LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overlijdensdesk van de ABN Amro .......

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Tiennot

Overlijdensdesk van de ABN Amro .......

Ongelezen bericht door Tiennot »

Afgelopen 5-2-2012 is mijn vader overleden. Hij had een rekening bij de ABN Amro lopen. Een aantal dagen na zijn overlijden heb ik de bank gebeld om zijn overlijden door te geven en gelijk advies te vragen. op een 0900 nummer

Het advies was om een afspraak in te plannen op een lokaal kantoor. Een aantal dagen later een afspraak gemaakt op het lokale kantoor, en daar dus vrij voor moeten nemen om daar heen te gaan. Eenmaal daar aangekomen wel keurig behandeld door de lokale dames, echter de service die ik kreeg was een folder krijgen van de overlijdings desk welke ik moest bellen. De dames hebben wel kopieen gemaakt en zouden deze door sturen naar de desk..

Thuis aangekomen, belde ik deze desk. Echter daar kreeg ik te horen dat mijn vader aandelen had welke vanwege het hoge risico direct verkocht zouden moeten worden. En dit kon alleen door de lokale adviseur op de bank waar ik in de ochtend was. (de bank is overigen 30 km bij mij vandaan). Direct de lokale adviseur gebeld, die zei dat ze dit dus totaal niet mocht en dat de overlijdings desk dit wist. Echter met een hoop 5en en 6en wilde ze dan toch de aandelen verkopen en het geld op een rekening zetten (kon ik nog niet bij want de rekening van mijn vader is nog geblokkeerd).

Hierna de overlijdings desk gebeld. Deze zeiden dat ze ZSM de rekingen zouden deblokeren en mij toegang zouden geven.

2 dagen later wordt ik gebeld door het adres waar mijn vader woonde, daar was een brief van de bank aangekomen. in deze brief stond dat de documenten (welke ik de eerste keer op de lokale bank achter gelaten had) niet aangekomen zijn, en dat er dus niets gedeblokkeerd kon worden. Ik direct die desk weer gebeld... Antwoord: Ja we lopen achter, ik verwacht dus dat de papieren er wel zijn, echter dat ze nog verwerkt moeten worden.

2 weken later weer de desk gebeld, ik moet namelijk de crematie van mijn vader betalen en dit geld zou op de rekening staan. Rekning op het lokale kantoor achter gelaten.. Deze zouden erop toezien dat dit betaald zou worden..

Na 1,5 weken was dit nog niet betaald!.

Inmiddels is het 24-3-2012, ik heb net een pas en pincode via de post gekregen waarmee ik bij mijn vader zijn bank rekeing zou moeten kunnen... probeer in te loggen op de site..... PAS NIET GEACTIVEERD VOOR INTERNET BANKIEREN !! (En dit was nadrukkelijk aangegeven!!!)

Mijn vader is nu 2 maanden overleden... en ik kan nog en eens zien of zijn creamatie al betaald is ....... :(

Tranen staan me nu echt nader dan het lachen.

Reactie van de klachtenlijn is: Ja de overlijdens desk loopt nogal achter... Lokale bank zegt ... deze afdeling zou op de schop moeten....

jammer

Re: Overlijdensdesk van de ABN Amro .......

Ongelezen bericht door jammer »

Heel veel sterkte met u verlies van uw vader en gecondoleerd.
Werkelijk waar wat een bende daar bij deze bank....Om je ROT te schamen als bank.
Hoe durven ze u zo te behandelen.......En dat bij overlijden van u eigen vader.

En dat noemt men daar: DE BANK????????????????????????????????

Wat een puinhoop en wat doet ZALM er aan???????

Ik heb zelf een woekerpolis van deze bank èèn en al ellende......Heb nog geen enkel ZINNIG antwoord gekregen van ze....en let wel de eerste vragen en opmerkingen dateren al van 6 juni 2010.....
Het enige wat ik van deze bank krijg zijn: Sorry voor de late reactie en als u het niet eens bent met ons antwoord (welk antwoord dan?) kunt u zich richten aan de Kifid = klachten instituut financiele dienstverlening. Daar ben ik nu bij....en nog steeds krijg ik brieven van deze pruts bank: U kan en mag naar de Kifid als u het niet met ons eens bent.

Ik wens u nogmaals veel sterkte met het verlies van u vader en ik hoop snel dat u probleem opgelost wordt.

ABN AMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Geachte heer, mevrouw,

Ik heb uw bericht gelezen op Trosradar. Allereerst mijn condoleance voor het verlies van uw vader. Ik wil u graag mijn excuses aanbieden voor de vervelende situatie waar u zich in bevindt.

U geeft in uw klacht aan dat uw pas niet geactiveerd is voor Internet Bankieren. Graag willen wij u hierover telefonisch benaderen. Zodat we tot een oplossing kunnen komen die ook naar uw tevredenheid is.

U kunt via Trosradar een Privébericht sturen. Hierin kunt u uw telefoonnnummer doorgeven. Geeft u daarbij ook het tijdstip en dag aan wanneer u het beste bereikbaar bent.

Wij wensen u en uw familie voor in de toekomst veel sterkte.

Met vriendelijke groet,
ABN AMRO webcare
Ms. D. Piquet

Mwester

Ongelezen bericht door Mwester »

Vandaag voor de 2e keer bij ABN AMRO Bank langsgeweest na het overlijden van mijn vader op 1 april jl. De 1e keer stond ik 3 kwartier aan de balie, alleen om een handtekeningformulier te regelen. Ik had toen ook gevraagd om een periodieke overboeking stop te zetten, maar doordat het allemaal zo lang duurde is dat toen niet meer gelukt. Vandaag voor de 2e keer om dan toch die periodieke overboeking stop te zetten en gevraagd hoe ik de rekening kon opheffen. Dezelfde dame als de vorige keer en ze kijkt alleen op de computer en na een half uur heeft ze alleen de overboeking stopgezet en wil me weer wegsturen. Nadat ik wederom vraag hoe ik de rekening kan opheffen, geeft ze aan dat ik dan moet wachten op een adviseur. Waarom verwijst ze me niet meteen door? Op dat moment ben ik zo boos en wederom teleurgesteld, dat ik weer wegloop. De ABN AMRO Bank is absoluut niet klantvriendelijk; juist op dit soort momenten (overlijden) hoor je toch iets van menselijkheid te laten zien. Ik ben zelf ook klant bij hun, maar ik vraag me af of het me ooit gaat lukken om dit te regelen. Iig niet dankzij hun....

sjoegel

Ongelezen bericht door sjoegel »

Ik vind dat je echt hufterig en schandalig wordt behandeld door ABN AMRO. Het lijkt alsof ze het geen donder interesseert. respect voor je geduld.

ABN AMRO ga jullie eens diep schamen en doe hier wat aan !!

Hufterig gedrag anders kan ik het niet noemen. Stop met die downplaying hier op het forum en ga het echt oplossen.

ABN AMRO

Ongelezen bericht door ABN AMRO »

Mwester schreef:Vandaag voor de 2e keer bij ABN AMRO Bank langsgeweest na het overlijden van mijn vader op 1 april jl. De 1e keer stond ik 3 kwartier aan de balie, alleen om een handtekeningformulier te regelen. Ik had toen ook gevraagd om een periodieke overboeking stop te zetten, maar doordat het allemaal zo lang duurde is dat toen niet meer gelukt. Vandaag voor de 2e keer om dan toch die periodieke overboeking stop te zetten en gevraagd hoe ik de rekening kon opheffen. Dezelfde dame als de vorige keer en ze kijkt alleen op de computer en na een half uur heeft ze alleen de overboeking stopgezet en wil me weer wegsturen. Nadat ik wederom vraag hoe ik de rekening kan opheffen, geeft ze aan dat ik dan moet wachten op een adviseur. Waarom verwijst ze me niet meteen door? Op dat moment ben ik zo boos en wederom teleurgesteld, dat ik weer wegloop. De ABN AMRO Bank is absoluut niet klantvriendelijk; juist op dit soort momenten (overlijden) hoor je toch iets van menselijkheid te laten zien. Ik ben zelf ook klant bij hun, maar ik vraag me af of het me ooit gaat lukken om dit te regelen. Iig niet dankzij hun....
Geachte heer, mevrouw,

Wat vervelend zeg dat het de tweede keer ook niet goed gaat. Dat is geen goede beurt voor ABN AMRO. Daarvoor mijn excuses. Wij willen u graag op een goede manier verder helpen. Mag ik u daarvoor bellen? Wilt u uw telefoonnummer in een privébericht sturen? Dan neem in contact met u op om een oplossing te vinden.

Nogmaals mijn excuses en met vriendelijke groet,

R. Turner
ABN AMRO Webcare

Mwester

Ongelezen bericht door Mwester »

Na plaatsing van mijn klacht over ABN AMRO na het overlijden van mijn vader ben ik vervolgens benaderd door de nabestaandendesk van ABN AMRO. Deze dame stond mij zeer netjes te woord en heeft mijn klacht vervolgens naar volle tevredenheid afgehandeld. Ik ben blij, dat alles inmiddels alles afgerond is en ik dit verhaal gelukkig kan afsluiten. Ik wens het personeel in de kantoren veel wijsheid en empathie toe bij het helpen van toekomstige klanten die hetzelfde doormaken als ik en ik hoop, dat het in de toekomst betergaat. Maar nogmaals mijn dank aan mevrouw Bandhoesingh en de directeur van kantoor Houtplein/Californiëplein te Haarlem!

Gesloten