LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rente op lening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
wilgertje
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 jul 2009 11:58

Rente op lening

Ongelezen bericht door wilgertje »

Nu de rente stand zo laag is geworden door de crises.
Had ik toch het idee dat de consument ook mee kon profiteren.
Ik heb een doorlopendelening ING/postbank met een rente van 10,9%
Natuurlijk heb ik gevraaagd of ook deze rente naar beneden zou gaan , nu Wouter Bos de banken heeft gesteund met ons belasting geld.
Maar nee ik krijg geen lagere rente , ook kan ik geen lening oversluiten , want dan heb ik dezelfde rente.

Op een gegeven ogenblik heb ik een nieuwe lening aangevraagd en wilde daarmee mijn oude lening afsluiten.
Wat word mij verteld , Meneer met uw inkomen kunt u geen 5000 euro lenen.
Wel gek , want mijn doorlopende lening is 8000 euro en daar kan ik het inmiddels afgeloste deel ( 4000 ) wel weer opnemen.
WIe het weet mag het zeggen

Arjan de Boer
Berichten: 77
Lid geworden op: 04 mei 2009 09:53

Re: Rente op lening

Ongelezen bericht door Arjan de Boer »

Ook hier spreek weer de macht van de grote bank met al haar schijven, managementlagen en auditregels. Even simpel een beslissing nemen is er niet meet bij. Voor mij indertijd een reden geweest om bij de bank waar ik werkte weg te gaan (terwijl ik vestigingsmanager was). De klant staat al jaren niet meer centraal. Banken zijn verkoopmachines. Van bovenaf worden keiharde verkoopdoelstellingen opgelegd. Een van de grootste verdiensten is de consumptieve financieringsmarkt. Zeer hoge rentemarges. En als de klant totaalklant is een redelijk beperkt risico.

Ga naar een intermediair en laat je voorlichten over consumptieve financieringen. De rente kan namelijk wel degelijk lager, zonder dat je daar allerlei verzekeringen voor moet bijsluiten.

Succes

Gesloten