LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oversluiten lening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
irener
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2006 17:53

oversluiten lening

Ongelezen bericht door irener »

Hallo mensen,

Ik heb een schuld lopen bij ComfortCard en Neckermann. Nu wil ik deze twee tezamen in een lening onderbrengen,uiteraard tegen zo laag mogelijke rente. (Hoger dan bij ComfortCard kan volgens mij niet,maar goed.)
Wat raden jullie mij aan? Heb een afspraak bij Becam morgen,maar na wat ik hier gelezen heb,ga ik dat morgenvroeg gelijk afbellen!!
Ik las iets over FBTO? Is dat wel betrouwbaar??

Mvg,

hathor
Berichten: 53
Lid geworden op: 09 mei 2005 10:44

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door hathor »

Even wat betreft Becam: mijn man en ik hebben jaren geleden een doorlopend krediet bij deze financiele instelling gehad en wel tot onze volle tevredenheid. Zij hanteren een zeer lage rente en wij hebben niets te maken gehad met allerlei verzekeringen e.d. Ik zou zelf nooit bij b.v. Postkrediet lenen en al helemaal niet op basis van hypothecaire zekerheid. Dan weet je gewoon dat je bedonderd wordt waar je bij bent. Maar nogmaals, wat betreft Becam en dan wel te verstaan een doorlopend krediet, geen enkel probleem. O ja, en ik werk niet voor Becam hoor!

irener
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2006 17:53

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door irener »

Uhm............. Postkrediet is van dezelfde verstrekker hoor.
Namelijk DSB.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door Petra12 »

Becam, Postkrediet, Lenen.nl, Mohren, Moonen, alles wat je in de Veronicagids of in de ANWB-gids ziet, zijn allemaal onderdeel van DSB. In diverse threads op dit forum is te lezen wat voor smerige trucs DSB uithaalt om je een "goedkope" lening aan te smeren, die vervolgens duur uitvalt door:

- allerlei dure extra verzekeringen die vrijwel nooit uitkering maar waarvoor je wel de hoofdprijs betaalt
- rentes die in de eerste periode (kort) laag zijn en daarna veel hoger worden
- looptijdverlenging, waardoor je maandbedrag wel lager wordt maar je veel langer aan je lening blijft betalen

FBTO is in elk geval een zorgvuldigere marktpartij dan DSB. Maar voor alle financiele instellingen geldt: lees eerst alles goed door voordat je tekent! In het bijzonder geldt dit als je een "financieel mannetje" over de vloer krijgt. Die hanteren verkooptechnieken die ronduit overrompelend zijn. Niet intrappen, neem de tijd. En als je die tijd niet krijgt, dan zit er meestal een addertje onder het gras.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door Jan1 »

Is Uw huisbankier, Postbank, Rabo, SNS, of welke andere fatsoenlijke bankinstelling, geen optie voor U.

irener
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2006 17:53

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door irener »

Ik heb eerst gebeld met Becam,daarna met Frisia (wist toen nog niet dat ze allebei van dsb waren).
Becam had t over 6,8 procent en Frisia over 4,8 procent rente.
Nu kon die 4,8 procent volgens Frisia vanwege dat we recht zouden hebben op een eigen huis krediet.
Nu las ik ergens op t forum dat dit een 2e hypotheek is??? Maar daar heb ik geen belang bij!!
Omdat de afspraak met Becam al stond (ik wou vergelijken) kon Frisia niks meer doen,omdat ze dus allebei van DSB zijn.
Wel vond de meneer van Frisia het vreemd dat Becam 6,8 procent rente bood en geen 4,8. Ik vroeg dus hoelang de rente 4,8 zou blijven en toen zei hij: die blijft bijna zeker zo laag om te kunnen concureren met de overige aanbieders. Ja,dikke worst,geloof je t zelf.
Maar omdat ComfortCard ruim 20 procent rente berekend bekijk ik nu alle aanbieders,ik trap nergens zomaar in. Zeker niet nu ik dit allemaal lees.
De bank berekend ook aardig wat rente,daar ben ik ook al geweest.
ComfortCard heb ik vorig jaar helaas moeten nemen,vanwege onvoorziene (erg) hoge kosten en dat bedrijf waar de nota vandaan kwam werkte met ComfortCard,vandaar.
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben dan met FBTO of Ohra?

irener
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2006 17:53

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door irener »

Jan1: Rabo ben ik geweest en die berekend ook aardig wat rente.
Ik ga nu FBTO nog bellen en OHRA voor info.
Maar waarschijnlijk kom ik inderdaad toch bij de Rabobank uit. Dan maar iets meer betalen,maar vertrouwen doe ik de Rabo wel.

Wasbeertje
Berichten: 83
Lid geworden op: 14 jan 2006 16:47

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door Wasbeertje »

De directeur van DSB is een aardige man werkte vroeger bij de politie heet Klaas Wilting of zo iets, komt heel eerlijk over. Werkt ook voor de Tros.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door Petra12 »

Wilting is niet de directuer maar de persvoorlichter. Die hebben ze aangetrokken als charme-offensief. De directuer is Dick Sceringa, vandaar DSB (=Dick Scheringa Bank).
Als een paal boven water blijft staan dat hun producten en hun verkoopmethodes niet deugen.

Har

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door Har »

AZ , mooie club en financieel gesteund door Scheringa :oops:

arjan30
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:56

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door arjan30 »

Beste mensen,
Vraag jezelf even de volgende vragen.
1) Waar ga ik heen als ik een brood nodig heb?
2) Waar ga ik heen als ik vlees nodig heb?
3) Waar ga ik heen als ik geld nodig heb?

Als je vraag 1 beantwoord met: De Bakker en vraag 2 met: De Slager dan zul je vraag 3 moeten beantwoorden met De Bank (Daar waar je je bankrekening hebt)

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door SJZ »

zul je vraag 3 moeten beantwoorden met De Bank (Daar waar je je bankrekening hebt)
Onzin, ik heb mijn hypotheek voor het huis bij een heel andere bank dan daar waar mijn betaalrekening loopt. Per product kijk je gewoon wie voor jou het beste is in die situatie.

schuldenaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 jun 2006 18:30

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door schuldenaar »

hallo allemaal,

Ik ben net zo als zo velen getrapt in de snelle verkopers van een tussenpersoon.
Tja te denken dat deze mensen je helpen is ook mijn tekortkoming, ze zijn niet van de schuldsanering.
Deze mensen willen geld verdienen, en hebben weinig op met zorgplicht of dergelijke zaken.
Dus op de vraag of je een financieel draagvlak hebt aan het einde van de rit hebben hun geen boodschap.
Daarmee doel ik op constucties om snel geld te verdienen om je lening af te lossen door bv een effectentoestand te nemen.
Het kan goed uitpakken natuurlijk, maar vaak is de gok te groot waardoor de schuld groter wordt en er niet kan worden afgelost en waarbij je een hoop geld kwijt bent aan rente, die je beter voor de aflossing had kunnen gebruiken.
Een lage rente moet altijd gecompenseerd worden, dmv provisies die de bank krijgt als je er een verzekering bij neemt, daarbij is vaak de rente variabel, maar ja hoe variabel, daar hebben ze alle vrijheid in.
Ikzelf ben van DSB naar FBTO gegaan, niet omdat ik DSB niet vertrouw, maar gewoon omdat ik een beter gevoel heb bij FBTO.
Als je een schuld hebt bestaat het heel simpel uit rente en aflossing, geen leuke constucties maar hou het simpel.
Snelle aflossing bestaat alleen als je de loterij wint.
Probeer anders een deel van de schuld (ligt aan de hoogte) onder te brengen op de overwaarde van je huis bij de bank waar je hypotheek loopt.
Een aflossingsvrije 2e hypotheek met vaste rente, oke je mag maar 20% per jaar aflossen maar je bent zeker van de rente.
En nodig geen tussenpersoon uit, ga gewoon zelf naar de bank waar je vetrouwen in hebt, en luister naar je gevoel.
Neem de tijd om alles door te nemen en als er druk wordt gezet van een bank moet je het niet doen.
Een bank die goede voorwaardes heeft kan best een weekje wachten, en hebben daar ook geen moeite mee.
Een tussenpersoon werkt alleen in eigen belang, en niet in het belang van de klant.
En dat is zelfs zo bij de hypotheker, die gaat als eerste naar de bank waar hun de meeste provisie krijgen.
Neem zelf de verantwoording voor je zaken en maak een afspraak met de bank waar je je goed bij voelt en die gerenomeerd is.
Ik spreek uit ervaring, en zal ook nog ettenlijke jaren mogen betalen voor mijn misstappen.
Het zou pas erg zijn als ik er niets van geleerd zou hebben, dus geef ik mijn fouten graag door aan anderen in de hoop dat ze in een paar jaar schuldeloos zijn.
Een schuld MOET je afbouwen en niet opbouwen, kijk in het rond en hoor alle verhalen aan en neem dan je beslissing.
Vertrouw nooit op een verkoper van een tussenpersoon, hoe mooi deze het ook voorspiegelt, maar ga naar de bank, en met tussenpersonen bedoel ik ALLE tussenpersonen.
Waarom zou je een tussenpersoon nemen als je het zelf ook kunt, die mensen komen niet voor niets, geld willen ze van je hebben, en het liefst zo veel mogelijk.
En qua DSB, tja ik heb daar alles afbetaald en eigenlijk geen rare zaken gehad het was een gewoon DK, en ze hebben leuk aan mij verdient, dus kan er weer een speler van AZ worden gekocht.
Dus als AZ wint mag ik ook een beetje juichen, ik heb tenslotte meebetaald aan het succes.
Dus kort gezegd ik heb niet zo veel tegen de DSB, maar meer tegen de tussenpersonen, en daarbij vind ik ook dat er ook een verantwoording ligt bij de mensen zelf.
Het is een zakelijke overeenkomst die jezelf aangaat, het is wellicht op het randje van de wet, maar goed lezen dan kom je er achter waar de catch zit.
je merkt ook dat mensen te snel tekenen,niet doen zou ik zeggen, laat alle contracten achter en kijk er een week naar, als een bank of tussenpersoon dat niet wilt doe het dan niet.
ik ben voor de oversluiting van mij hypotheek bij de sns geweest en die hadden een hele leuke module voor de zorgplicht.
Daar moet een vrij besteedbaar bedrag uitkomen, zodat je niet in nood komt.
Dat heb ik nog bij geen enkel tussepersoon gezien.
Dus kort samengevat : bij pressie van de bank, Niet tekenen en een andere bank zoeken.
Nooit een tussenpersson thuis laten komen, en gewoon zelf de bank uitzoeken.
Als die tussenpersonen geen afspraken meer kunnen maken gaan ze vanzelf falliet, en dan gaan ze zelf maar een op zoek naar een leuke kredietverstrekker om hun schulden af te lossen, het liefst met een effectenlease, want dan kom je toch zo snel van je schuld af ??????
Ik hoop dat ik met dit verhaaltje iemand van dienst kan zijn.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door Sometimes »

Een lening bij "je eigen bank" is het meest vertrouwd, maar de rente is wel relatief hoog.

OHRA en FBTO kan ik je gerust aanraden, zijn grote bekende verzekeringsmaatschappijen, die rechtstreeks zaken met de consument doen.

Ik heb zelf mijn DK overgesloten van Postbank (mijn huisbank) naar Ohra. Scheelde behoorlijk (van 8,9 naar 6,25).

eagle75
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 jun 2006 03:47

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door eagle75 »

Veel mensen reageren toch goedkoop. Lees eerst de voorwaarden en laat je niet leiden door verkoop trucs voordat je tekent. Als je een auto koopt doe je dat toch ook niet blind. Je laat je dan toch niet alleen leiden door het praatje waarom dan wel bij financieringen. Er zijn genoeg mensen die naar alle tevredenheid een financiering bij DSB hebben lopen. Veel mensen praten een ander hier ook na.

Als je bij een bank een financiering wil afsluiten moet je vantevoren bedenken wat je wil (welk soort financiering) en waar je voor gaat (lage rente, of leenbedrag). Daarna pas voor een instelling gaan.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: oversluiten lening

Ongelezen bericht door Dutchie »

Bij banken ben je vaak verplicht de lopende rekening ook daar te hebben.

Gesloten