LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] MasterCard aankoopverzekering een wassen neus
MasterCard aankoopverzekering een wassen neus
Ik heb een tijd geleden een aankoop gedaan in duitsland bij een webshop. Dit was een keurige webshop met goede referenties, een Trusted Shop certificaat. Uit zekerheid heb ik met mijn MasterCard betaald. Na 2 weken niks ontvangen te hebben, heb ik contact gezocht en werd mij verzekerd dat alles was opgestuurd. Een week later ging de site op zwart en begon ik nattigheid te voelen. Daarna heb ik via het whois register en alle andere zoekopties op internet, de beste man, weten te achterhalen. Helaas blijkt de firma vanwege financiele problemen te zijn gestopt.
In de tussentijd heb ik MasterCard gecontacteerd omdat ik mijn geld terugwilde voordat alles helemaal mis ging. Helaas is mijn verzoek afgekeurd omdat de goederen netjes geleverd zijn. Ik viel ongeveer van mijn stoel, maar nu blijkt dat MasterCard er een hele rare definitie op nahoudt. Het probleem met mijn transactie was dat ik dit betaald heb aan moneybookers.com, dit is een vergelijkbaar verhaal als paypal. Omdat moneybookers het geld netjes door had gesluisd naar de verkoper, beschouwd MasterCard dit als een goede aflevering van het bestelde en dus gaat mijn AankoopVerzekering niet op. Ik kan dus fluiten naar mijn geld.
Maar een bank sluist het geld toch ook door naar de verkoper?
Iedereen die via internet iets koopt met MasterCard maar betaald aan een paypal of moneybookers account, denkt goed beschermt te zijn maar dit is dus een wassen neus. Ik vind het echt triest dat dit zo kan.
Heeft iemand nog tips of advies voor dit verhaal?Uiteraard probeer ik mijn geld rechtstreeks van de verkoper danwel via TrustedShop te krijgen maar moet ik akkoord gaan met deze kromme redenatie van MasterCard?
In de tussentijd heb ik MasterCard gecontacteerd omdat ik mijn geld terugwilde voordat alles helemaal mis ging. Helaas is mijn verzoek afgekeurd omdat de goederen netjes geleverd zijn. Ik viel ongeveer van mijn stoel, maar nu blijkt dat MasterCard er een hele rare definitie op nahoudt. Het probleem met mijn transactie was dat ik dit betaald heb aan moneybookers.com, dit is een vergelijkbaar verhaal als paypal. Omdat moneybookers het geld netjes door had gesluisd naar de verkoper, beschouwd MasterCard dit als een goede aflevering van het bestelde en dus gaat mijn AankoopVerzekering niet op. Ik kan dus fluiten naar mijn geld.
Maar een bank sluist het geld toch ook door naar de verkoper?
Iedereen die via internet iets koopt met MasterCard maar betaald aan een paypal of moneybookers account, denkt goed beschermt te zijn maar dit is dus een wassen neus. Ik vind het echt triest dat dit zo kan.
Heeft iemand nog tips of advies voor dit verhaal?Uiteraard probeer ik mijn geld rechtstreeks van de verkoper danwel via TrustedShop te krijgen maar moet ik akkoord gaan met deze kromme redenatie van MasterCard?
-
Re: MasterCard aankoopverzekering een wassen neus
Moet je hier niet net als bij paypal , bij moneybookers zijn?
Ik heb de site nageplozen maar niks van die strekking kunnen vinden. Jij insinueert dat Paypal dit ook heeft?Dan zal ik contact opnemen met moneybookers. Ik hoop dat die ook iets dergelijks hebben.
-
- Contacteer:
Volgens mij is dat toch anders - want jouw geld staat bij de bank, en via de bank word een bedrijf betaald.ColdAsIce schreef: Maar een bank sluist het geld toch ook door naar de verkoper?
De constructie zoals verteld is dat je vanuit de bank naar partij A geld stuurt, en partij A stuurt het door naar partij B.
Er is trouwens ergens in het verleden ook een topic geweest waarbij stond dat mensen die bij moneybookers contact opnamen over een oplichter (niet failliet, maar iemand die betalingen ontving, maar niets leverde) en een en ander uit konden leggen - hun betalingen (ten dele) terugkregen.
Ik zou dus contact met moneybookers opnemen, en kijken of zij wat voor je kunnen betekenen.
Maar als ik een aankoop doe met mijn MasterCard Classic, naar een moneybookers account en ik krijg niks geleverd, verteld MasterCard mij doodleuk dat zij hun geld hebben overgemaakt naar moneybookers en dat die transactie goed is uitgevoerd. De verzekering dekt niet de aankoop maar de transactie. Ik kan dus fluiten naar mijn geld. WAARDELOZE AANKOOP VERZEKERING
Hmmmm dank voor het verhaal. Zat er over te denken een credit card aan te vragen juist om die aankoopverzekering. Ik laat het maar zitten denk ik.
mastercard heeft 2 "verzekeringen"
1GeldTerugService*
betekent dat jij je geld
terugkrijgt
wanneer je
…een online aankoop niet ontvangt.
…een transactie ontdekt die je niet zelf hebt gedaan.
...meerdere afschrijvingen voor één aankoop ontdekt op
je rekening overzicht.
…een hoger transactiebedrag op je rekening ontdekt.
Check je transactieoverzicht goed. Neem binnen
30 dagen na ontvangst van je rekeningoverzicht
contact op
met je bank of creditcard uitgevende instelling.
* Voor meer informatie betreffende het gebruik van deze service alsook voorwaarden kan u contact opnemen met uw eigen bank.
2 AankoopVerzekering *
betekent dat iedere aankoop met je MasterCard automatisch verzekerd is tegen diefstal, schade en verlies. Daar hoef jij niets voor te doen of voor te betalen. Heb je vragen, of wil je meer weten over de voorwaarden? Dan kun je altijd terecht bij jouw bank of creditcard uitgevende instelling.
* Voor meer informatie betreffende het gebruik van deze service alsook voorwaarden kan u contact opnemen met uw eigen bank.
Nou verschilt het nog een beetje van welke maatschappij je de mastercard hebt.
In dit geval zou GeldTerugService aan de orde zijn.
Echter vele transacties naar buiten land via moneybookers westerunion paypal zijn daar vaak van uitgesloten.
1GeldTerugService*
betekent dat jij je geld
terugkrijgt
wanneer je
…een online aankoop niet ontvangt.
…een transactie ontdekt die je niet zelf hebt gedaan.
...meerdere afschrijvingen voor één aankoop ontdekt op
je rekening overzicht.
…een hoger transactiebedrag op je rekening ontdekt.
Check je transactieoverzicht goed. Neem binnen
30 dagen na ontvangst van je rekeningoverzicht
contact op
met je bank of creditcard uitgevende instelling.
2 AankoopVerzekering *
betekent dat iedere aankoop met je MasterCard automatisch verzekerd is tegen diefstal, schade en verlies. Daar hoef jij niets voor te doen of voor te betalen. Heb je vragen, of wil je meer weten over de voorwaarden? Dan kun je altijd terecht bij jouw bank of creditcard uitgevende instelling.
Echter vele transacties naar buiten land via moneybookers westerunion paypal zijn daar vaak van uitgesloten.
Sjors_B schreef:mastercard heeft 2 "verzekeringen"
1GeldTerugService*
2 AankoopVerzekering *
Ik heb de creditcard uit het standaard pakket van de Rabobank. Maar volgens mij hebben ze beide opgenomen in hun verhaal.
Kun jij aangeven waar Rabobank danwel MasterCard aangeeft dat dit soort transacties uitgesloten zijn?Ze adverteren met een volledige en veilige manier van betalen, maar puntje bij paaltje blijf je in de kou staan. Binnen Nederland betaal ik nooit via mijn creditcard, daarvoor zijn andere alternatieve. Ik gebruik hem enkel voor buitenlandse betalingen. Maar dat is dus een wassen neus....
WAARDELOOS