LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING/ Saldolijn

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Marja1963

ING/ Saldolijn

Ongelezen bericht door Marja1963 »

Ik ontving vlak na de verjaardag van mijn Dochter die 18 werd een brief van de ING.

Hartelijk dank voor het aanvragen van de Saldolijn.
Ik dacht ik weet van niks, ik weet ze is 18. Ik doe navraag bij haar . Ook zij weet van niets.

Dan maar eens mailen.....duurt even maar krijg antwoord....ze gaan het uitzoeken.......ze bellen......snappen de vraag niet.....ikleg het uit....eigenlijk moet mijn Dochter het doen maar die is er niet.....gelukkig de medewerker doet niet moeilijk.......snapt er niets van ....gaat uitzoeken.... ik bel U woensdag 30-11-2011. Al wie er belde geen ING medewerker.

Ik bel om een andere zaak vandaag 01-12-2011 naar de ING pas is geblokkeerd ....door skimgeval op Utrecht CS bij GWK. ok.

Ik leg gelijk mijn vraag voor.
Saldo lijn oja die brieven hebben we zelf verstuurd ...er hebben al meer mensen met deze klacht gebeld.....
Nu ja.......Vanaf 10 nov. zoveel stress door de ING.

Sommige vinden dit misschien opgeblazen . Maar een Dochter van 18 zeer naief!!! Mag je dan in deze tijd met loverboys etc. ongerust zijn als Moeder.
Ik heb dus een klacht ingediend bij de ING. Maar wilde het wel even delen hier.

Xpert

Re: ING/ Saldolijn

Ongelezen bericht door Xpert »

Overstappen naar ASN bank. Deze vraagt geen kosten voor een betaalrekening voor jongeren. Een wat kleinere bank die wel weet wat er binnen de organisatie speelt.

mpr1980

Ongelezen bericht door mpr1980 »

Wat is nu precies het probleem? Het feit dat je dochter van 18 naief is of dat ze een brief krijgt van de ING? Of nog iets anders??

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar een Dochter van 18 zeer naief!!! Mag je dan in deze tijd met loverboys etc. ongerust zijn als Moeder.
En dat ligt aan de ING ? M.i. meer een kwestie van opvoeding, loverboys bespreekbaar maken. Nu denk ik niet dat er veel loverboys werken bij de ING.

bibbelberry

Ongelezen bericht door bibbelberry »

een dochter van 18 hoeft niet naiff te zijn. dat is opvoedingsafhankelijk
bij een te beschermende opvoeding zal ze naiff zijn ja. alles bespreekbaar maken is dan nodig
weet ze al van de bloemetjes en bijtjes?

en loverboys pakken liever slachtoffers die geestelijk minder helder zijn of van de middelbare school

grun

Ongelezen bericht door grun »

Xpert schreef:Overstappen naar ASN bank. Deze vraagt geen kosten voor een betaalrekening voor jongeren. Een wat kleinere bank die wel weet wat er binnen de organisatie speelt.
Dat leek me idd een aantrekkelijke bank, tot ik las dat het niet mogelijk is geld op de eigen rekening te storten. Dat doe ik wel eens namelijk.

Marja1963

mpr1980 schreef:Wat is nu precies het probleem? Het feit dat je dochter van 18 naief is of dat ze een brief krijgt van de ING? Of nog iets anders??

Het probleem is de aanhef in de brief die suggereert dat iemand het zelf heeft aangevraagd terwijl dit niet zo is.

En dat je daar als Moeder ongerust om wordt terwijl dat achteraf niet nodig was.

Marja1963

bibbelberry schreef:een dochter van 18 hoeft niet naiff te zijn. dat is opvoedingsafhankelijk
bij een te beschermende opvoeding zal ze naiff zijn ja. alles bespreekbaar maken is dan nodig
weet ze al van de bloemetjes en bijtjes?

en loverboys pakken liever slachtoffers die geestelijk minder helder zijn of van de middelbare school

Was het maar zo makkelijk.
Als iemand ADD heeft en dus weinig inzicht en overzicht, kun je heel goed sturen met de opvoeding maar het naieve blijft helaas.
Heeft Uzelf een dochter van 18?

bibbelberry

nee maar was zelf nog niet zolang geleden een dochter van 18 die voor het eerst op kamers ging maar al wist hoe het leven werkte.
ADD is inderdaad wel een belemmering maar betekend niet dat ze niet voor zichzelf kan denken en opkomen zolang het maar goed opgepakt word.

u kunt haar niet voor altijd thuis houden. eens zal ze toch op eigen benen moeten staan

bprosman

Ja en die kwam een paar jaar geleden (nog voor ik over loverboys kon beginnen met) : "Pap, als een jongen je een dure mobiele telefoon geeft en hij heeft geen baan dan klop er toch iets niet ?"".
Als iemand ADD heeft en dus weinig inzicht en overzicht
Overzicht ben ik met je eens, dat verliezen ze nog wel eens in de chaos. Inzicht ben ik niet met je eens.

Marja1963

bprosman schreef:
Maar een Dochter van 18 zeer naief!!! Mag je dan in deze tijd met loverboys etc. ongerust zijn als Moeder.
En dat ligt aan de ING ? M.i. meer een kwestie van opvoeding, loverboys bespreekbaar maken. Nu denk ik niet dat er veel loverboys werken bij de ING.

Wat een raar antwoord van U.
Snapt U wel wat ik neerschrijf?
U was heel wat begripvoller in een ander onderwerp.
Jammer.
Heeft U mijn stukje goed gelezen.

Er komt een brief van ING waar vertelt wordt dat er iets aangevraagd is.
Dat kan ook een ander doen als je Dochter bijzonder makkelijk beinvloedbaar is. Vandaar mijn opmerking over de loverboys.
Waar heb ik geschreven dat Loverboys bij de ING werken.

Misschien heeft U het geluk dat Uw Dochters stevig in hun schoenen staan en dat dat een beetje door Uw opvoeding komt het meeste moeten ze zelf ondervinden.
Maar als je een Dochter met ADD hebt is dat een heel ander verhaal.
Ik kan haar waarschuwen en dingen uitleggen. Helaas echt goed inzicht hierin zal ze niet krijgen en het naieve blijft.

Als U een positief opbouwend antwoord hierop heeft vind ik dat fijn.
Anders komt het alleen maar kwetsend over.

Marja1963

bibbelberry schreef:nee maar was zelf nog niet zolang geleden een dochter van 18 die voor het eerst op kamers ging maar al wist hoe het leven werkte.
ADD is inderdaad wel een belemmering maar betekend niet dat ze niet voor zichzelf kan denken en opkomen zolang het maar goed opgepakt word.

u kunt haar niet voor altijd thuis houden. eens zal ze toch op eigen benen moeten staan

Dank voor deze bemoediging.
Ja ik vind het moeilijk vooral als het mis gaat.
Maar Uw anwoord geeft me vertrouwen.

Marja1963

bprosman schreef:
Ja en die kwam een paar jaar geleden (nog voor ik over loverboys kon beginnen met) : "Pap, als een jongen je een dure mobiele telefoon geeft en hij heeft geen baan dan klop er toch iets niet ?"".
Als iemand ADD heeft en dus weinig inzicht en overzicht
Overzicht ben ik met je eens, dat verliezen ze nog wel eens in de chaos. Inzicht ben ik niet met je eens.
Verward U ADD niet met ADHD dat is een heel verschil hoor.
Ik heb hier helaas Zonen met ADHD die kunnen zich wel goed staande houden en hebben in de daad moeite met overzicht.
Helaas mijn ADD Dochter heeft moeite met het inzicht.
Maar ja ook in het ADHD en ADD staat ieder geval op zichzelf.

bprosman

De verschillen zijn mij wel duidelijk hoor, heb ervaring met allebei.

Maar wat betreft ADD, informatie wordt opgenomen --> wordt meestal goed begrepen --> verwerken van de informatie duurt langer.

Wil niet zeggen dat het concept "loverboy" of bankrekening niet begrepen wordt. Vaak is het IQ van een ADD'er ook nog hoger dan van een gemiddeld kind.

bibbelberry

dat is wel bewezen inderdaad dat het iq wat hoger ligt dan gemiddeld en dat is iets om trots op te zijn.
heb vertrouwen in uw dochter. 18 jaar is niet jong meer maar is ze een adolecente aan het begin van haar leven en het enige wat u als moeder kunt doen is haar opvangen als het misgaat maar laat haar zelf leren. dat werkt het beste

bprosman

is haar opvangen als het misgaat maar laat haar zelf leren.
Waarbij een "Loverboy" natuurlijk iets is waarbij je dit liever niet hebt ;-). Maar leg het haar uit als volwassene, blijf herhalen en uiteraard steunen.

Marja1963

bibbelberry schreef:dat is wel bewezen inderdaad dat het iq wat hoger ligt dan gemiddeld en dat is iets om trots op te zijn.
heb vertrouwen in uw dochter. 18 jaar is niet jong meer maar is ze een adolecente aan het begin van haar leven en het enige wat u als moeder kunt doen is haar opvangen als het misgaat maar laat haar zelf leren. dat werkt het beste

Het IQ van Mijn ADD Dochter is 80.
Dat van mijn ADHD zoons rond de 100 vind ik toch een verschil.
Maar toch bedankt voor de antwoorden.

Marja1963

bprosman schreef:
is haar opvangen als het misgaat maar laat haar zelf leren.
Waarbij een "Loverboy" natuurlijk iets is waarbij je dit liever niet hebt ;-). Maar leg het haar uit als volwassene, blijf herhalen en uiteraard steunen.

Het IQ van mijn Dochter is 80.
Maar inderdaad herhalen en steunen ik zal het blijven doen dank voor het antwoord en de tips.

bprosman

Overigens kun je (wel met haar toestemming) wel inzicht krijgen in/op haar rekening. Vooral met telebankieren is dit technisch vrij gemakkelijke te regelen. Dan kun je eventueel toch de vinger nog aan de pols houden.

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

bprosman schreef:Nu denk ik niet dat er veel loverboys werken bij de ING.
:lol: :lol:

Gesloten