LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] overbrugging

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
cesa

overbrugging

Ongelezen bericht door cesa »

Na mijn scheiding is de gezamelijke woning te koop gezet.
Terwijl de woning nog te koop stond,had ik een overbrugging nodig voor de verbouwingskosten van mijn nieuwe huis.
Daarvoor had ik toestemming nodig van mijn expartner die hij niet wilde geven.
Mijn expartner kocht een nieuwe woning,en heeft zonder toestemming van mij wel een overbrugging gekregen via rabobank in katwijk.
Ik vertrouwde het toen het al niet toen dit alles speelde (half jaar geleden)
Heb contact gezocht met de rabobank in katwijk,en gevraagd of mijn expartner een overbrugging nodig had van zijn nieuwe huis,maar mij werd verzekerd dat dat niet het geval was.
Ik kwam er pas achter toen de gezamelijke woning verkocht was en ik de concept-afrekening kreeg van de notaris.
Dit alles heeft mij financiel benadeeld,want had ik dit 6 mnd eerder geweten had ik voor de overbrugging van mijn expartner getekend,met die verstande dat hij natuurlijk ook voor mij getekend had.
Nu heeft de bouw van mijn nieuwe huis 6 mnd stil gelegen,met alle nadelen vandien.
Kan ik voor de geleden financiele schade de rabobank aanspreken?

met vr gr EA van Duijn

seagoing racer2

Re: overbrugging

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste ,

Je posting is mij niet geheel duidelijk.

Als je ex-partner een krediet aanvraagt bij de Rabobank, en deze vind hem genoeg kredietwaardig, en heeft jouw handtekening verder niet nodig, wat is daar onrechtmatig aan ?

Als jij een krediet aanvraagt en de bank vindt je niet kredietwaardig en verlangt een handtekening van je ex-partner ( met waarschijnelijk de opbrengst van de verkoop van het gezamenlijke huis als onderpand) , wat is daar onrechtmatig aan ?

Het staat de bank toch vrij om te beslissen onder welke condities ze kredieten verschaffen, en het feit dat je 6 maanden heb moeten wachten is toch niet hun schuld ?

Gesloten