LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Robeco. Verzamelen klantengegevens onder valse voorwendselen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
j.detering
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 aug 2005 11:03

Robeco. Verzamelen klantengegevens onder valse voorwendselen

Ongelezen bericht door j.detering »

Heeft u daar nu ook zo genoeg van?
Ik kreeg van Robeco een mail met de aanbieding om een haljaar rapport op te vragen. De bedoeling is dan dat je opgeeft hoeveel je per halfjaar wilt beleggen. Vervolgens krijg je dan een overzicht van het rendement. Tenminste, ik neem aan dat dat de bedoeling was. Als je al je gegevens invult wordt je beloond met een gratis dinnerkaart, tenminste dat wordt beloofd.

Dat leek mij wel een aardige actie. Ik heb dus mijn gegevens ingevuld en vervolgens gebeurt er helemaal niks. Later op de dag en op een andere dag weer geprobeerd, maar helemaal niks. Dus maar een mailtje gestuurd naar Robeco. Daarvan kreeg ik na enige tijd een mail terug dat de klantenservice opdracht was gegeven een en ander in orde te brengen. Vervolgens niets meer gehoord. Toen ik wederom een mail stuurde, met daarbij de opmerking dat als men niets met mij wilde men mij ook van de adressenlijst moest verwijderen, kreeg ik daarop bericht dat het jammer was dat de klantenservice niets had kunnen betekenen. Ook kreeg ik te horen dat het niet mogelijk ws om mij van de adressenlijst af te voeren. Dat moest ik zelf doen de volgende keer dat ik een mail kreeg.
Kortom een pure vorm van consumentenbedrog. Gegevens van potentiële klanten verzamelen onder het mom van de tegenprestatie van een dinerkaart en vervolgens niets meer laten horen.
Van het eerste de beste ranzige bedrijf kan je zo iets verwachten. Ik had echter niet gedacht dat Robeco ook tot deze categorie hoorde. Blijkbaar wel dus.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: Robeco. Verzamelen klantengegevens onder valse voorwendselen

Ongelezen bericht door particulier »

I.v.m. met de nieuwe spamwetgeving moet iedereen die opt-out mails verstuurd naar personen, een mogelijkheid bieden om van de lijst te worden verwijderd. Robeco moet dus zoiets bieden. Staat er niks in hun toegestuurde e-mails?

Pas op met zo'n 'nationale dinnerbon'. De organisatie staat erom bekend dat ze restauranthouders meestal niet betalen. Behoorlijk wat restaurants accepteren de bon daarom niet meer.

Gesloten