets met rente te maken....wordt ook nergens gesuggereerd maar Maxiem hoort ergens blijkbaar een bel luiden maar weet niet waar de bekende klepel is.

Gaat erom dat TS zijn bestelling niet heeft gekregen welke met rentepunten is besteld.

hobby1

Ongelezen bericht door hobby1 »

Teunbosseman schreef: Rentepunten hebben niets met rente te maken....wordt ook nergens gesuggereerd maar Maxiem hoort ergens blijkbaar een bel luiden maar weet niet waar de bekende klepel is.

Gaat erom dat TS zijn bestelling niet heeft gekregen welke met rentepunten is besteld.
Mij is het duidelijk, Maxiem blijkbaar niet, ik heb ook ING, maar dacht, ik had iets gemist.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Rentepunten hebben niets met rente te maken..
1. Rentepunten zijn rechtstreeks gekoppeld aan je rente (bij € 1 rente krijg je 100 rentepunten).
2. Voordat de ING (toen nog Postbank) de rentepunten invoerde boden ze een goede rente, de Loyaalrekening was lange tijd een van de beste rekeningen in de markt voor direct opneembaar spaargeld. Nadat de rentepunten waren ingevoerd was de rente niet meer concurrerend.

Teunbosseman
Contacteer:

SJZ schreef:
Rentepunten hebben niets met rente te maken..
1. Rentepunten zijn rechtstreeks gekoppeld aan je rente (bij € 1 rente krijg je 100 rentepunten).
2. Voordat de ING (toen nog Postbank) de rentepunten invoerde boden ze een goede rente, de Loyaalrekening was lange tijd een van de beste rekeningen in de markt voor direct opneembaar spaargeld. Nadat de rentepunten waren ingevoerd was de rente niet meer concurrerend.

1. Rentepunten zijn rechtstreeks gekoppeld aan je RENTEBEDRAG.
2. Hierin kan ik mij vergissen maar meen mij te herinneren dat de Loyaalrekening een minium bedrag moest inleggen danwel als saldo hebben om voor bepaalde rentes in aanmerking te komen.

Welke rente is tegenwoordig nog wel concurrerend ? Vroeger kreeg je rente op je betaalrekening, vroeger had je geen internet, vroeger dit en dat.....is nogal appels met peren vergelijken.....verleden met heden.

Zijn nu hele andere ( economische ) tijden.

SJZ

Welke rente is tegenwoordig nog wel concurrerend ?
Nou, die van de ING dus niet meer. En vroeger wel (voordat ze er rentepunten bij gaven.)

Teunbosseman
Contacteer:

SJZ schreef:
Welke rente is tegenwoordig nog wel concurrerend ?
Nou, die van de ING dus niet meer. En vroeger wel (voordat ze er rentepunten bij gaven.)

Vroeger is dood, leve de tegenwoordigheid.

Vroeger kreeg je bij de rabo een spaarpot, bij de abn kon je nog als kind gratis muntgeld storten.....moet ik doorgaan ?

SJZ

Nee hoor, vroeger is dood, en vandaag spaar je NIET meer bij de ING als je geld je lief is ... moet ik doorgaan?

Ik begrijp jouw ongelooflijke liefde voor de ING die het voor jou onmogelijk maakt na te denken over kritiek op de ING, maar wie kritisch zijn spaarrente volgt weet dit al veel langer.

MAXIEM

SJZ

Het probleem binnen dit draadje maar vaak ook binnen andere draadjes is, dat sommige respondenten niet op de inhoud, maar op de persoon reageren. Dan krijg je eindeloze discussies over "wie er nu gelijk heeft". Ik doe daar in elk geval niet/nooit aan mee.

Gesloten