Al een aantal jaren ben ik klant bij Paypal eerder via de Verenigde Staten, later ben ik kennelijk overgeheveld naar Nederland. Tot voor kort liep dat prima en vele malen heb ik deze betalingsmethode aangeraden bij vrienden en kennissen. Maar inmiddels ben ik niet meer zo gelukkig met Paypal.
Wat is er aan de hand.
Eind februari begin maart van dit jaar was er iets vreemds bij een koop bij eBay had ik binnen eBay mijn vakantie adres in Frankrijk opgegeven. Dat adres verscheen dan ook altijd in de bevestiging van Paypal. Dat heb ik veel vaker gedaan en gaf nooit problemen. Nu echter gaf Paypal als adres mijn verzend adres in Nederland terwijl eBay het adres in Frankrijk had opgegeven, uitermate verwarrend voor de verkoper. Daarover heb ik contact opgenomen met het bedrijf. Het antwoord dat ik kreeg is dat men het zou uitzoeken, maar heb daar nooit meer iets daarover gehoord. Bovendien zei men dat het niet mogelijk was om naar een adres in het buitenland iets te verzenden. Met naar mijn mening een klets verhaal dat dat wettelijk niet mogelijk zou zijn. Hoe kan dat nou tot voor kort was dat geen probleem en toen ik klant was in de V.S. was dat ook geen probleem.
Dat was nog allemaal tot daaraan toe, veel vervelender was echter dat mijn rekening gedeeltelijk werd geblokkeerd. En ik het verzoek kreeg om een kopie van een rijbewijs of paspoort te sturen alsmede een rekening op mijn naam gesteld. En dat alles zonder daar een duidelijke reden voor te geven. Na lang zeuren kreeg ik het hieronder geplaatst antwoord. Voor de duidelijkheid, tegen het zenden van een kopie van een rekening heb ik geen bezwaar. Maar dat vindt men niet genoeg.
Beste,
Bedankt dat u contact heeft opgenomen met PayPal in verband met de
beperkte toegang tot uw PayPal-rekening.
Wij kunnen u informeren dat PayPal kan vragen naar een bewijs van
identiteit en bewijs van adres als uw PayPal-rekening is beperkt. Dit is
niet alleen het geval als er een ontvangstlimiet op een PayPal-rekening
is.
In uw geval zou dit gevraagd kunnen worden omdat u een Nederlandse
PayPal-rekening heeft maar (ook) een adres heeft aangegeven in Frankrijk.
Omdat er voor verschillende landen verschillende Europese wetgevingen
zijn is dit niet toegestaan. Dit is de reden dan waarom naar de
documenten wordt gevraagd.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Mocht u verdere hulp nodig hebben, laat het dan alstublieft weten.
Met vriendelijke groet,
Johan
PayPal tussen () is door mij toegevoegd.
Dit is toch geen reden om e.d. indentificatie te vragen. Omdat ik weigerde ben ik er uit gegooid.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |