| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schimmelpenninck wil oorlog ? Die kan-ie krijgen !
-
Hans van Doorn
Schimmelpenninck wil oorlog ? Die kan-ie krijgen !
Schimmelpenninck (curator van DSB) heeft met zijn volkomen asociale en criminele gedrag aangetoond dat hij niet bereid is met de slachtoffers van De Schurken Bank samen te werken.
Hierop is maar 1 antwoord mogelijk.
Dsb-klanten:
- Stop iedere betaling
- Ga tegen ALLES in verweer
- Aanmaningen en rekeningen kunnen "zomaar" zoekraken in de post, u ontvangt ineens allerlei brieven niet meer. Kan gebeuren. Beste Schimmelpenninck, stuur voortaan maar aangetekend.
- Eis een volledige herberekening van alles wat u aan kredieten etc heeft uitstaan, tot die tijd, NIET BETALEN
- Betaal mondjesmaat. E 1000 zijn 20.000 overboekingen van 5 Eurocent.
Schimmelpenninck heeft besloten tot een keiharde confrontatie, niet de DSB-klanten.
Tijd om keihard terug te slaan en deze h****r zijn plaats te wijzen.
Hierop is maar 1 antwoord mogelijk.
Dsb-klanten:
- Stop iedere betaling
- Ga tegen ALLES in verweer
- Aanmaningen en rekeningen kunnen "zomaar" zoekraken in de post, u ontvangt ineens allerlei brieven niet meer. Kan gebeuren. Beste Schimmelpenninck, stuur voortaan maar aangetekend.
- Eis een volledige herberekening van alles wat u aan kredieten etc heeft uitstaan, tot die tijd, NIET BETALEN
- Betaal mondjesmaat. E 1000 zijn 20.000 overboekingen van 5 Eurocent.
Schimmelpenninck heeft besloten tot een keiharde confrontatie, niet de DSB-klanten.
Tijd om keihard terug te slaan en deze h****r zijn plaats te wijzen.
Re: Schimmelpenninck wil oorlog ? Die kan-ie krijgen !
Tja, bij een bank zoals DSB mag je hopen dat er nog eens wat coulance is (al is het weinig), dat er een regeling getroffen wordt omdat DSB zou proberen een beter imago te creëren.
Een curator heeft niet als doel om het imago van DSB te verbeteren, maar heeft uitsluitend als doel om zoveel mogelijk geld voor de crediteuren binnen te halen. Een curator zal dus HARDER optreden dan dat het bedrijf zelf deed. Dat weet je als je een bedrijf failliet trekt.
Een curator heeft niet als doel om het imago van DSB te verbeteren, maar heeft uitsluitend als doel om zoveel mogelijk geld voor de crediteuren binnen te halen. Een curator zal dus HARDER optreden dan dat het bedrijf zelf deed. Dat weet je als je een bedrijf failliet trekt.
-
stofzuigertje
Door dat DNB de stekker uit de Betaal rekeningen haalde kon ik ook niet betalen....
De DSB Betaal rekening dus niet....
Maar ook via Fortis, Triodos en ING kwam het geld dat ik voor hypotheek wilde betalen was binnen 5 minuten retour...
De DNB veroorzaakt veel schade, de Betaalrekening die waarde had is nu waardeloos...
Ook komen vele bedrijven in problemen, zelfs mijn tandarts die altijd aan einde maand pas alles afschreef kreeg niets!
Dus meerdere bedrijven, van mijn tandarts, belastingdienst en vele andere komen nu op extra werk en kosten die ze nergens kunnen verhalen omdat ze zomaar de stekker eruit trokken...
Ook geen E mail gehad en ze hadden deze toch gewoon kunnen stoppen over enkele maanden?
De spaarrekening blokkeren begrijp ik nog maar dagelijkse betalingen is vragen om veel problemen..!
De DSB Betaal rekening dus niet....
Maar ook via Fortis, Triodos en ING kwam het geld dat ik voor hypotheek wilde betalen was binnen 5 minuten retour...
De DNB veroorzaakt veel schade, de Betaalrekening die waarde had is nu waardeloos...
Ook komen vele bedrijven in problemen, zelfs mijn tandarts die altijd aan einde maand pas alles afschreef kreeg niets!
Dus meerdere bedrijven, van mijn tandarts, belastingdienst en vele andere komen nu op extra werk en kosten die ze nergens kunnen verhalen omdat ze zomaar de stekker eruit trokken...
Ook geen E mail gehad en ze hadden deze toch gewoon kunnen stoppen over enkele maanden?
De spaarrekening blokkeren begrijp ik nog maar dagelijkse betalingen is vragen om veel problemen..!
-
diederikscheringa
Had je maar zoveel praatjes gehad en was je maar zo fel geweest toen je met DSB in zee ging.
Achteraf een grote waffel is wel heel makkelijk.
Ik neem aan dat je wel stond te juichen toen je je leninkje / hypotheekje van Scheringa kreeg?
Achteraf een grote waffel is wel heel makkelijk.
Ik neem aan dat je wel stond te juichen toen je je leninkje / hypotheekje van Scheringa kreeg?
-
diederikscheringa
als je tandarts al in de problemen komt van 1 niet betalende DSB-klant zou ik op zoek gaan naar een tandarts die wel geregistreerd staat met een bul op zak.
-
stofzuigertje
Mijn Tandarts heeft ook een DSB betaalpas....
Ik ging van Argenta (was ook gratis) naar DSB voor dagelijks dus ....
En hij heeft meerdere klanten die ook een DSB nummer hadden...
Hij moet nu deze klanten mailen dat ze op andere manier moeten betalen..
Wegens de problemen van nieuwe rekening openen, volgens DNB nu extra snel maar ik bemerkt niets... krijg je bij hem 1 maand extra de tijd.
Dus niet alleen ik zit bij DSB bank.
Verder hebben alle bedrijven die klanten met DSB pasje hebben een probleem.
Gas en Stroom moest, en deze administratie koste geld..
Maar ook een keuken firma die niet kan afleveren...
Of een garage die 4 nieuwe moet afleveren in Januari zou wel eens in problemen kunnen komen als het spaargeld dan nog niet vrij gekomen is...
Dus er zijn meerdere die geen klant bij DSB waren die in problemen komen.
Dus naast de DSB klanten met prima goed werkende Pinpas....
en ik heb helaas voor ING gekozen, waar je dus regelmatig geen NS kaartje kunt kopen, en ik wacht nu al 2 weken op pasje!
Ik ga nu naar de www.asn.nl die wel binnen 1 week alles kan regelen...
Iets duurder, geen €12,40 maar €18,- per jaar (€1,50 per maand) maar wel rente vergoeding over saldo.
Ik ging van Argenta (was ook gratis) naar DSB voor dagelijks dus ....
En hij heeft meerdere klanten die ook een DSB nummer hadden...
Hij moet nu deze klanten mailen dat ze op andere manier moeten betalen..
Wegens de problemen van nieuwe rekening openen, volgens DNB nu extra snel maar ik bemerkt niets... krijg je bij hem 1 maand extra de tijd.
Dus niet alleen ik zit bij DSB bank.
Verder hebben alle bedrijven die klanten met DSB pasje hebben een probleem.
Gas en Stroom moest, en deze administratie koste geld..
Maar ook een keuken firma die niet kan afleveren...
Of een garage die 4 nieuwe moet afleveren in Januari zou wel eens in problemen kunnen komen als het spaargeld dan nog niet vrij gekomen is...
Dus er zijn meerdere die geen klant bij DSB waren die in problemen komen.
Dus naast de DSB klanten met prima goed werkende Pinpas....
en ik heb helaas voor ING gekozen, waar je dus regelmatig geen NS kaartje kunt kopen, en ik wacht nu al 2 weken op pasje!
Ik ga nu naar de www.asn.nl die wel binnen 1 week alles kan regelen...
Iets duurder, geen €12,40 maar €18,- per jaar (€1,50 per maand) maar wel rente vergoeding over saldo.
-
Amsterdam_Atlanta
Die Diederik SCheringa is een leipe .....frustatie of zo. Echter de vraag slaat ook nergens op. Er moet gewoon betaald worden. Stuur de eventuele claim naar Schimmelpennick, Bos, Wellink, Zalm, Nijpels, Parlement ......
Dus koopsompolis van Eur 40K uitgaand van 4% rente (belastingsdienst rente niveau) + teveel betaalde rente hierover + rente op rente * cummulatief aantal jaren. Dit bedrag als directe schade opvoeren. Vervolgens daar schadevrgoeding vragen voor geleden schade (emotioneel, fysiek). Daarboven op schade claimen van hiet niet uitvoeren van de zorgplicht. Verder in geval van schade opvoeren van misleiding daar DSB bevriende makelaars en notarissen gebruikte. Uitgaande van ongeveer 50000 gedupeerden die 1 of meerdere van de hierboven genoemde schade heeft met een gemiddelde schadevergoeding van Eur 80.000, dus een claim neerzetten van Euro 4 miljard.
Dus koopsompolis van Eur 40K uitgaand van 4% rente (belastingsdienst rente niveau) + teveel betaalde rente hierover + rente op rente * cummulatief aantal jaren. Dit bedrag als directe schade opvoeren. Vervolgens daar schadevrgoeding vragen voor geleden schade (emotioneel, fysiek). Daarboven op schade claimen van hiet niet uitvoeren van de zorgplicht. Verder in geval van schade opvoeren van misleiding daar DSB bevriende makelaars en notarissen gebruikte. Uitgaande van ongeveer 50000 gedupeerden die 1 of meerdere van de hierboven genoemde schade heeft met een gemiddelde schadevergoeding van Eur 80.000, dus een claim neerzetten van Euro 4 miljard.
-
diederikscheringa
En weer iemand die vindt dat ANDEREN voor ZIJN schade op moeten draaien....Amsterdam_Atlanta schreef:Die Diederik SCheringa is een leipe .....frustatie of zo. Echter de vraag slaat ook nergens op. Er moet gewoon betaald worden. Stuur de eventuele claim naar Schimmelpennick, Bos, Wellink, Zalm, Nijpels, Parlement ......
Altijd de schuld buiten jezelf zoeken en anderen de schuld geven. Als je dat niet lukt breid je het cirkeltje maar weer verder uit, en moet de staat maar opdraaien voor jou ongelukkige keuzen in het leven.
Ga eens lekker emigreren, wil ik het kneuzenverhaal wel zien bij ' Ik vertrek '. Maar niet weer terugkomen dan he?
-
Amsterdam_Atlanta
Diederik, jij ben een idioot, door onzinnige conclusies te trekken, dat ik schade zou hebben opgelopen door de door jou verafgode figuren.
Fout is fout, en schade is schade. Jij blijft maar draaien en op het cafe niveau praten. Ben er zeker van dat jij niet weet hoe het systeem in elkaar zit, en welke eisen aan voldaan moeten worden. Ga dus maar een ommetje lopen en neem een chill pil.
Fout is fout, en schade is schade. Jij blijft maar draaien en op het cafe niveau praten. Ben er zeker van dat jij niet weet hoe het systeem in elkaar zit, en welke eisen aan voldaan moeten worden. Ga dus maar een ommetje lopen en neem een chill pil.
-
diederikscheringa
Atlanta, leer even lezen.
Dan zul je zien dat ik juist tegen de DSB EN haar klanten ben, altijd al geweest.
Niet eerst pro DSB zijn en je zakken vullen, en nu links lullen.
Dan zul je zien dat ik juist tegen de DSB EN haar klanten ben, altijd al geweest.
Niet eerst pro DSB zijn en je zakken vullen, en nu links lullen.
-
Amsterdam_Atlanta
Diederik, excuses als jou standpunten niet duidelijk zijn overgekomen. Wat bedoel je met zakkenvullen. En rechts en links.
-
diederikscheringa
Dat ik het opvallend vind hoeveel mensen nu zeer verontwaardigd zijn, maar diezelfde mensen hoorde ik niet toen ze alleen bij DSB een hypotheek kregen, of bij DSB iets meer procentjes rente konden krijgen.
Zolang het goed ging met het pyramidespel was iedereen blij. Je kon als kantoorklerkje met 2000 bruto inkomen al een huis kopen van 250.000 (althans dat dacht men). En 9% rente op een achtergesteld deposito was ook heel aantrekkelijk.
Dat daarbij hoge risico's horen is duidelijk. Dan moet je dus nu achteraf niet met zo'n grote waffel iedereen verwijten maken en compensatie eisen.
En dan komen we weer bij de vergelijking: wie op de beurs z'n geld heeft zien verdampen, zie ik ook niet op allerlei fora lopen krijsen dat Wouter Bos over de brug moet komen...
Zolang het goed ging met het pyramidespel was iedereen blij. Je kon als kantoorklerkje met 2000 bruto inkomen al een huis kopen van 250.000 (althans dat dacht men). En 9% rente op een achtergesteld deposito was ook heel aantrekkelijk.
Dat daarbij hoge risico's horen is duidelijk. Dan moet je dus nu achteraf niet met zo'n grote waffel iedereen verwijten maken en compensatie eisen.
En dan komen we weer bij de vergelijking: wie op de beurs z'n geld heeft zien verdampen, zie ik ook niet op allerlei fora lopen krijsen dat Wouter Bos over de brug moet komen...
-
Amsterdam_Atlanta
Diederik, Ik ben het niet oneens met je dat mensen er bewust on onbewust ingestonken zijn. En ja, je moet je altijd afvragen waarom je meer rente krijgt zeker als het niet om punten (1 punt= 0.1%) gaat maar tientallen punten. Of als je wel geld van Dirkie krijgt terwijl je bij andere banken het niet krijgt. Echter was Dirkie een gladjanus, eerst ging zijn koopsom polis business prima. maar ja, hij had geen aanzien en banken gingen steeds minder met hem in zee. Hij werd hebberiger, en bedacht de bank constructie. Geld van spaarders gebruiken om te koppel aan koopsompolissen, leningen/hypotheken. Nu nog wat bevriende makelaars/notarissen, taxatie 'pimpe' en huppa een nieuwe cash cow. En ach wat zorgplicht etc. Kon Dirkie ook mooi wat speeltjes sponsoren, en huppa Dirkie had aanzien. 2000 surrogate bank medewerkers die eind van de maand hun handje ophielden, en vorstelijk werden betaald voor het ja-knikken. En wallah, we hadden Dirk Ali Baba en de 2000 rovers. Geen van deze pannekoeken die er verstand van had en de misstanden duidelijk maken aan Dirk Ali baba. Ok, sorry eentje, Frank de Grave, maar hij mocht meteen Wognom verlaten.
-
diederikscheringa
Je verhaal over Dirk ben ik het helemaal mee eens. Maar laten we eerlijk zijn: iedereen weet toch al jaren dat die boer geen verstand heeft van bankieren? En bedrogen zijn of bedrogen willen worden, dat is ook nog een verschil. Ik kan er niet bij dat je echt niet weet dat je geen hypotheek van soms wel 300% van je woningwaarde kunt nemen. Los van de maandlasten, is het al belachelijk.
Dus natuurlijk is DSB een schurkenbank. Maar eigen verantwoordelijkheid eerst, en daar bovenop komt het gelieg van de bank. Als het dus gaat om de afwikkeling: daar zullen de meesten toch echt zelf voor moeten bloeden, omdat de rest van Nederland niet bereidt is om hiervoor belastinggeld (het is al erg genoeg dat er spaargeld gecompenseerd moet worden via de andere banken, en dus ook door anderen) ter beschikking te stellen.
Dus natuurlijk is DSB een schurkenbank. Maar eigen verantwoordelijkheid eerst, en daar bovenop komt het gelieg van de bank. Als het dus gaat om de afwikkeling: daar zullen de meesten toch echt zelf voor moeten bloeden, omdat de rest van Nederland niet bereidt is om hiervoor belastinggeld (het is al erg genoeg dat er spaargeld gecompenseerd moet worden via de andere banken, en dus ook door anderen) ter beschikking te stellen.
-
Amsterdam_Atlanta
klopt helemaal, sorry maar die mesen moet echt koekebakkers zijn als ze denken dat een bank ze meer rente kan beloven zelfs garanderen dan de beurs. Beter gezegd de beurskoers is in elkaar gedonderd, gewoon gehalveerd en dan kan geen normaal denkend mens geloven dat banken nog vorstelijke rentes geven. En dan gaan ze janken van Ice Save tot ...............