LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Sns-bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Thor1972
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2007 12:36

Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Thor1972 »

Sluiten in Juni dit jaar een hypotheek af bij de Sns, ontvangen een groot pakket formulieren vullen alles netjes in en leveren het persoonlijk af bij het kantoor in amersfoort.

Een week voor de overdracht van ons nieuwe huis krijgen wij een telefoontje van een medewerker van het notariskantoor zij hebben op dat moment nog niets ontvangen van de Sns. Wij geven de naam door van onze contactpersoon bij de sns. De medewerker van het notariskantoor neemt contact op met de bank en belt mij bijna direct terug dat er problemen zijn met ons dossier bij de Sns.

Vervolgens nemen wij contact op met de sns en blijkt dat onze contactpersoon op vakantie, ons dossier inmiddels gevonden, in een kast op een afdeling maar is er helemaal niets mee gedaan.
Redelijk boos, rijden wij direct naar het kantoor in amersfoort.
Wij worden allervriendelijkst tewoord gestaan door een medewerker die ons meld dat wij de overdracht op de geplande datum wel kunnen vergeten. Meld ons waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt.

In dit geval alleen een foutje met nogal wat gevolgen, voor ons, de verkoper en de notaris.

Uiteindelijk heeft de overdracht van ons huis een week later als afgesproken plaatsgevonden. Volgens de notaris die onze akte heeft laten passeren zijn wij zeker de enige klanten van de sns-bank niet die grote problemen hebben met de hypotheek-afdeling van de Sns.

Over de gehele gang van zaken zijn wij zeer ontevreden. In september van dit jaar hebben wij schriftelijk een klacht gemeld bij de sns, na ontvangst netjes een ontvangstbevestiging met daarin de melding een afhandeltermijn van 4 weken. Op 1 november weer een brief van de sns, afhandeling van dossier kost meer tijd gaat nog 4 weken duren.
Inmiddels is het eind november, vandaag telefonisch contact met de sns, volgens medewerker is het enorm druk en er nog geen zicht op een antwoord op onze klacht.

Graag wil ik een naam en/of adres waar ik een klacht in kan dienen over de Sns-bank.

Bij de bank zelf gaat het volgens mij niet lukken om een fatsoenlijke reacte te krijgen !

E-rente.nl
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 nov 2007 14:10

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door E-rente.nl »

Bij AFM zie link
https://www.bcldirect.nl/content/downlo ... achten.pdf

Lees dit maar door dan weet je meer.

H.A. Spel
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 nov 2007 19:01

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door H.A. Spel »

Ook wij hebben klachten over de SNS-bank Amersfoort, hoewel niet over een hypotheek. Het blijkt bij de SNS namelijk niet meer mogelijk te zijn om klachten af te handelen. Drie keer een klacht ingediend, op één klacht wordt na lang aandringen eindelijk eens gereageerd. Maar inhoudelijk durft men de discussie niet aan en doet men het af met een kort standaard briefje. Waar deze bank momenteel mee bezig is, geen idee. Of toch wel, bij deze bank zijn sinds de beursnotering de klanten niet meer van belang.

Thor1972
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2007 12:36

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Thor1972 »

Bedankt voor uw reactie, ik ga een brief sturen naar de geschillencommissie.

Farhaan
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 dec 2007 16:00

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Farhaan »

Zelf heb ik ook problemen met de SNS-bank. Sinds twee maanden terug wou ik van de Postbank overstappen naar deze bank en heb daarvoor de overstapservice aangevraagd. Hiervoor heb ik alle contracten thuis ontvangen gekregen en ook weer netjes opgestuurd.

Nu maar afwachten zou je denken en hoe!!! Na drie weken nam ik contact op met ze om te vragen waar mijn geld bleef aangezien dit ook niet meer bij de Postbank binnenkwam. Hierop kreeg ik echter geen reactie,daarna heb ik nog talloze mailtjes gestuurd,bezoek gebracht aan de vestiging en zelfs een klacht ingediend.

Niets van dit alles heeft geholpen, want nu ruim twee maanden later weet ik pas sinds 1 week terug waar mijn geld is. Het vervelende van deze bank is dat je echt achter alles aan moet zitten. Hun informatiestroom stelt niets voor.

Heb twee maanden zonder inkomsten gezeten door hen. Kon twee maanden niet aan mijn geld komen en nu nog steeds niet. Ze lijken gewoon niets te doen met de reacties die ik iedere keer stuur. Zelfs van mijn klacht hebben ze niets laten horen, alleen dat het ontvangen was,maar verder...

Ben de SNS-bank zo zat dat ik besloten heb mijn rekening op te heffen, maar zelfs dat lijkt een eeuwigheid te duren. SNS-bank voor mij dus nooit meer!!

En nooit is in dit geval echt NOOIT,ook al zegt men: Zeg nooit, NOOIT!

Ricert
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:45

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Ricert »

Je kan beter eerste de overstapservice bij de sns beeindigen. Pas als je dat schriftelijk bevestigd hebt dan de rekening. Dit om te voorkomen dat je rekening opheffen maar de overstapservice vergeten af te melden

Byob
Berichten: 519
Lid geworden op: 17 okt 2006 10:54

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Byob »

Ik snap de laatste 2 verhalen niet helemaal...

De overstapservice is ervoor om de incasso's "om te buigen" van je oude bank naar je nieuwe bank.

Als er geld gestort wordt op je oude rekening, zul je de partijen, zoals je werkgever of de belastingdienst hiervan zelf op de hoogte moeten brengen van je nieuwe rekeningnummer. Soms worden er standaard brieven bijgevoegd die je hiervoor kunt gebruiken.

Maar denk ook aan zelf ingevoerde periodieke overboekingen. Deze worden ook niet automatisch gewijzigd.
Hiervoor heb ik alle contracten thuis ontvangen gekregen en ook weer netjes opgestuurd.
De overstapservice bestaat maar uit een a4tje, dus vat dat ook niet helemaal, en die overstapservice regel je bij je nieuwe bank, heb je daar ook navraag gedaan, of extra uitleg gevraagd?

Ok ze kunnen bij de SNS natuurlijk wel wat beter, sneller reageren.

kijk ook eens op http://www.overstapservice.nl/

Nee ik werk niet bij de SNS Bank

Pieter100
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2004 14:48

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Pieter100 »

Beste mensen,

Ik verwacht dat de problemen bij de SNS bank in Amersfoort 'n eenmalig incident zijn zijn geweest!
Stap anders over naar de SNS bank in Venlo. Daar lost men problemen super op!!!
Zeker bij het aangaan van een hypotheek dient iedereen zelf te controleren of alles tijdig voor het passeren van de akte voor elkaar is.

Thor1972
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2007 12:36

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Thor1972 »

Hoe is het mogelijk als klant te controleren of het op de bank goed gaat en of mijn dossier niet in een kast terechtkomt ?

Dat er een fout gemaakt kan worden kan ik accepteren, dat er geen enkele fatsoenlijke reactie komt van de bank, kan ik niet begrijpen en ook niet accepteren.

Pieter100
Berichten: 14
Lid geworden op: 18 jul 2004 14:48

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Pieter100 »

Natuurlijk is het moeilijk om te controleren of 'n dossier in de kast komt te liggen, echter in dit belangrijke geval zou ik het toch heel normaal gevonden hebben om van te voren te controleren of alles optijd bij de notaris ligt!
De slordigheid van de SNS bank wil ik ook niet goed praten!
Ik wil alleen maar zeggen, dat tijdige controle altijd zeer verstandig is.
De opgelopen schade in welke vorm dan ook , zou ik in elk geval verhalen op de medewerker van de SNS bank in Amersfoort.
Ik wens u hiermee veel succes! Een rechtsbijstandverzekering kan daarbij misschien behulpzaam zijn.

Thor1972
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2007 12:36

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Thor1972 »

Klacht gemeld, nu bijna 3 maanden later nog steeds geen reactie, dit vind ik associaal gedrag.

2maalPaul
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2007 13:40

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door 2maalPaul »

Ik bankier ook bij de SNS bank en dat bevalt me tot nu toe prima.
Volgens mij is het heel afhankelijk van de medewerkers op de debetreffende vestiging, je moet het net treffen.
Tip: bij het overstappen ga eerst eens bij die vestging langs.
Ik heb ervaring met de ABN Amro (waardeloos), Ingbank en de Postbank. Ik vind het allemaal niks. Ik vind de kwaliteit met de jaren minder worden. Het gaat ze allemaal alleen maar om het grote geld en niet om de klanten.

Thor1972
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 nov 2007 12:36

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Thor1972 »

Vandaag brief ontvangen van de sns-bank, met daarin excuses en een vergoeding van onze kosten. Lang op moeten wachten maar naar tevredenheid opgelost door de klantenservice.

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door walter72 »

Ik hoop dat ik dit ook mee mag maken.
Excuses krijg ik maandelijks van de SNS.
Veel woorden en geen daden.

En schriftelijk reageren van de sns kan ik 11 maanden lang al vergeten.

Ben blij te lezen dat deze organisatie sommige zaken wel oplost :evil:

PJ 66
Berichten: 766
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:10
Locatie: Nijmegen

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door PJ 66 »

De SNS bank is inderdaad heel erg SLECHT in het afhandelen van klachten. Zie mijn relaas over de gebrekkige adm. en hun zgn. systeem dat in mijn geval na EEN jaar nog steeds niet klopt. Vraag me af wat voor gasten daar achter zitten. Als jij doorgeeft geen internetbankieren te willen mag de SNS bank eens aangeven waarom dat na tig meldingen nog steeds na ruim 1 jaar niet is opgelost. Wat mij betreft een hele koude douche!!

peaches
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 sep 2008 06:37

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door peaches »

ook wij zitten momenteel te wachten op onze hypotheekstukken van sns, afgelopen woensdag zou het bij de notaris moeten zijn. Tussenpersoon is zonder even aan te kondigen met vakantie en we moeten volgende week al tekenen. ik bel elk uur om te vragen hoe het ermee staat.

Enige smoes wat ze hebben is dat ze een nieuwe database hebben en daardoor zijn er vertragingen. Wat hebben wij daar als consument mee te maken. Als jullie vertragingen hebben, werk dan eerst alles af voordat jullie nieuwe hypotheken aannemen, maar goed het draait natuurlijk alleen maar om geld en de consument telt eigenlijk niet meer mee.

Daar sta je dan, je kunt niets doen dan bellen en afwachten. Fijn gevoel he sns om een machtspositie te hebben!

Ik vind het zeer onacceptabel hoe de sns hier mee omgaat. Misschien toch tijd dat tros radar hier op in gaat spelen. Tenslotte loopt dit topic al vanaf 2006.

Ik mag aannemen dat de kinderziektes van een database na 2 jaar er wel eens uit had moeten zijn.

Liesbethje
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:10

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Liesbethje »

De SNS Bank gaat in ijl tempo van kwaad tot erger in hun nietsontziende missie aan iedereen het nog steeds niet veilige Internetbankieren op te dringen; iedereen die ze niet op slinkse wijze een te dure hypotheek of lening kunnen aansmeren wordt sinds kort gedwongen de betalingsopdrachten naar een kantoor elders/postbusnummer te sturen waarbij met niet alleen iedere keer een postzegel moet plakken, maar bovendien de kans bestaat dat de betalingsopdracht in de post 'zoek raakt' met alle gevolgen van dien! En als je de pech hebt ook nog zaken te moeten doen met kantoor Velp Gld krijg je bovendien te maken met Tuig van de Richel als baliemedewerkers die je gewoon schaamteloos in je gezicht uitlachen!!! Gelukkig weet ik met dit soort Gajes wel raad, maar als je je minder goed kunt verdedigen ben je wederom de klos bij deze waardeloze schofterige bank! Gelukkig heb ik van een andere ontevreden klant een Antwoordnummer aangereikt gekregen - dus ik ga het op die manier doen. En oh wee als ze het wagen om het aan mij terug te sturen.....!!!

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Jan1 »

@Liesbethje

Wat let je om naar een andere bank over te stappen?

Liesbethje
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 jan 2009 18:10

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Liesbethje »

...Omdat alle banken teveel macht hebben, te duur zijn en omdat ze eigenlijk geen van allen deugen! Het enige onderlinge verschil is dat de één nóg erger is dan de ander! Alles gaat erop achteruit!

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Klacht Sns-bank

Ongelezen bericht door Noble »

Tja, dat roep ik óók al heel lang....

moet jouw bank aan speciale eisen voldoen??

of wil je gewoon internetbankier tegen 0.00 kosten???

Vroeger(heheh tot voor kort...) kon je dan kiezen uit Argenta en DSB,
nu alleen nog DSB met GRATIS rekening én rentevergoeding over je saldo.


PAS OP... met andere producten van DSB , hebben slechte naam

Wat de DSB salaris rekening betreft...
deze bevalt mij prima en ik kreeg de laatste jaren nog geld TOE ook.....

Gesloten