LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank veranderd betaalpakket

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
rvbracht
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2011 12:01

Rabobank veranderd betaalpakket

Ongelezen bericht door rvbracht »

Heb gisteren onderstaande brief gekregen. Erg raar dat een bank zomaar pakketten kan wijzigen, en dit op een dusdanige brengt alsof je d'r zelf beter van wordt, terwijl het gewoon een ordinaire geldklopperij is.
Meer mensen die zich hier aan storen?

Hieronder staat de brief:
Uw betaalpakket verandert

Geachte relatie,

Het betalingsverkeer is de afgelopen jaren sterk veranderd. Er zijn in veel nieuwe betaalmogelijkheden bijgewonnen, het gebruik is flink gestegen en k lapten hobbel) andere wensen en behoeften gekregen. Daarom hebben wij nieuwe betaalpakketten ontwikkeld die hier nauw op aansluiten. Vanaf nu heeft u bij de Rabobank de keuze uit vier pakketten.
In deze brief doen wij u graag een voorstel om uw huidige Rabo Totaal Pakket om te zetten in een van de vier nieuwe pakketten. Tevens stellen wij u voor om uw rekening(en) zonder pas hierin onder te brengen.

Uw huidige Rabo Totaalpakket

U heeft nu een Rabo Totaalpakket met nummer 00000000. Voor dit pakket betaalt u al 10,25 per kwartaal. Daarvoor heeft u een Europas en Rabocard, maakt u gebruik van internetbankieren en ontvangt u maandelijks een papieren rekeningafschrift. Neemt u meer diensten binnen liet pakket af, bijvoorbeeld een extra Europas of Rabocard, dan betaalt u daar een aanvullend bedrag voor. Aan het begin van elk kwartaal kunt u op uw rekeningafschrift zien wat u precies betaalt.

Wat verandert er voor u?

Wij stellen voor om uw Rabo Totaalpakket met nummer 00000000 om te zetten in het Rabo Totaalpakket nieuwe stijl . Dit pakket heeft dezelfde betaalmogelijkheden als uw huidige pakket en sluit goed aan bij het feit dat u gebruik maakt van internetbankieren en een Rabocard heeft. U houdt dus het betaalgemak dat u gewend bent.

Bij het Rabo Totaalpakket nieuwe stijl:
* blijft u de pakketprijs van € 10,25 per kwartaal betalen;
* ontvangt u maandelijks een digitaal rekeningafschrift. Dit vervangt het papieren) rekeningafschrift.

Uw rekeningen zonder pas.

Naast uw Rabo Totaalpakket heeft u ook één of meer rekeningen) zonder pas met nummer:
00000000 Betaalrekening
00000000 Betaalrekening

Een extra rekening zonder pas is niet langer gratis, maar gaat
€ 2,60 per kwartaal kosten. Wij stellen voor om deze rekeningen) onderdeel te maken van uw nieuwe betaalpakket.
Hiermee behoudt u uw huidige rekeningnummers) en kunt u deze rekeningen blijven gebruiken zoals u gewend bent.

Wat moet u doen?

Vindt u dat het Rabo Totaalpakket nieuwe stijl het beste bij u past en wilt u dat wij uw rekeningen) zonder pas onderdeel maken van het nieuwe pakket, dan hoeft u niets te doen.
Twee maanden na de verzenddatum van deze brief gaan wij uw rekeningen omzetten.
Daarna schrijven wij het nieuwe kwartaalbedrag van uw rekening af. Kiest u liever een ander betaalpakket, of wilt u een andere oplossing voor uw rekeningen) zonder pas, laat ons dat dan binnen twee maanden na verzenddatum van deze brief weten. U kunt bellen of naar ons kantoor komen. In bijgaande folter staat informatie over de vier betaalpakketten. Lees hem op uw gemak door of kijk op http://www.rabobank.nl/betaalpakketten voor uitgebreide informatie over onze nieuwe betaalpakketten.

Papieren rekeningafschriften

Wilt u liever papieren afschriften? Vul dan bijgaande antwoordkaart in. Een maandelijks papieren rekeningafschrift is in het Rabo Totaalpakket nieuwe stijl gratis. Ook als u vaker per maand een papieren rekeningafschrift wilt, kunt u de antwoordkaart gebruiken.
Voor een tweewekelijks afschrift betaalt u € 1,50 per kwartaal extra, een wekelijks afschrift kost € 3,00 per kwartaal extra.

Vragen?

Heeft u vragen of opmerkingen over deze brief Bel ons op (0485) 45 04 50.

Met vriendelijke groet,
Rabobank Land van Cuijk & Maasduinen
Hans Vossen
Directeur Particulieren & Private Banking

MAXIEM

Re: Rabobank veranderd betaalpakket

Ongelezen bericht door MAXIEM »

rvbracht

Schandelijk!!! Weer een struikrover ontmaskert.

Maxiem.

witte angora
Berichten: 32050
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rabobank veranderd betaalpakket

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik stoor me er ook niet aan, heb die brief maanden geleden al gehad, ben in principe goedkoper uit. In principe, want ik laat de afschriften nu iedere week komen in plaats van een keer per maand. Deed ik dat niet, dan was ik per kwartaal minder kwijt dan in de oude situatie.

Dus ik zie je probleem niet.

Jan1
Berichten: 772
Lid geworden op: 15 nov 2003 19:16

Re: Rabobank veranderd betaalpakket

Ongelezen bericht door Jan1 »

Het enige waar ik mij over verbaas is, dat deze brief al in september van het vorige jaar door mij is ontvangen. Wees blij, een eventuele verhoging gaat bij jou pas per 1 april 2011 in, heb je toch nog mooi wat uitgespaard.

gfbholweg
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 feb 2011 09:14

Re: Rabobank veranderd betaalpakket

Ongelezen bericht door gfbholweg »

Zeker stoor ik mij hier aan,

Als ik mijn totaalpakket niet voort zet vervallen namelijk ook mijn kortingen op de verzekeringspremies , wil ik dit pakket behouden ben ik verplicht om een creditkaart te nemen , en deze zal naar alle waarschijnlijkheid ook wel betaald moeten worden is het niet meteen dan wel volgend jaar

dus aan de vorige schrijvers bel even hoe de vork aan de steel zit, want bij niet reageren valt U in het "direct pakket " is wel goedkopper maar de korting op verzekeringen vervalt hierdoor .


PS voor al die mensen die twee maanden buitenslands werken of offshore JAMMER MAAR U HEBT niet gereageerd dus.....

Daar gaan we mensen, de gevolgen van het mismanagement worden nu heel voorzichtig doch heel sluw weer door de strot van de gewone burger gedrukt , want druk zetten met die paar eurootjes spaargeld daar zijn de heren niet gevoelig voor .DUS roep ik een ieder op al zijn geld maar bij de rabo weg te sluizen , maar ja dat zal wel niet lukken jammer :evil:

Pareltje31
Berichten: 420
Lid geworden op: 19 nov 2010 11:34

Re: Rabobank veranderd betaalpakket

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

Ik heb de brief al maanden geleden gehad, mijn man kreeg hem pas 2 weken geleden.
Ik stoor me er niet aan hoor

AlexLieHapPo
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 feb 2011 21:30

Re: Rabobank veranderd betaalpakket

Ongelezen bericht door AlexLieHapPo »

Over een tijdje krijgt Europa één betalingssysteem. Dit zal waarschijnlijk ook de nodige kosten met zich meebrengen. De prijzen nu lijken hoog, maar ze zijn nog niet kostendekkend voor de banken.
Het heet Sepa.
http://www.sepanl.nl/

Alex lie hap po

Gesloten