LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank haar Gedragscode en Missers.

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
henk.steenbekkers
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2010 14:59

Rabobank haar Gedragscode en Missers.

Ongelezen bericht door henk.steenbekkers »

RABOBANK SCHENDT HAAR EIGEN GEDRAGSCODE vele malen! Niet alleen bij de OpMaat Hypotheek –C!

Uit: GEDRAGSCODE RABOBANK GROEP van 6 november 2007.

“In de code zijn de uitgangspunten voor het gedrag geformuleerd van een ieder die een functie vervult in de Rabobank Groep: medewerkers, leidinggevenden, bestuurders en toezichthouders.”

“Deze opstelling brengt met zich mee dat de Rabobank Groep zichzelf hoge normen oplegt voor haar optreden naar klanten, partners, medewerkers en de samenleving in het algemeen.”

“Integriteit: De Rabobank Groep wil in haar handelen eerlijk, oprecht, zorgvuldig en betrouwbaar zijn.”

“Integriteit is voor de Rabobank Groep een bestaansvoorwaarde.”

“In relaties met klanten staat betrouwbaarheid van de Rabobank voorop. Daarom wordt gestreefd naar openheid, overleg, geloofwaardigheid en consistentie.”

“Professionaliteit vereist dat wet- en regelgeving, interne voorschriften, richtlijnen en afspraken bekend zijn bij alle medewerkers en worden nageleefd.”

“Wet- en regelgeving en ondertekende convenanten worden strikt nageleefd.”

“Zij kan door haar klanten en relaties aangesproken worden op haar gedrag.”(bedoeld is de Rabobank Groep uiteraard).

Je zou zeggen dat de gedragscode bij de Rabobank Groep goed gewaarborgd zou zijn met haar ethische commissie van naam in haar midden.

ENKELE FEITEN OMTRENT HET GEDRAG VAN DE RABOBANK GROEP OP EEN RIJ!
Wat blijkt? We spreken nu de Rabobank Groep aan op haar gedrag in:

--- De affaire met betrekking tot de “Asset Back Inflatie Obligaties”. De Rabobank verkoopt een beleggingsprodukt waarvan de deskundigen hebben gezegd en zeggen dat geen enkele gewone klant die kan begrijpen. Dat wordt al gesteld op een symposium dat plaatsvond in oktober 2004. Mensen die daar gebruik van hebben gemaakt hebben een verlies geleden van tenminste 4 miljard.

--- De problemen met de OpMaatHypotheek –C . 200.000 mensen, de hele stad Groningen!!!, hebben te maken met deze hypotheek vorm en nog houdt de Rabobank staande dat deze hypotheekvorm een goed produkt is. Toch is de Rabobank Groep door de mand gevallen bij de Ombudsman Financiële Dienstverlening. Reparatiekosten ten minste 100 miljoen.

Saillant detail uit het forum van Trosradar: een oud Rabobank adviseur aan het woord.
“Ik denk dat het inderdaad tijd wordt dat er duidelijkheid wordt gegeven; niet alleen voor de klanten die zo’n hypotheek hebben overigens maar ook – schrik niet – voor de Raboadviseurs!. Ik als oud Rabobank adviseur was immers –ondanks vele cursussen- NIET op de hoogte van het feit dat de premie voor de overlijdensverzekering naar rato werd (en nog steeds wordt) onttrokken van de opgebouwde vermogensbestanddelen…”
Hoe is dat dan toch mogelijk? Immers “Professionaliteit vereist dat wet- en regelgeving, interne voorschriften, richtlijnen en afspraken bekend zijn bij alle medewerkers en worden nageleefd.”

De Ombudsman Financiële Dienstverlening heeft een uitspraak gedaan. Let wel die uitspraak is slechts een aanbeveling, is geen veroordeling. Logisch dat de Rabobank Groep de aanbeveling wel wil uitvoeren. Het zou wel eens kunnen dat het beter ware geweest dat de klanten die nu hun beklag hebben gedaan bij het KIFID, zich hadden gewend tot de rechter voor een uitspraak. Van de rechter mag echte onafhankelijkheid worden verwacht.

Het is denkelijk dienstig een voorbeeld te nemen aan het woekerpolisdossier van Aegon en het vonnis van de utrechtse arrondissementsrechter met betrekking tot het Aegon-product KoersPlan. (zie: Fiscalert 2009, nr 12, De woekerpolisakkoorden ontleed. K.P.Breukelaar)

--- Er zijn miljoenen mensen die vorige eeuw en ook nu nog een testament hebben laten maken op de langstlevende. Dat testament wordt door de Rabobank Groep als waardeloos gekwalificeerd. Gemaakte kosten voor het opmaken van dat testament waarschijnlijk meer dan 600 miljoen.

--- Het niet uitvoeren van de wet op het erfrecht van 2003. Enkele honderdduizenden langstlevende zijn daar van de dupe vanaf 1 januari 2003. Kosten te begroten op 150 miljoen.

Illustratief voor de schending van de beleden professionaliteit door de Rabobank Groep is wel het commentaar op het artikel van Edwin van der Schoot “Verklaring van Erfrecht vaak niet nodig” (Telegraaf 1 april 2008, rubriek Over Geld) van de directeur van de Rabobank Venray. Hij zegt: “Voorheen vroegen we klakkeloos om een verklaring van erfrecht. Het leek wel of iedereen er van uitging dat dat wettelijk was voorgeschreven, wat helemaal niet zo blijkt te zijn.”
Ook hij wist dus niet dat er geen wettelijke verplichting voor banken is.

PROFESSIONALITEIT? BETROUWBAARHEID?INTEGRITEIT? De lezer mag het invullen.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Rabobank haar Gedragscode en Missers.

Ongelezen bericht door Noble »

we weten al langer dat ook de RABO zéker niet heilig is....

eerder andersom.. :twisted:

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: Rabobank haar Gedragscode en Missers.

Ongelezen bericht door comeyer »

De Rabobank is geen eerlijke bank, ze hebben jarenlang de beleggers uitgemolken die via hun site met aandelen handelden, toen Binck eenmaal een normale prijs hanteerde werd de rabobank ook opeens 50% goedkoper.
Ik hoop dat de huizenmarkt flink inklapt dan komt de Rabo er ook eens achter.

jeanne-veghel
Berichten: 2924
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Rabobank haar Gedragscode en Missers.

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

Niks gedragscode.
Na de zoveelste misser :( naar ons toe van de week, hebben
we besloten weg te gaan en alles onder te brengen bij een andere bank.

Advies wat je van de Rabo krijgt: dikke nul
Gedrag aan de telefoon van personeel: dikke nul - lees onbeschoft.

en ze weten totaal niet waar ze het over hebben.
Ik vroeg me af hoe het kan, dat ze op een plaats zitten,
waar ze totaal geen verstand van hebben dus. :mrgreen:

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Rabobank haar Gedragscode en Missers.

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

Personeel van banken is gelaagd ingedeeld. De beste adviseurs geven advies aan de hoogste segmenten van klanten. Dit betekent dat 90% van de Nederlanders te maken krijgt met doorsnee medewerkers die vaak niet meer weten dan de consument die zich op internet informeert.
Vaak draaien ze een standaard riedeltje af en als met maatwerk moet worden zijn ze de weg kwijt. Tot zover ok, echter de banken suggureren wel maatwerk te leveren. Maar als u uw gezond verstand gebruikt kunt u misschien ook wel begrijpen dat voor iemand met wat verzekeringen, een modaal loon en een paar duizend euro's spaargeld niet een hoogbetaalde adviseur kan worden ingezet.
Nogmaals zeer laakbaar is dat banken u doen geloven maatwerk te krijgen maar dat u in feite met de lopende band medewerkers om de tafel zit.
Informeer u terdege op internet, stel gerichte vragen en lees alles thuis rustig door. De bankmedewerker zit er niet voor u! Hij zit er om aan u geld te verdienen maar wel op een manier dat u zich niet te genaaid voelt om niet terug te komen. Dit is mijns inziens met alle banken zo!

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: Rabobank haar Gedragscode en Missers.

Ongelezen bericht door comeyer »

De kennis van Rabobank personeel is zwak te noemen. Ook een tak Robeco houden mensen die beleggen bij hun al jaren voor de gek. De zogenaamde profs die daar lopen te beleggen met andermans geld zijn ondeskundig gezien hun rendement.
de beleggingstips die ik geef zijn stukken beter dan die Robeco adviseurs die alleen in een stijgende markt iets kunnen verdienen, maar dat kan zelfs een kleuter nog.
Maargoed, geld maakt macht!

rvkeuken
Berichten: 584
Lid geworden op: 29 dec 2006 08:19

Re: Rabobank haar Gedragscode en Missers.

Ongelezen bericht door rvkeuken »

1. rabobank (eigenlijk alle banken) hadden/hebben hogere kosten voor beleggen,
binck is bijv. alleen online te raadplegen. Ook is men op de aex relatief kort geleden overgegaan op schermenhandel.
Tuurlijk, binck, alex etc. hebben de markt opengebroken, maar beleggen is ook veel makkelijker en goedkoper geworden door internet voor de particulier.
2. Een van de dochters van Robeco, transtrend heeft in 2008 een recordwinst gehaald, met het verlies die een gem. particulier heeft gemaakt duurt het nog tot je pensioen voordat je een vergelijkbaar rendement hebt.
Neemt niet weg dat de rabobank fouten maakt, maar er zijn miljoenen mensen tevreden met deze bank....

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: Rabobank haar Gedragscode en Missers.

Ongelezen bericht door comeyer »

Voor een aandelen transactie betaalde ik bij de Rabobank ongeveer 150 euro alleen inkoop dan he, en inderdaad zijn ze nu goedkoper, jarenlang hebben ze goed de belegger indirect belazerd. Flink verdient aan aandelentransacties.

En er zal inderdaad wel 1 tak van de Robeco winst hebben gemaakt, maar over het algemeen presteren ze niet geweldig en kan men beter zelf gaan beleggen.
Maargoed, misschien dat ik maar eens moet gaan solliteren bij de Rabobank of een Robeco.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Rabobank haar Gedragscode en Missers.

Ongelezen bericht door Noble »

Sluit mij aan bij comeyer

ook ik begon toendertijds bij ROBECO, maar de koersen die je bij "bestens" kreeg waren dubieus... en 9/10 keer in hún voordeel.

Bij Alex zag je wat er "verdween" bij ROBECO.. en geloof mij, dat was veeeeeel.

Het Robeco Wereldwijdefonds is naar mijn idee PUUR slecht...

dan kan j veel beter op Fortis Obam gokken. (resultaten uit het verl... bla bla bla etc etc..)

comeyer
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 jan 2010 14:16

Re: Rabobank haar Gedragscode en Missers.

Ongelezen bericht door comeyer »

beste is zelf beleggen, Fortis Obam hadden toen ook altijd leuke presentaties maar die hebben ook zeer zwak gepresteerd de laatste jaren.
Nu heb ik zelf geen tonnen te beleggen maar ik heb zelf ruim 1,5 jaar de nummer 1 positie gedomineerd op de site beurskenners.nl waaraan ruim 3000 mensen meededen en misschien nog wel meedoen.
Het is dat je persee een papiertje nodig bent om voor een ander te beleggen maar anders had ik het allang gedaan.

GezondVerstand10
Berichten: 263
Lid geworden op: 04 mei 2009 10:48

Re: Rabobank haar Gedragscode en Missers.

Ongelezen bericht door GezondVerstand10 »

comeyer schreef:beste is zelf beleggen, Fortis Obam hadden toen ook altijd leuke presentaties maar die hebben ook zeer zwak gepresteerd de laatste jaren.
Nu heb ik zelf geen tonnen te beleggen maar ik heb zelf ruim 1,5 jaar de nummer 1 positie gedomineerd op de site beurskenners.nl waaraan ruim 3000 mensen meededen en misschien nog wel meedoen.
Het is dat je persee een papiertje nodig bent om voor een ander te beleggen maar anders had ik het allang gedaan.
En gelijk heeft ie :lol: De enige die zeker geld aan beleggingsadvies verdient is de beleggingsadviseur :mrgreen: Mijn visie is, beleg in dingen die je wat zeggen. Vind je auto's leuk, zoek auto aandelen etc. Waarom? Wat je leuk vindt volg je ook. Zelf beleggen is vooral zelf info zoeken en je eigen conclusies trekken. Dat doen die banken ook alleen dan met batterijen mensen, analisten geheten, die het niet beter blijken te doen dan een gorilla (www.beursgorilla.nl). Of zoals een oud gezegde luidt: het zijn ook maar profeten die brood eten.

Gesloten