LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Postbank creditcard aflossen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Mari6543210
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2008 18:40

Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door Mari6543210 »

Op de toch zeer uitbreide website van de Postbank, met duizenden (ik overdrijf) FAQ's, waar ik een uur door heb rondgedwaald, kon ik nergens vinden hoe ik mijn creditcardbestedingen kon aflossen van mijn betaalrekening.

Dit keer liet ik het er niet bij zitten en vond ergens in de spelonken van de site een rekeningnummer.

Net gebeld want het was nog niet overgeboekt. Ik krijg het waarschijnlijk teruggestort en mag het dan nog een keer doen met vermelding van mijn creditcardnummer en "extra aflossing" onder " mededelingen"

Voor wie dit toevallig aan het surfen is handig om te weten.

En wat de Postbank betreft: dikke vinger dat jullie dat niet als prominente standaardmogelijkheid hebben bij het internetbankieren. Nu moet je echt op speurtocht en voel ik dat jullie hopen dat ik verdwaal, het opgeef en vervolgens rente moet betalen.

De dame aan de telefoon zei dat dit "probleem" al wel vaker door haar is doorgegeven dus blijkbaar doen jullie er bewust niks aan. Beetje jammer. Maar er zijn erger dingen op de wereld ik geef het toe. Wel graag aanpassen aub! Kleine moeite toch en het scheelt ons klanten op jaarbasis toch best wel wat hoor!

Liefs,
Een klant

Mari6543210
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2008 18:40

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door Mari6543210 »

Zou bijna het rekeningnummer vergeten

Dit is dus


5095197 tnv Postbank Creditcards

in mededelingen vermelden dat het gaat om een
extra aflossing en postbankcardnummer vermelden

Mari6543210
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 okt 2008 18:40

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door Mari6543210 »

maar zo'n rekeningnummer vermelding op internet moet je nooit vertrouwen van een anonieme poster, dus zoek het vooral ook eerst nog even op op de Postbanksite! Succes :evil:

Sjors_B
Berichten: 658
Lid geworden op: 22 jun 2005 20:45

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door Sjors_B »

Zoeken met genoemde nummer op google, eerste hit
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/faq/ ... 14,00.html

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door Marco Polo »

En wat de Postbank betreft: dikke vinger dat jullie dat .......
In de eerste plaats is dit een zeer ordinaire opmerking!

In de tweede plaats:
Op elk schriftelijk Overzicht Postbank Card dat je ontvangt na iedere besteding en/of aflossing staat onderaan heel duidelijk vermeld:
Wilt u extra aflossen? Maakt u dan het gewenste bedrag over naar Gironummer 5095197 ten name van Postbank creditcards te Leeuwarden. Vermeld in het veld 'Mededelingen' het nummer van uw creditcard.

Duidelijker kan het écht niet!!!

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door rvkeuken »

www.postbank.nl: balkje waarin staat: stel uw vraag in minimaal 2 woorden, hierin invullen credit card extra aflossen,

Verder moet ik zeggen dat de postbank helpdesk voor dit soort simpele vragen gewoon een goed antwoord geeft.

mananddog
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 15:20

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door mananddog »

Inderdaad als je in het veld bovenin de pagina van de postbank de woorden: "credit card extra aflossen" kom je op een pagina waar de vraag perfect staat geformuleerd, namelijk: " Hoe kan ik extra aflossen op mijn creditcard?" als je vervolgens op deze link klikt verwacht je dat er komt te staan hoe je extra moet aflossen, maar het tegendeel is waar.
Je komt op een pagina met 39 andere vragen, vervolgens denk je dan zal mijn vraag hier wel bijstaan. Maar nee! dat is niet het geval.
Je komt er op de site van de postbank helemaal niet uit, het is schandalig!

Er zou gewoon zoals je ook mag verwachten van de postbank een knopje in mijnpostbank.nl mogen zitten om het extra aflossen gemakkelijker te maken. Ik hoop dat als de postbank straks ING is geworden dat dit soort dingen beter worden geregeld.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door rvkeuken »

vul je het nog een keer in en neem je de tweede link....

HSfanatic
Berichten: 30
Lid geworden op: 11 okt 2008 15:29

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door HSfanatic »

Moeilijk he, zoekmachines op websites...

Sjonge

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door Remster »

Je hebt als het goed is ook een keurig boekje gekregen bij het aanvragen van je creditcard. Daar staat alles duidelijk in. Ook hoe je extra af kunt lossen.
Niks vaags aan.

mananddog
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 15:20

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door mananddog »

als je op de tweede link klikt krijg je inderdaad te zien wat het nieuwe gironummer is waar je op zou moeten storten maar verder niet de informatie die je nodig hebt, ik uit dit forum moeten leren dat je je creditcardnummer eronder moet zetten, anders had ik gewoon aangenomen dat de tekst extra aflossing voldoende zou zijn geweest, aangezien dit logisch is omdat de postbank wel mag weten welke creditcard aan welk gironummer is gekoppeld.

en een boekje die je bij je creditcard hebt gekregen is heel leuk enzo maar ik wil het graag doen zonder dat boekje, wat ik denk dat de meeste mensen of hebben weggegooid of veilig hebben opgeborgen en niet 1-2-3 kunnen vinden.

Beetje jammer van de reacties hierboven. Is moeilijk he lezen!

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door rvkeuken »

Zie reactie Marco Polo waarin staat dat het gewoon op je afschrift staat,
zie de website waar je het gewoon vindt, zie het boekje waarin je het ook gewoon vindt.
desnoods bel je de helpdesk, die kunnen deze vraag ook nog wel beantwoorden, en vervolgens geef je ze gelijk door dat de 1e link niet werkt (werkte overigens ten tijde van het antwoord wel).

Een beetje eigen verantwoordelijkheid mag wel, ik schrijf altijd een kenmerk bij mijn overschrijvingen, is een goede gewoonte en vaak staat het ook overal dat dit moet, zo ook bij de postbank.

Je mag best zelf wat verantwoordelijker zijn, het is tenslotte jouw geld.

mananddog
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 15:20

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door mananddog »

Deze situatie:

ik zit op mijn werk heb geen afschriften of boekjes. Ik wil graag op de website vinden hoe ik moet aflossen. WAT ER DUS GEWOON nIET OPSTAAT!

er staat alleen het gironummer maar niet hoe en wat. die link deed het 3 maanden geleden toen ik de eerste keer tegen het probleem aanliep trouwens ook al niet. en dat ik maar moet bellen vind ik rare redenering (ik hou niet van bellen), het internet is gewoon de meest geschikte manier van informatieverstrekking, maar daar maken ze geen gebruik van want dan zou het iets te makkelijk worden om lekker snel af te lossen zodat er geen dikke rente kan worden berekend.

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door rvkeuken »

wel vreemd dat ik het wel gewoon op de postbank site vind:
Hoe betaal ik mijn creditcardrekening als ik de acceptgiro kwijt ben?
Gebruikt u Mijn Postbank.nl of Girotel? Dan vult u uw zestiencijferig kaartnummer of het twaalfcijferig accountnummer in om uw creditcardrekening te betalen. U vult het kaart- of accountnummer in bij het veld ‘omschrijving’. U kunt de volgende girorekeningen gebruiken voor een extra aflossing: PostbankCard: giro 50 95 197of Postbank Goldcard: giro 50 95 197.
http://www.postbank.nl/ing/pp/page/faq/ ... 62,00.html

Kortom het staat er dus gewoon. En de link deed het bij mij, toen ik hem er op zette maanden geleden wel.

Dus als je niet wilt bellen en je afschriften niet wilt bekijken en je rekening niet automatisch aan het einde van de maand wilt betalen (ook nog een optie om geen rente te hoeven betalen) en niet logisch wilt nadenken en ook nog eens niet verder kijkt dan je neus lang is, ja dan kan je inderdaad niet weten hoe je je rekeningen moet betalen.
by the way, de gebruikte zoektermen:
creditcard aflossen...........

mananddog
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 okt 2008 15:20

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door mananddog »

Ah blijkbaar staat het er wel inderdaad, als je een randdebiel bent en uren de tijd hebt om op de site te gaan zoeken staat het er wel.

maar als je op de termen creditcard extra aflossen zoekt kom je op een pagina waar precies staat wat je zoekt (denk je), namelijk:" Hoe kan ik extra aflossen op mijn creditcard?" en als je daar vervolgens op klikt krijg je niets, nada superfijn. dat was het enige punt dat ik wilde maken.

Ow en dat het wel fijn zou zijn als er een knopje in mijn postbank zou zitten waarop ik kon instellen dat ik het inderdaad automatisch aan het eind van de maand wil laten afschrijven zodat ik geen rente hoef te betalen.

Trouwens bedankt voor je reacties die toch wel redelijk onbeschoft waren, zo krijg je nog eens je punt duidelijk gemaakt. En over logisch nadenken gesproken blijkbaar ben jij nog steeds degene die niet snapt dat de faq bij de postbank niet helemaal werkt zoals het zou moeten.

NickP
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2008 19:09

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door NickP »

Ik wil even kwijt dat het helemaal eens ben voor wat betreft de schandalige service van de Postbank. Natuurlijk is het te achterhalen hoe je extra kan aflossen maar dat is uiteraard niet het punt. Als dat onmogelijk zou zijn was er sprake van fraude en dat kan de Postbank ook weer niet maken.

Het punt is dat je zonder er om te vragen een nieuw produkt bij je creditcard krijgt, namelijk gespreid betalen waarbij je ruim 14% rente over het openstaande bedrag betaalt.

Er wordt slechts 5% van het openstaande bedrag van je rekening afgeschreven waardoor je 20 maanden doet over het afbetalen van een aankoop van 1000 euro. Dit betekent dat je, wanneer je de creditcard regelmatig gebruikt, binnen de kortste keren tegen je limiet aanzit.

Als gebruiker moet je daarom hoe dan ook regelmatig extra aflossen. Enerzijds om te voorkomen dat je over het openstaande bedrag 14% rente betaalt en anderzijds omdat je anders al gauw tegen je limiet aanzit en (op een vervelend moment zoals op reis) het hotel niet kan betalen.

Het is 1 ding om klanten ongevraagd gespreid betalen in de maag te splitsen maar het is ronduit schofterig om het opzettelijk ondoorzichtig te maken hoe je axtra kunt aflossen. Dat het echt wel ergens te vinden is, dat is geen excuus.

Als de Postbank mij ongevraagd met een creditcard schuld opzadelt (ik heb immers niet om krediet maar om een betaalmiddel gevraagd) dan moeten ze ondubbelzinnig aangeven hoe die schuld is af te lossen. Niet in folders, bij faq of ergens anders op de site. Maar gewoon bij de informatie in ' mijn postbank' . Er staat prima aangegeven hoe ik extra saldo kan aanvragen of hoe ik mijn limiet kan verhogen, bij die informatie zou ook moeten staan hoe je extra aflost.

Ik ben lui en dat geldt denk ik voor de meeste mensen. Daarom laat ik het nu meestal maar zitten en accepteer dat ik per maand nodeloos 5 euro aan de Postbank afdraag. Dat is misschien stom van mij, maar in ieder geval ook schofterig van de Postbank.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Is het bij Postbank ook mogelijk om niet voor gespreid betalen te kiezen? Dus maandelijks tot de maximale bestedingslimiet het gehele bedrag automatisch door Postbank laten incasseren van je betaalrekening

NickP
Berichten: 31
Lid geworden op: 25 okt 2008 19:09

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door NickP »

Ja dat kan, maar dan moet je een brief met het verzoek naar de Postbank sturen. Ik weet niet welk adres

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door Marco Polo »

......maar dan moet je een brief met het verzoek naar de Postbank sturen. Ik weet niet welk adres
want ....
Ik ben lui

Kimhie
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 nov 2008 19:23

Re: Postbank creditcard aflossen

Ongelezen bericht door Kimhie »

Ben normaal erg te spreken over de Postbank, maar dit is echt wel een minpunt.

Ik vind het ook ERG irritant dat het niet gewoon standaard bij het internetbankieren staat als optie.

Erg klantonvriendelijk!

Gesloten