LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postbank-card blokkeren na diefstal

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

postbank-card blokkeren na diefstal

Ongelezen bericht door four-eyes »

Op vrijdag 13 mei (ja ja) is in Portugal onze tas met waardepapieren gestolen , waaronder een Visa creditcard en een Postbank-card. De Visa-card hebben we onmiddellijk kunnen blokkeren omdat een echt persoon de telefoon aannam. De Postbank (in Leeuwarden) was een heel ander verhaal. Tot mijn verbijstering kreeg ik een keuzemenuutje. Na dat afgewerkt te hebben, dacht ik eindelijk iemand aan de telefoon te krijgen. Nou mooi niet. "Hebt u een ogenblikje aub, al onze medewerkers zijn in gesprek". Ik heb een kwartier of misschien wel langer aan de telefoon gezeten, maar heb niemand te spreken gekregen. Ik heb maar opgehangen. De telefoonrekening van het hotel was 6 euro.
Terug in Nederland heb ik gelijk een klacht ingediend bij de Postbank en ook de 6 euro teruggeeist. Gisteren kreeg ik te horen dat het hen speet maar dat ik geen 6 euro terugkreeg aangezien die kosten tot het normale maatschappelijke verkeer behoren. Het was een zeer koel antwoord.

Wat moet ik hier nu mee? Die 6 euro vind ik niet het allerbelangrijkste. Ik heb gewoon mijn vertrouwen verloren in de Postbank. Wij hebben de Postbank-kaart later op miraculeuze wijze teruggekregen. (De Visa-kaart niet). Maar die creditcard van hen die hoef ik natuurlijk niet meer. Levensgevaarlijk bezit eigenlijk! Het had heel slecht af kunnen lopen: een rekening die helemaal leeggeplunderd wordt.

Waar kan ik een officiële klacht indienen over de miserabele dienstverlening van de Postbank?

Gast

Re: postbank-card blokkeren na diefstal

Ongelezen bericht door Gast »

Rekeningen opzeggen met zeer duidelijke opgaaf waarom. Eventueel nog even bij de hoofd directie deze gang van zaken aankaarten. Als je alleen maar met baliepersoneel te maken hebt, dan houden ze deze zaken onder de pet.

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: postbank-card blokkeren na diefstal

Ongelezen bericht door four-eyes »

Heb intussen een brief geschreven naar het hoofdkantoor van de Postbank in Arnhem. Het liefst zou ik inderdaad de rekening opzeggen want ik vertrouw die club voor geen ene cent meer. Maar toen ik ging kijken op de site van de Rabobank of ik daar misschien een rekening kon openen, werd ik niet vrolijker. Allemaal 0900-nummers die je moet bellen voor informatie. Bovendien zie ik op tegen alle rompslomp van het overstappen van de ene bank naar de andere. Die verdomde Postbank heeft me behoorlijk bij de ballen, als je het mij vraagt.
Afijn, die Postbank-card gaat natuurlijk de deur uit. Verder denk ik dat ik mijn relatie met de Postbank op een heel laag pitje ga zetten. De spaarrekening kan ik sowieso opzeggen. Laten we hopen dat het switchen van banken in de toekomst makkelijker wordt - daar praten ze toch altijd over? Dan aarzel ik geen moment om weg te gaan.

Gast

Re: postbank-card blokkeren na diefstal

Ongelezen bericht door Gast »

dat 0900 nummer van de rabo is gewoon lokaal tarief. je kunt natuurlijk ook bij een lokale rabobank binnen lopen. kosten voor je rekening zonder creditcard 6.10 per kwartaal en met 8.40. Pasvervanging is altijd gratis. Voor het overstappen kun je gebruik maken van de overstapservice. het enigste wat je dan zelf nog moet doen is je periodieke betalingen overzetten machtigingen gaan automatisch

four-eyes
Berichten: 201
Lid geworden op: 06 apr 2004 13:29

Re: postbank-card blokkeren na diefstal

Ongelezen bericht door four-eyes »

wat me nu in het verkeerde keelgat schiet is: waarom moet ik betalen voor het hebben van een rekening? ze mogen blij zijn dat ik überhaupt een rekening wil openen bij ze.

Gast

Re: postbank-card blokkeren na diefstal

Ongelezen bericht door Gast »

Tja bij alle banken kost een betaalrekening tegenwoordig geld!

Gast

Re: postbank-card blokkeren na diefstal

Ongelezen bericht door Gast »

four eyes. Je doet net of een bank bakken met geld verdient aan iemand die bij hun een kale betaalrekening heeft lopen, dus ze zouden blij moeten zijn dat je er een rekening wilt openen. heb jij enig idee wat het een bank kost om voor iemand systeemtechnisch een betaalrekening in leven te houden? zit ergens tussen de 150 en 250 euro per jaar.(afhankelijk van de bank) Er moet dan wel een hoop geld op je betaalrekening staan wil de bank op de rente verdienen. Het is niet voor niets dat banken een vergoeding vragen om ervoor te zorgen dat mensen niet onnodig veel rekeningen gaan aanhouden en banken hiermee op enorme kosten gaan jagen. banken proberen een gedeelte van de kosten terugb te verdienen om rand porducten zoals kredieten, creditcard reisverzekeringen enz.

Gesloten