LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MoneYou houdt je geld maar liefst 5 dagen vast...

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
abeltman

MoneYou houdt je geld maar liefst 5 dagen vast...

Ongelezen bericht door abeltman »

Recentelijk heb ik een bedrag overgemaakt van ABN naar MoneYou. Dit duurde maar liefst 5 rente-dagen terwijl deze bank ook onderdeel is van ABN.

Na een email naar klantenservice werd mij beloofd dat de valutadatum gecorrigeerd zou worden. 4 dagen later stond er nog steeds dezelfde valutadatum.
Nogmaals gemaild en toen kreeg ik bericht dat het normaal 1 tot 3 dagen duurt (geen 5 dus). Telefonisch werd me medegedeeld dat de eerder verstuurde email incorrect was. Ook de klachtenafdeling geeft dezelfde mededeling... 1 tot 3 dagen.

Kortom... Ze zitten veel te lang op je geld en komen bovendien beloftes die per email gemaakt worden niet na!! Ook de App voor iOS werkt niet naar behoren. Geen aanrader deze bank... ik heb mijn spaargeld elders ondergebracht.

sjohie

Re: MoneYou houdt je geld maar liefst 5 dagen vast...

Ongelezen bericht door sjohie »

abeltman schreef:Recentelijk heb ik een bedrag overgemaakt van ABN naar MoneYou. Dit duurde maar liefst 5 rente-dagen terwijl deze bank ook onderdeel is van ABN.

Na een email naar klantenservice werd mij beloofd dat de valutadatum gecorrigeerd zou worden. 4 dagen later stond er nog steeds dezelfde valutadatum.
Nogmaals gemaild en toen kreeg ik bericht dat het normaal 1 tot 3 dagen duurt (geen 5 dus). Telefonisch werd me medegedeeld dat de eerder verstuurde email incorrect was. Ook de klachtenafdeling geeft dezelfde mededeling... 1 tot 3 dagen.

Kortom... Ze zitten veel te lang op je geld en komen bovendien beloftes die per email gemaakt worden niet na!! Ook de App voor iOS werkt niet naar behoren. Geen aanrader deze bank... ik heb mijn spaargeld elders ondergebracht.
Heel apart, dan doe je misschien iets verkeerd ofzo. Ik heb gisteren rond 11.00 online (website) geld overgemaakt van mijn moneyou rekening naar mijn ABN-Amro tegenrekening, en dat stond er dezelfde dag nog op. Wanneer heb jij het geld overgemaakt?

ABN AMRO
verified

Re: MoneYou houdt je geld maar liefst 5 dagen vast...

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte heer, mevrouw,

Uw bericht over uw overboeking van ABN AMRO naar MoneYou heb ik gelezen.

Ik kan me voorstellen dat het voor u erg vervelend is als u lang moet wachten tot een overboeking is bijgeschreven. Graag geef ik u hier meer uitleg over.

Ondanks dat MoneYou een dochteronderneming van ABN AMRO is, wordt een overboeking op de normale manier verwerkt. Dit betekent dat de overboeking maximaal 3 werkdagen kan duren.

Via dit forum kunnen we niet nakijken wat er bij u precies is gebeurd. Houdt u er in ieder geval rekening mee dat er in het weekend en op feestdagen geen betalingsverkeer is. Hierdoor kan een overboeking langer duren.

Op het moment dat u bijvoorbeeld op vrijdag aan het einde van de middag een overboeking doet, dan wordt deze overboeking op maandag verwerkt. Vervolgens zal het bedrag dan uiterlijk woensdag op de rekening worden bijgeschreven.

Tip:
Als u op werkdagen een overboeking vóór 14.30 uur opgeeft, dan garandeert ABN AMRO dat de overboeking nog dezelfde dag bij de andere bank binnen is. Vervolgens is het afhankelijk van de andere bank, wanneer zij het bedrag op de rekening bijgeschreven.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO Webcare
Mw. E. Van der Molen

Gesloten