LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] primeline
primeline
Ik wil iedereen even waarschuwen van de "gevaren" van een lening bij primeline. Het is zo dat je, als je niet snel genoeg aflost, je echt een lening hebt met een abnormaal hoog rentepercentage. Dus als je geld nodig hebt leen het dan niet bij primeline!!
Re: primeline
Prime line stickers zie ik altijd bij winkels die voornamelijk luxe artikelen verkopen, media markt etc. De gekochte spullen zijn vaak eerder stuk, dan je je lening hebt terugbetaald.
Niet aan beginnen, eerst sparen dan pas uitgeven (muv hypotheek). Zo is het mij altijd geleerd.
Niet aan beginnen, eerst sparen dan pas uitgeven (muv hypotheek). Zo is het mij altijd geleerd.
In principe kan je beter helemaal geen lening afsluiten. Uiteindelijk ben je dan het goedkoopste uit.
Ik heb een paar jaar geleden bij Dell een pc gekocht en een gedeelte via Primeline gefinancieerd. Het eerste jaar was dit toen namelijk renteloos. Als je zorgt dat je het binnen dat jaar hebt afgelost is er niets aan de hand. Maar als je inderdaad langer wacht met aflossen, dan betaal je meer. En volgens mij is dat tegenwoordig overal.
Ik heb een paar jaar geleden bij Dell een pc gekocht en een gedeelte via Primeline gefinancieerd. Het eerste jaar was dit toen namelijk renteloos. Als je zorgt dat je het binnen dat jaar hebt afgelost is er niets aan de hand. Maar als je inderdaad langer wacht met aflossen, dan betaal je meer. En volgens mij is dat tegenwoordig overal.
-
Het wordt de consument tegenwoordig idd. wel heel gemakkelijk gemaakt. Het blijft natuurlijk altijd je eigen keus of je iets koopt dat je eigenlijk niet kunt betalen maar als de mensen de verleiding voorgehouden wordt heb je er altijd die gauw overstag gaan. Mijn motto is ook, eerst sparen en dan pas kopen!
Ben ik het helemaal mee eens!!! Maar ja....dan gaan die bedrijven weer klagen dat ze mensen moeten ontslaan. Net als de postorderbedrijven nu doen, omdat het maximale rentepercentage verlaagd is. Nu zeggen ze dat ze te weinig inkomsten hebben en daarom mensen moeten ontslaan. Kan je nagaan wat ze in al die tijd verdient hebben aan die rentes.
Bailey klopt een renteloos voorschot van een jaar is prachtig maar het wordt wel aangemeld bij de BKR.
Over postorderbedrijven het is makkelijk om je in de nesten te werken maar van een andere kant een prima uitkomst als je droger b.v. kapot is
Maar je moet natuurlijk wel weten tot hoever je kunt gaan
Over postorderbedrijven het is makkelijk om je in de nesten te werken maar van een andere kant een prima uitkomst als je droger b.v. kapot is
Maar je moet natuurlijk wel weten tot hoever je kunt gaan
He He, dat er nog steeds mensen zijn die er in trappen. Het is tegen-
woordig toch wel duidelijk dat je alleen maar geld over de balk gooit,
als je met deze mensen in zee gaat!!!
woordig toch wel duidelijk dat je alleen maar geld over de balk gooit,
als je met deze mensen in zee gaat!!!
Lenen wordt je op allerlei manieren steeds makkelijker gemaakt, maar lenen is nooit op geen enkele manier de manier om iets te kopen. Als je iets wilt en je hebt er de centen niet voor dan koop je het dus gewoon niet, simpel zat.
Je hebt bij Primeline een lening en een uitgestelde betaling! Dit is een groot verschil!!! Bij een uitgestelde betaling hoef je namelijk pas na 10 maanden het restant bedrag te voldoen.. Of je het in termijnen betaald of in een keer maakt niet uit! Heb je na 10 maanden niet betaald dan ga je wel rente betalen..
Het was inderdaad 10 maanden, ik dacht een jaar.
Het is gewoon het beste om te sparen, dat hoeft niet veel te zijn, paar tientjes per maand. Zodat je altijd een reserve hebt om iets te vervangen. Spaart je uiteindelijk een hoop geld uit. Ik heb het zelf ook gedaan hoor en heb lange tijd nog betaald voor dingen die ik geeneens meer had. Dat is toch zonde? Dat doe ik dan ook nooit meer.
Tuurlijk, maar is dat een ramp?! Als je correct betaalt is er niets aan de hand.Bailey klopt een renteloos voorschot van een jaar is prachtig maar het wordt wel aangemeld bij de BKR.
Mijn droger is ook kapot, maar ik vind een droger niet echt belangrijk. Ik heb op dit moment genoeg spaargeld om een nieuwe te kopen, maar ik wacht nog even. In de zomer heb ik hem toch niet nodig, dus ik koop pas in oktober een nieuwe. Dan kan ik nog even doorsparen om dan ook een wasmachine te kopen, want dat ding is ook al 10 jaar oud. Dan heb ik een nieuwe wasmachine en een nieuwe droger zonder te lenen en houd ik nog wat geld over.Over postorderbedrijven het is makkelijk om je in de nesten te werken maar van een andere kant een prima uitkomst als je droger b.v. kapot is
Het is gewoon het beste om te sparen, dat hoeft niet veel te zijn, paar tientjes per maand. Zodat je altijd een reserve hebt om iets te vervangen. Spaart je uiteindelijk een hoop geld uit. Ik heb het zelf ook gedaan hoor en heb lange tijd nog betaald voor dingen die ik geeneens meer had. Dat is toch zonde? Dat doe ik dan ook nooit meer.
Wordt binnenkort een maximumrente aan verbonden. Het risico op absurde rentepercentage wordt dankzij overheidsingrijpen een stuk kleinerHet is zo dat je, als je niet snel genoeg aflost, je echt een lening hebt met een abnormaal hoog rentepercentage
Dat is alleen maar een ramp als PrimeLine "vergeet" je ook weer af te melden bij het BKR... dan kom je een jaar of 3 later in de problemen als je een hypotheek wil afsluiten. (Gelukkig had ik alles bewaard zodat de afmelding bij BKR alsnog gedaan kon worden).Quote:
Bailey klopt een renteloos voorschot van een jaar is prachtig maar het wordt wel aangemeld bij de BKR.
Tuurlijk, maar is dat een ramp?! Als je correct betaalt is er niets aan de hand.
Ff een 'positief' berichtje over primeline. Ik moest een jaar geleden een nieuwe monitor kopen voor mijn pc. Alleen had ik het benodigde geld niet (jaja, arme student ). Ik heb toen gekozen voor de optie het in 10x te doen & administratiekosten. Elke maand, 10 maanden lang, heb ik een standaard bedrag weer overgemaakt. Aan het einde van de rit had ik alles netjes terugbetaald.
Moraal: als je je netjes kunt beheersen en de discipline kunt opbrengen elke maand te betalen, is 10x een optie. Maar pas op! De verleiding is groot dat je opeens denkt geld te hebben.
Eigenlijk zou ik het zelf ook liever vooraf gespaard hebben ipv achteraf betaald hebben. Alleen de omstandigheden dwongen me er toe.
Moraal: als je je netjes kunt beheersen en de discipline kunt opbrengen elke maand te betalen, is 10x een optie. Maar pas op! De verleiding is groot dat je opeens denkt geld te hebben.
Eigenlijk zou ik het zelf ook liever vooraf gespaard hebben ipv achteraf betaald hebben. Alleen de omstandigheden dwongen me er toe.