LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met de bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
judith1980

problemen met de bank

Ongelezen bericht door judith1980 »

Ik wilde hier mijn verhaal is neerzetten.
Ik ben klant bij de Rabobank en ik ben nu al maanden bezig om te zorgen dat geld wat wordt overgemaakt naar mijn rekening ook daadwerkelijk op mijn rekening wordt gestort.
Ik heb diverse bedragen waarvan ik kan aantonen dat het gestort is ( naar mijn rekening )en de bank blijft maar zeggen dat het niet te zien is en dat er bij hun niets is binnengekomen. Ondertussen zit ik dus zonder inkomsten want mijn uitkering komt ook niet binnen. Moet ik er wel bijzeggen dat het gaat om bedragen boven de 500 euro alles daaronder komt wel binnen.
Er is nu al 2 dagen iemand bezig om het uit te zoeken maar ik krijg en geen geld en geen reactie binnen. Het kan toch niet zo zijn dat je in Nederland moet gaan bedelen voor je eigen geld waar je gewoon recht op hebt.
Ik loop dus nu al zo'n 6500 euro mis waar je toch een hoop rekeningen van kan betalen en weet ik wat meer leuks mee kan doen
Ik weet niet meer wat ik moet doen er is al aangifte gedaan bij de politie en er is een advocaat bezig en de rechtbank doet een poging maar tot op heden geen reactie.

ze blijven maar zeggen dat ze het uitzoeken maar ja hoelang kan dat duren?
Erg leuke vakantie zo maar niet heus.

henk51

Re: problemen met de bank

Ongelezen bericht door henk51 »

Beetje vage informatie graag wat uitgebreider.

Het geld waar komt dat vandaan? Is het een overboeking van een nederlands nummer naar jouw nummer? Of komt het uit het buitenland?
Wordt het contant gestort en is het de bedoeling dat het doorgestort wordt naar jouw rekening?
Als het vanaf een nederlands rekening nummer rechtstreeks geboekt wordt naar jouw rekening kan er haast niets mis gaan .De verwerkingscentrale boekt het af van de opdrachtgever en boekt het meteen op rekening begunstigde de jouwe.
De begunstigde bank hoeft daar zelf geen enkele handeling voor te doen.
Wat voor bewijs heb je dat het overgemaakt/gestort is?

gr Henk

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

henk51 schreef:Beetje vage informatie graag wat uitgebreider.

Het geld waar komt dat vandaan? Is het een overboeking van een nederlands nummer naar jouw nummer? Of komt het uit het buitenland?
Wordt het contant gestort en is het de bedoeling dat het doorgestort wordt naar jouw rekening?
Als het vanaf een nederlands rekening nummer rechtstreeks geboekt wordt naar jouw rekening kan er haast niets mis gaan .De verwerkingscentrale boekt het af van de opdrachtgever en boekt het meteen op rekening begunstigde de jouwe.
De begunstigde bank hoeft daar zelf geen enkele handeling voor te doen.
Wat voor bewijs heb je dat het overgemaakt/gestort is?

gr Henk

Ja, Henk heeft gelijk, het is wat weinig informatie, om ook iets te kunnen zeggen.
Waarom er aangifte is gedaan, is mij ook niet duidelijk!

marcel75

Ongelezen bericht door marcel75 »

Om nog maar te zwijgen over de bemoeienis van de rechtbank! Wat moet die in dit geval al gaan doen?

Willy.T

Ongelezen bericht door Willy.T »

Is het mogelijk dat er iemand geld van uw rekening aan het wegsluizen is
en is er daarom aangifte gedaan. Ik vind het ook niet erg duidelijk.

Miss Tascha
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miss Tascha »

judith1980 schreef:Ik wilde hier mijn verhaal is neerzetten.
Ik ben klant bij de Rabobank en ik ben nu al maanden bezig om te zorgen dat geld wat wordt overgemaakt naar mijn rekening ook daadwerkelijk op mijn rekening wordt gestort.
Ik heb diverse bedragen waarvan ik kan aantonen dat het gestort is ( naar mijn rekening )en de bank blijft maar zeggen dat het niet te zien is en dat er bij hun niets is binnengekomen. Ondertussen zit ik dus zonder inkomsten want mijn uitkering komt ook niet binnen. Moet ik er wel bijzeggen dat het gaat om bedragen boven de 500 euro alles daaronder komt wel binnen.
Er is nu al 2 dagen iemand bezig om het uit te zoeken maar ik krijg en geen geld en geen reactie binnen. Het kan toch niet zo zijn dat je in Nederland moet gaan bedelen voor je eigen geld waar je gewoon recht op hebt.
Ik loop dus nu al zo'n 6500 euro mis waar je toch een hoop rekeningen van kan betalen en weet ik wat meer leuks mee kan doen
Ik weet niet meer wat ik moet doen er is al aangifte gedaan bij de politie en er is een advocaat bezig en de rechtbank doet een poging maar tot op heden geen reactie.

ze blijven maar zeggen dat ze het uitzoeken maar ja hoelang kan dat duren?
Erg leuke vakantie zo maar niet heus.
Kan je mij uitleggen waarom je een uitkering krijgt als je steeds meer dan € 500,- op je rekening stort?

judith1980

Aller eerst laat me duidelijk maken dat mijn uitkering hoger is dan 500 euro per maand en als dat overgemaakt wordt dan is dat dus een bedrag wat niet binnen komt. De bedragen die worden overgemaakt zijn van bedrijven zoals het UWV
wat ik al zei bedragen van 500 euro of lager komen wel binnen. Ze kunnen volgens eigen zeggen niet zien dat er bedragen ter attentie van mij binnenkomen.
De advocaat en de rechtbank was ik al mee bezig voor iets anders en die heb ik ook over dit ingelicht en zei besloten mij hiermee te gaan helpen omdat ik ook nog andere dingen moet betalen waar hun van op de hoogte zijn.
Ik zie op mijn afschriften ook geen bedragen staan want anders had ik nog het idee dat er geskimt werd maar na onderzoek op internet kan dat dus niet.
De bank zegt ook niet te weten hoe of wat en zijn dat dus aan het uitzoeken.
De bewijzen zijn het uwv die ook aan een medewerkster van de bank hebben doorgegeven dat het geld is overgemaakt en we hebben wederom het rekening nummer gecheckt omdat ik begon te twijfelen of dat wel goed was.

tennis

Als al een rechtbank en advokaat zich bemoeien, waarom zet je dan hier het verhaal neer.
Helaas nog geen goede informatie!

judith1980

ik zet hier mijn verhaal neer omdat ik wil weten of er nog mensen zijn die hier al eerder wat van hebben meegekregen of dat dit voor het eerst is dat dit gebeurd en ik op alle mogelijke manieren aan mijn geld wil komen. heb er tenslotte gewoon recht op. Vraag dus mensen alleen te reageren als ze ook echt wat nuttigs te zeggen hebben en niet alleen maar iemand verder de grond in trappen want dat gebeurd genoeg.
De betalingen zijn trouwens allemaal uit nederland

courier

Ongelezen bericht door courier »

Een vraagje: Sta je misschien "rood" op een andere rekening bij die Rabobank waarvoor je nog mederekeninghouder bent?

tennis

courier schreef:Een vraagje: Sta je misschien "rood" op een andere rekening bij die Rabobank waarvoor je nog mederekeninghouder bent?

Het is net een quiz geworden.
TS beantwoord alleen de vragen, maar blijft onduidelijk!

judith1980

Ik sta niet rood bij die bank en heb ook geen ander rekeningnummer.
Tennis als je niets begrijpt stel dan je vraag.
Kort samengevat Vanaf februari worden de uitkeringen van uwv gestort, maar niet bijgeschreven op mijn rekening nummer.
Betalingen uit Nederland naar een Nederlands rek.nummer.
Tussentijds geld verdient bedragen onder de 500,- die kwamen wel op mijn rekeningnummer binnen.
Aangifte gedaan bij de politie tegen de rabobank.
Tussentijds geprobeerd mijn geld op een rek. van een ander te laten storten maar dit was niet mogelijk.
De bedragen die ik weet zijn in totaal 6500,- wat ik zou moeten krijgen.
2 en 4 augustus 2 betalingen naar mijn rek. gestuurd totaal 2068,- bewijs via UWV nog steeds niet op mijn rekening.
alle stortingsbewijzen van iedere betaling naar mijn bank zijn in mijn bezit, alles klopt alleen er komt daar niets binnen.
Ik ben meerdere malen aan de balie geweest met bewijs maar men kan niet zien of ze binnen gekomen zijn bij de Rabobank.

Judith
Laatst gewijzigd door judith1980 op 12 aug 2010 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.

henk51

Tussentijds geld verdient bedragen onder de 500,- die kwamen wel op mijn rekeningnummer binnen.
Deze bedragen staan helemaal buiten de bedragen die het UWV moet overboeken. Het zijn verschillende transacties van andere rekeninghouders als die beragen 1000 of 2000 euro geweest waren hadden die ook goed aangekomen.
Er zit duidelijk iets fout bij het UWV en dat zou niet de eerste keer wezen gezien de vele eerdere topics en items in consumenten rubrieken.

gr Henk

judith1980

Van het UWV dacht ik eerst ook.
Maar via het UWV is er ook een bedrag onder de 500,- gestort.
I.v.m. een bedrijf die failliet ging, en de curator mij mijn gewerkte uren door UWV liet uitbetalen.
Het bedrag van De curator wat door UWV aan mij werd overgemaakt gebeurde op 29 juli en stond op 2 augustus op mijn rekening.
De eerste uitkering werd op vrijdag 30 juli overgemaakt naar mijn rekening, en was bij de bank van UWV 2 augustus afgeschreven.
De 2e uitkering was op 4 augustus afgeschreven.
Alles gecheckt, dus waarom het 1 wel en het ander niet.
Ik vergeet wel eens wat te schrijven maar als je moet bedelen om je geld en niemand weet waar het is, waar zijn we dan?

tennis

Tussentijds geprobeerd mijn geld op een rek. van een ander te laten storten maar dit was niet mogelijk.
Op vreemde rekeningen wordt ook niet gestort!
Is het niet mogelijk, om een nieuw rekeningnummer bij een andere bank op jou naam te openen?

judith1980

Dat zou zeker kunnen maar ik heb hiervoor nooit problemen gehad met mijn bank.
En daarmee is het probleem van het verdwenen geld nog niet verholpen .

henk51

alle stortingsbewijzen van iedere betaling naar mijn bank zijn in mijn bezit,
Wat bedoel je precies met een stortingsbewijs? Een brief waarin opstaat dat er een bepaald bedrag naar jouw rekening wordt overgemaakt? Dit is een aankondiging van betaling maar zeker geen stortingsbewijs. Het enige tastbare bewijs is een bevestiging van Interpay dat op ( datum) een bedrag van rekening (nummer UWV) naar rekening (uw rekeningnummer) dat bedrag is overgemaakt.Of een copie van het rekening afschrift van het UWV waarop het bedrag staat met daarachter uw rekeningnummer als tegenrekening. Je krijgt b.v.van de belastingdienst een aanslag biljet waarop een bedrag staat dat je tegoed hebt. Dit wordt doorgestuurd naar de afdeling die daadwerkelijk de overboeking gaat doen en als daar bij het sofinummer per ongeluk een verkeerd nummer staat gaat het alsnog verkeerd. Het is in verschillende topics al eens naar voren gekomen dat mensen een bedrag op hun rekening gestort kregen van de belastingdienst of een uitkerings instantie waar ze eigenlijk geen recht op hadden en vragen dan wat ermee te doen.Zoals vasthouden op spaarrekening zetten of toch misschien terugboeken.

gr Henk

tennis

judith1980 schreef:Dat zou zeker kunnen maar ik heb hiervoor nooit problemen gehad met mijn bank.
En daarmee is het probleem van het verdwenen geld nog niet verholpen .
Natuurlijk is het probleem van het verdwenen probleem niet opgelost, maar alles wat nu nog wordt gestort, is dan terecht!

Dat zou zeker kunnen maar ik heb hiervoor nooit problemen gehad met mijn bank.
Maar dan blijf bij jou bank!

judith1980

Ik heb een bevestiging van de bank van het uwv dat het is overgemaakt naar de rabobank. En dat lijkt me bewijs genoeg. En daar stond ook het bedrag van de curator bij wat ik dus wel binnen heb gekregen. Snap ik het dan gewoon niet of klopt er iets niet.

tennis

judith1980 schreef:Ik heb een bevestiging van de bank van het uwv dat het is overgemaakt naar de rabobank. En dat lijkt me bewijs genoeg. En daar stond ook het bedrag van de curator bij wat ik dus wel binnen heb gekregen. Snap ik het dan gewoon niet of klopt er iets niet.

Ik haak af, want het blijft voor mij een vreemd verhaal!
Blijkbaar heeft de Rabo ook nog geen antwoord gegeven, na hun onderzoek?

Gesloten