Het advies was om een afspraak in te plannen op een lokaal kantoor. Een aantal dagen later een afspraak gemaakt op het lokale kantoor, en daar dus vrij voor moeten nemen om daar heen te gaan. Eenmaal daar aangekomen wel keurig behandeld door de lokale dames, echter de service die ik kreeg was een folder krijgen van de overlijdings desk welke ik moest bellen. De dames hebben wel kopieen gemaakt en zouden deze door sturen naar de desk..
Thuis aangekomen, belde ik deze desk. Echter daar kreeg ik te horen dat mijn vader aandelen had welke vanwege het hoge risico direct verkocht zouden moeten worden. En dit kon alleen door de lokale adviseur op de bank waar ik in de ochtend was. (de bank is overigen 30 km bij mij vandaan). Direct de lokale adviseur gebeld, die zei dat ze dit dus totaal niet mocht en dat de overlijdings desk dit wist. Echter met een hoop 5en en 6en wilde ze dan toch de aandelen verkopen en het geld op een rekening zetten (kon ik nog niet bij want de rekening van mijn vader is nog geblokkeerd).
Hierna de overlijdings desk gebeld. Deze zeiden dat ze ZSM de rekingen zouden deblokeren en mij toegang zouden geven.
2 dagen later wordt ik gebeld door het adres waar mijn vader woonde, daar was een brief van de bank aangekomen. in deze brief stond dat de documenten (welke ik de eerste keer op de lokale bank achter gelaten had) niet aangekomen zijn, en dat er dus niets gedeblokkeerd kon worden. Ik direct die desk weer gebeld... Antwoord: Ja we lopen achter, ik verwacht dus dat de papieren er wel zijn, echter dat ze nog verwerkt moeten worden.
2 weken later weer de desk gebeld, ik moet namelijk de crematie van mijn vader betalen en dit geld zou op de rekening staan. Rekning op het lokale kantoor achter gelaten.. Deze zouden erop toezien dat dit betaald zou worden..
Na 1,5 weken was dit nog niet betaald!.
Inmiddels is het 24-3-2012, ik heb net een pas en pincode via de post gekregen waarmee ik bij mijn vader zijn bank rekeing zou moeten kunnen... probeer in te loggen op de site..... PAS NIET GEACTIVEERD VOOR INTERNET BANKIEREN !! (En dit was nadrukkelijk aangegeven!!!)
Mijn vader is nu 2 maanden overleden... en ik kan nog en eens zien of zijn creamatie al betaald is .......
Tranen staan me nu echt nader dan het lachen.
Reactie van de klachtenlijn is: Ja de overlijdens desk loopt nogal achter... Lokale bank zegt ... deze afdeling zou op de schop moeten....