LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank en depot en verzekering

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
hkrykie

Rabobank en depot en verzekering

Ongelezen bericht door hkrykie »

Hallo,
Ik heb een vraag:
Wij hebben een auto garage en we hebben een flinke brand gehad,
Wij hebben een eerste vergoeding van de verzekering gekregen,afgelopen week.
De verzekering heeft dat bedrag op onze rekening gestort.
Maar de rabobank die ons van de week een melding telefonisch doorgaf,
dat ze het bedrag dat wij van verzekering zouden krijgen,in een depot hebben
gedaan,en wij het bedrag dus niet op onze rekening kregen!
Gevraagd waarom het bedrag niet op onze rekening werd gestort,
omdat wij een nog een kleine hypotheek bij hun hebben,en we hebben altijd
keurig netjes elke maand betaald,nooit geen achterstand gehad.
Schijnbaar zijn ze bang dat wij het geld ergens anders voor gaan gebruiken!wat absoluut niet
de bedoeling is,wij zijn al een week of zes de garage weer aan het opbouwen,was binnen veel water
en erge roetschade,hebben wij hierin eigen geld gestoken,om weer snel aan het werk te kunnen.Nu moeten wij bonnen gaan inleveren bij de bank en zij betalen dat dan voor ons!ik vraag mij eigenlijk af of de
bank over onze schadevergoeding zomaar kan beslissen?Il vindt het vreemd.er zijn geen tonnen en nog eens geen halve ton overgmaakt van de verzekering,en wie krijgt hier de rente dan van?ik mag toch hopen niet de bank zelf? graag Uw reactie hierop?
Gr.Rykie.

crazyme

Re: Rabobank en depot en verzekering

Ongelezen bericht door crazyme »

Wanneer de waarde na de schade niet kleiner is dan het hypotheekbedrag zie ik geen reden voor de Rabobank om zo bot te doen.

Dan is het eerder schofterig om u de vrijheid over dat geld te ontnemen zonder redelijk overleg.

Ik zou in elk geval aangetekend en ongezouten uw mening kenbaar maken en ze vooruitlopend op hun reactie alvast aansprakelijk stellen voor alle extra kosten.

Laat me raden: verzekerd via de Rabobank ?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

@crazyme, nou, dat raden van de bank valt wel mee toch, gezien de titel van het topic :roll:

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

tenormin schreef:@crazyme, nou, dat raden van de bank valt wel mee toch, gezien de titel van het topic :roll:
Ik raad helemaal niet naar de bank Tenormin.

Maar bedankt voor je bijdrage.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Een schadeverzekering dekt het herstel van de schade. Een schadeverzekering keert dus niet 'zomaar' geld uit. Daarom zul je ook moeten aantonen dat je redelijkerwijs bepaalde kosten hebt gehad voor het herstel.

Als je om wat voor reden dan ook veel minder kosten maakt dan de maximale som van de herstelkosten, dan zul je dus niet de rest zomaar in je zak kunnen steken.

Natuurlijk gaat het dan niet om een paar honderd euro verschil,,daar zullen ze niet moeilijk over doen, maar als het om een grote schade gaat, zul je via een schade-expert of iemand anders namens de verzekering, moeten laten zien wat er is gedaan en welke kosten daar aan zaten.

Lisare

Ongelezen bericht door Lisare »

@hkrykie

De bank mag de gelden inderdaad opeisen. Hiervoor heeft u getekend middels de ondertekening van de hypotheekakte. In de voorwaarden staat;
Wij kunnen één of meer leningdelen ook direct opeisen. Wij hoeven u dan niet eerst in gebreke te stellen. Of aan andere eisen te voldoen. Dat betekent dat u dat leningdeel meteen aan ons moet terugbetalen. Wij hoeven daar niet om te vragen.
In de volgende gevallen kunnen wij één of meer leningdelen direct opeisen.

.....
7 Uw woning of een ander goed waarop zekerheid is gegeven:
- wordt overgedragen, onteigend, gevorderd of verbeurd verklaard;
- krijgt een andere maatregel van bestuursdwang opgelegd;
- raakt beschadigd of gaat voor een deel of helemaal verloren;
- wordt veel minder waard;
- gebruikt u voor een ander doel dan het doel op het moment waarop u zekerheid aan ons gaf; of
- wordt niet meer bewoond of zal binnen een paar maanden niet meer bewoond zijn.
.....

hkrykie

Ongelezen bericht door hkrykie »

Dankjewel Voor alle reactie"s,
Ik laat horen hoe het afloopt,wij gaan in gesprek met de rabobank,
deze week.
Gr.Rykie.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

In het verleden heb ik ook wel eens met een depot gewerkt en zo lastig was dat niet.
(Bouwmarkt) bonnetjes kon ik gewoon "declareren" en grotere rekeningen (dakkapel/aannemer) werden rechstreeks betaald.
En die rente... als het niet eens een halve ton is kun je dr ben ik bang ook niet echt van op vakante met deze rente tarieven.

Gesloten