Mijn moeder is er vorige maand achtergekomen dat er in mei van dit jaar 200 euro van haar rekening was afgeschreven. Komt ze lekker vroeg mee, maar goed. Hier wist zij niets van af. Wij hebben daarop een brief geschreven naar de bank (waar zij klant is) om het te laten onderzoeken door een andere bank (er is blijkbaar gepind in een automaat van die bank). Nu hebben wij een brief ontvangen waarin staat dat het bedrag terecht is afgeschreven en dat er 200 euro is gepind.
Ik weet van mijn moeder dat zij nooit bij een geldautomaat pint en dat zegt ze ook. Helaas is dat geen bewijs. Ik kan namelijk ook zeggen dat ik nooit pin en ookal is dat waar, dan kan ik nog die ene keer hebben gepind. Wat kan ik nu het beste doen?
Ik denk dus dat ze geskimd is, maar het rare is dat het maar een keer is gebeurd, terwijl ze er pas vorige maand achter is gekomen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterecht geld afgeschreven
Re: Onterecht geld afgeschreven
Als je nooit pint, dan kan er ook niet geskimd zijn.
Een lastige kwestie. Is er misschien een beveiligingscamera aanwezig die beelden heeft gemaakt van de geldopname?
Anders is moeilijk te bewijzen.
Anders is moeilijk te bewijzen.
Is dat pinnen gebeurd in haar eigen woonplaats of in een andere plaats?
Geen kennis of familielid die bij de pas (en code) kon komen?
Geen kennis of familielid die bij de pas (en code) kon komen?
Het is idd laat dat ze ermee komt maar als ze het zelf niet heeft gedaan en pas in bezit heeft en nooit pint bij een geldautomaat kan ze wel geskimmed zijn hoor. Dit gebeurt namelijk ook wel in winkels. Maar bij skimming trekken ze de hele rekening leeg niet alleen maar 200 euro. Hier lijkt het erop dat een bekende haar pincode weet en dit bedrag heeft opgenomen. Is het in haar woonplaats opgenomen? Weet iemand anders de pincode? Als dat zo is dan is het duidelijk.
Nooit pincodes vertellen aan een ander of in de portomonnee bewaren!
Nooit pincodes vertellen aan een ander of in de portomonnee bewaren!
Je kunt alleen geskimd worden als je pint, de skimmers hangen een cameraatje op om de pincode af te lezen.
Jouw moeder pint niet dan is er misbruik gemaakt van haar pas.
Jouw moeder pint niet dan is er misbruik gemaakt van haar pas.