LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Soort spaarrekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
slingshot

Soort spaarrekening

Ongelezen bericht door slingshot »

Het gaat mij om een normale spaarrekening, waar ik vrij ben om geld te storten en op te nemen zonder kosten.

henkru

Re: Soort spaarrekening

Ongelezen bericht door henkru »

Noble

Ongelezen bericht door Noble »

Ja, mee eens, als je beslist een gewone spaarrekening wilt...

Sann

Ongelezen bericht door Sann »

De spaarrekening van argenta zal best een goede spaarrekening zijn. Het gaat hier echter wel om een internetspaarrekening, het is dus niet mogelijk om contant geld op te nemen of te storten. Mocht je dit wél willen, dan moet je je toch verdiepen in de wat bekendere banken. Maar indien je hier een heel pakket afneemt zullen er wel kosten bij komen.

Bij ABN Amro hoeft voor de spaarrekening en voor de spaarpas niet betaald te worden, maar ik weet niet in hoeverre ze een bankrekening met pas (waar wel betaald voor dient te worden) zullen 'aanbieden'. Ook voor de stortingen en opnames hoeven niet betaald te worden.

old no.7

Ongelezen bericht door old no.7 »

Ik zou toch kiezen voor een internetspaarrekening ( Argenta of DHB bijvoorbeeld ),levert toch de meeste rente op. En het storten/opnemen loopt toch gewoon via je betaalrekening.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik zou toch kiezen voor een internetspaarrekening ( Argenta of DHB bijvoorbeeld ),levert toch de meeste rente op.
Nee hoor, kijk maar eens op www.spaarhulp.nl

De meeste rente krijg je bij de echte papieren spaarrekeningen: AT Bank en AK Bank geven 3,65% en 3,6%.

DSB en Argenta "slechts" 3,4% en 3,35%.

old no.7

SJZ, je hebt helemaal gelijk. Ik ga even uit van het gemak van interrnetbankieren tov de "papieren" rekeningen.
Ik wil "a la minute" geld kunnen overmaken naar mijn betaalrekening en dat gaat perfekt met Argenta welke rekening ik zelf heb.
En DHB ( niet dus de DSB ) doet 3,5 % die heb ik onlangs aangevraagd. Nog geen ervaring mee dus.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik wil "a la minute" geld kunnen overmaken naar mijn betaalrekening en dat gaat perfekt met Argenta welke rekening ik zelf heb.
En je hebt je betaalrekening ook bij Argenta lopen?

Mijn ervaring is dat overboeken van AT Bank naar girorekening ook heel snel gaat. 's Avonds stuur je een mailtje, en de volgende dag, of hooguit nog een dag later staat het geld op je betaalrekening. Net zo snel als bij een Internetspaarrekening, en sneller dan bij een Internetspaarrekening van de Postbank.

old no.7

Nee, die loopt bij de ING. Ik heb wel een betaalrekening bij Argenta maar dat is niet mijn hoofdrekening. Ik wil gewoon al mijn rekeningen via het internet kunnen benaderen en beheren waar ik ook ben.

Argenta is wel weer handig in bijv.Engeland met geld opnemen. Zij rekenen geen kosten en koersopslagen wat de ING ( en de rest van de banken ) wel doet geloof ik.

Maar we dwalen een beetje af geloof ik.......

Gesloten