LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

mh73 schreef:Ik zou er ook niet teveel aandacht op vestigen bij Paypal. Op het moment dat Paypal zich realiseert dat TS met illegale activiteiten bezig is, kan zijn Paypal account zomaar bevroren worden. Dat mag namelijk niet volgens de voorwaarden van Paypal. Ze hebben dat al voor mindere vergrijpen gedaan. In dit soort situaties geheel terecht, als je het mij vraagt.
Mee eens. Daarnaast kan de uitgever van Tera terecht de useraccounts/characters van TS bannen, en ook als dat gebeurt heeft TS geen poot om op te staan, en is het natuurlijk zijn/haar eigen schuld.

Rinustp
Berichten: 186
Lid geworden op: 05 okt 2014 19:46

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Rinustp »

Het is heel erg oppassen met Paypal. Zij beschermen de verkopende partij beter dan de kopende partij.
Voordat je een transactie doet moet je heel goed weten hoe alles werkt want er zitten nogal wat addertjes onder het gras.

Zo zegt Paypal dat het overmaken van geld naar vrienden of familie via een e-mailadres gratis is. Maar dat werkt niet als je toevallig ook een webwinkel hebt waar je datzelfde Paypalaccount in gebruikt. Dan wordt gemakshalve toch kosten in rekening gebracht. Zij willen zich voor die kosten niet verantwoorden.
Dus toen ik daar Paypal op aanschreef ontkende ze het. En na een tweede mail reageerde ze niet meer.
Ik heb nu de betaalmodule van Paypal uit de webwinkel verwijderd.

Je wordt dus inderdaad door Paypal belazerd. Moet ook wel. Het is van Ebay.
Je kunt dus Paypal wel kussen en de topicstarter bekritiseren maar dan raad ik je aan eerst de voorwaarden van Paypal eens goed door te lezen.

mh73

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb ook een webwinkel en ik betaal altijd zonder kosten te maken aan Paypal. De ontvanger betaalt de kosten.
Dus wat Rinustp vertelt klopt niet.

Overigens wordt het administratief gezien ook wel een zooitje als je met een zakelijk account (van je webwinkel) geld naar vrienden en familie gaat overmaken.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door newmikey »

Rinustp schreef:Zij beschermen de verkopende partij beter dan de kopende partij.
Pure nonsens. Er is niet voor niets kopersbescherming een géén verkopersbescherming. Bovendien is hier niets tastbaars verkocht. Er is een schimmig en illegaal ruiltje gedaan op basis van een al even schimmige belofte van geld. Daar val niets te beschermen.

AFM ^Brigitte
verified
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 sep 2014 08:44

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door AFM ^Brigitte »

Wij hebben de discussie over Paypal voorbij zien komen. Wij kunnen u niet verder helpen maar willen u wel wijzen op FIN NET. FIN NET is een samenwerkingsverband tussen de verscheidene klachteninstituten en ombudsmannen in Europa. Fin Net kan u op weg helpen bij grensoverschrijdende klachten en geschillen binnen de Europese Unie, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein.

Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) is lid van FIN NET. Voor meer informatie over de verdere procedure verwijzen wij u naar een link op de website van het Kifid: http://www.kifid.nl/consumenten/finet.

Meer informatie over de AFM vindt u op http://www.afm.nl.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Julie4444 »

AFM ^Brigitte schreef:Wij hebben de discussie over Paypal voorbij zien komen. Wij kunnen u niet verder helpen maar willen u wel wijzen op FIN NET. FIN NET is een samenwerkingsverband tussen de verscheidene klachteninstituten en ombudsmannen in Europa. Fin Net kan u op weg helpen bij grensoverschrijdende klachten en geschillen binnen de Europese Unie, Noorwegen, IJsland of Liechtenstein.

Het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (Kifid) is lid van FIN NET. Voor meer informatie over de verdere procedure verwijzen wij u naar een link op de website van het Kifid: http://www.kifid.nl/consumenten/finet.

Meer informatie over de AFM vindt u op http://www.afm.nl.
Daar heeft TS niets aan want ze heeft zichzelf laten oplichten door een willekeurige persoon in een spelletje, in een poging om buiten pay pal dingen die niet verhandeld mogen worden te ruilen, maar wel betaald te krijgen via pay pal.

De ander heeft haar niet betaald en zij heeft zelf het digitale goed (dat niet verhandeld mag worden) aan deze persoon overhandigd.

Niemand kan haar helpen. Het enige wat ze kan doen is haar eigen gedrag aanpassen.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Paypal moet me helpen...wat kan ik doen?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

toch is het voor een buitenstaander heerlijk om mee te lezen. TS verkoopt gebakken lucht. TS wordt betaald met gebakken lucht.... en begint dan te huilen en echte euro's te eisen. Schiet mij maar lek als er hier een consumenten kwestie speelt....

Gesloten