LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Storneren bij ING wat een gehannes
-
Storneren bij ING wat een gehannes
Bij DSB was dit in een minuutje met telebankieren voor elkaar, maar bij ING is het een "5-jaren plan".
Maandag wilde ik via telebankieren 2 onterechte incasso's terugboeken.
Lukte niet. Er kwam een foutmelding. Als reden werd aangegeven dat ik al teruggeboekt had.
Later op de avond was het terugboekscherm helemaal afgesloten "wegens problemen".
De volgende avond nogmaals geprobeerd. Weer dezelfde foutmelding.
Woensdag dus maar gebeld voor 10 cent per minuut. Voor elke incasso moet je opnieuw bellen en je door een lijzig menu heen worstelen.
De dag erna staan de incasso's volgens telebankieren op in behandeling en dat staan ze nu nog steeds.
Moet zoiets nu echt een week duren ? (als ze dat al gaan halen)
Het zal maar over een groot bedrag gaan waardoor je in de min staat.
Bij de gratis DSB konden ze het wel, maar bij de grootste bank van Nederland vinden ze andere dingen belangrijker dan een goedlopende dienstverlening.
Maandag wilde ik via telebankieren 2 onterechte incasso's terugboeken.
Lukte niet. Er kwam een foutmelding. Als reden werd aangegeven dat ik al teruggeboekt had.
Later op de avond was het terugboekscherm helemaal afgesloten "wegens problemen".
De volgende avond nogmaals geprobeerd. Weer dezelfde foutmelding.
Woensdag dus maar gebeld voor 10 cent per minuut. Voor elke incasso moet je opnieuw bellen en je door een lijzig menu heen worstelen.
De dag erna staan de incasso's volgens telebankieren op in behandeling en dat staan ze nu nog steeds.
Moet zoiets nu echt een week duren ? (als ze dat al gaan halen)
Het zal maar over een groot bedrag gaan waardoor je in de min staat.
Bij de gratis DSB konden ze het wel, maar bij de grootste bank van Nederland vinden ze andere dingen belangrijker dan een goedlopende dienstverlening.
Re: Storneren bij ING wat een gehannes
Ik heb van de week nog een incasso terug geboekt.. was met 1 minuutje klaar, en dat was gewoon bij de ING.
O wat erg storneren lukt even niet en hoppa posten maar op radar. Even wachten nog en Dirk heeft weer een bank kun je zo naar toe.
Ik herken dit probleem ook niet.
Wacht even dit gaat om telebankieren niet om mijn ing op internet. Tja dan weet ik het ook niet.
Ow, ik ging al uit van Mijn ING.
Ik dacht dat telebankieren allang niet meer bestond maar het is nog zo. Voor ts is het toch handiger en goeiekoper om via mijn ing de bankzaken te doen. Ik doe het al jaren zonder problemen.
Misschien gaat het hier om een zakelijke rekening? Met telebankieren heb je namelijk meer functionaliteit m.b.t. betalingen e.d.
-
Onder telebankieren versta ik Mijn ING.
Als dat niet werkt 2 dagen achter elkaar en je mag betaald het op een andere manier proberen en het wordt niet dezelfde dag verwerkt dan noem ik dat gehannes.
Die Mijn ING is ook behoorlijk aftands in vergelijking met wat DSB had.
Enige voordeel is dat je na inloggen meer rekeningen kunt beheren, maar voor de rest is het maar een onoverzichtelijk gedoe.
Het is ook nauwelijks veranderd sinds het door Postbank is gestart. Veranderen is niet altijd verbeteren, maar in dit geval is elke verandering een verbetering.
Als dat niet werkt 2 dagen achter elkaar en je mag betaald het op een andere manier proberen en het wordt niet dezelfde dag verwerkt dan noem ik dat gehannes.
Die Mijn ING is ook behoorlijk aftands in vergelijking met wat DSB had.
Enige voordeel is dat je na inloggen meer rekeningen kunt beheren, maar voor de rest is het maar een onoverzichtelijk gedoe.
Het is ook nauwelijks veranderd sinds het door Postbank is gestart. Veranderen is niet altijd verbeteren, maar in dit geval is elke verandering een verbetering.
Als het toch internet bankieren betreft kan het gebeuren dat tie er even uit ligt maar om daar een probleem van te maken snap ik even niet. Als je dan gaat bellen naar een duur nummer ben je gewoon ongeduldig.
Ik vind Mijn ING best wel gemakkelijk eigenlijk. Ik doe mijn betalingen, ik kan betalingen klaar zetten, wat wil een mens nog meer? Zo erg als dat TS beschrijft, nee ik moet het echt tegenspreken...
Kennelijk werkt het bij andere mensen wel zonder problemenen en ze vinden het nog gemakkelijk ook. Doe je het wel op de juiste manier?Als dat niet werkt 2 dagen achter elkaar
Konden deze incasso's wel terug geboekt worden?
-
Als dat niet kan dan staat de terugboekperiode op 0 dagen.
In dit geval betreft het normale incasso's met een periode van 56 dagen.
Dit is al het 3e akkefietje in een paar maanden tijd.
Eerst waren ze vergeten de rekening te activeren waardoor die een tijd niet te gebruiken was.
Daarna hebben ze op eigen houtje de toezending van afschriften stopgezet.
En nu werkt dat storneren weer niet.
En mijn ING is niet moeilijk maar de schermen zijn onnodig vervuild wordt met dingen die er niks mee te maken hebben.
Bij andere telebank sites die ik gebruik heb je schermen die verschoond zijn van reclame en andere overbodige beeld elementen.
Bovendien moet er veel te veel geklikt worden om ergens bij te komen.
Om terug te gaan in de tijd of iets te zoeken moet je eerst op Overzicht van uw rekeningen klikken en vervolgens nog een keer de rekening kiezen. Had ook met 1 muisklik gekund op het hoofdscherm.
Vervolgens springt ie bij elke handeling terug naar je primaire rekening, moet je voortdurend op letten en aanpassen.
En waarom moet je voor storneren eerst naar overschrijven. In het rekening overzicht had dat ook met een X aan het eind van de regel geregeld kunnen worden.
Zo kan ik nog heel wat meer voorbeelden geven van hoe krakkemikkig die schermen in elkaar zitten.
Maar zoals ik al eerder schreef. Dit zijn ongeveer de schermen zoals ze waren toen de Postbank er mee begon in 2004. Oubolligheid troef.
In dit geval betreft het normale incasso's met een periode van 56 dagen.
Dit is al het 3e akkefietje in een paar maanden tijd.
Eerst waren ze vergeten de rekening te activeren waardoor die een tijd niet te gebruiken was.
Daarna hebben ze op eigen houtje de toezending van afschriften stopgezet.
En nu werkt dat storneren weer niet.
En mijn ING is niet moeilijk maar de schermen zijn onnodig vervuild wordt met dingen die er niks mee te maken hebben.
Bij andere telebank sites die ik gebruik heb je schermen die verschoond zijn van reclame en andere overbodige beeld elementen.
Bovendien moet er veel te veel geklikt worden om ergens bij te komen.
Om terug te gaan in de tijd of iets te zoeken moet je eerst op Overzicht van uw rekeningen klikken en vervolgens nog een keer de rekening kiezen. Had ook met 1 muisklik gekund op het hoofdscherm.
Vervolgens springt ie bij elke handeling terug naar je primaire rekening, moet je voortdurend op letten en aanpassen.
En waarom moet je voor storneren eerst naar overschrijven. In het rekening overzicht had dat ook met een X aan het eind van de regel geregeld kunnen worden.
Zo kan ik nog heel wat meer voorbeelden geven van hoe krakkemikkig die schermen in elkaar zitten.
Maar zoals ik al eerder schreef. Dit zijn ongeveer de schermen zoals ze waren toen de Postbank er mee begon in 2004. Oubolligheid troef.
@ consumentt
Als (ex) ICt-er snap ik prima wat je zegt,
alleen de meeste mensen weten niet beter hoe een GOEDE site opgezet dient te worden en dus vriendelijk werkt.
Wat "schermvervuiling" (reklame en/of loze onbenutte kostbare ruimte) betreft,
daar hebben de meeste leken al helemáál geen kaas van gegeten.
Zolang een kinderhand snel gevuld is, zal dit blijven bestaan,
net als dikke bonussen en belastingbetalen
Als (ex) ICt-er snap ik prima wat je zegt,
alleen de meeste mensen weten niet beter hoe een GOEDE site opgezet dient te worden en dus vriendelijk werkt.
Wat "schermvervuiling" (reklame en/of loze onbenutte kostbare ruimte) betreft,
daar hebben de meeste leken al helemáál geen kaas van gegeten.
Zolang een kinderhand snel gevuld is, zal dit blijven bestaan,
net als dikke bonussen en belastingbetalen
Dan nog: ik herken het probleem nog steeds niet. En dan ben ik dan misschien geen doorgewinterde ICT'er en kan ik met de website van de ING nog steeds geen koffie zetten: het werkt, het gaat snel (ik zie echt niet wat er niet zo snel gaat omdat ik ergens 2 x moet klikken terwijl dat misschien beter zou kunnen met 1 keer klikken, wat een wereldramp...) en qua storingen vind ik het ook nog wel meevallen. Beetje relativeren in het leven doet wonderen (lees: je kan wel over zoveel zeuren).
-
- Contacteer:
Hoewel het als zeuren opgevat kan worden, vind ik het toch anders.
We hebben het over onterechte incasso`s - dus geld van jou wat ergens heengaat waar het niet hoort (anders dan belastingen , kunnen we niets aan doen).
Als dan door een storing je in feite je eigen geld niet terug kan halen, kan dat frustrerend werken.
In de eerste plaats, zou men niet zomaar bedrijven moeten laten incasseren zonder machtiging. Daarnaast zouden machtigingen gecontroleerd moeten worden (gebeurt nu niet of nauwelijks). En, bedrijven die (bewust) de fout in gaan, zouden veel en veel sneller hun vergunning tot automatische incasso moeten verliezen.
Dus, hoewel TS mischien vlug is met reageren - is het wel deels terecht, want er word gewoon van je gejat.
We hebben het over onterechte incasso`s - dus geld van jou wat ergens heengaat waar het niet hoort (anders dan belastingen , kunnen we niets aan doen).
Als dan door een storing je in feite je eigen geld niet terug kan halen, kan dat frustrerend werken.
In de eerste plaats, zou men niet zomaar bedrijven moeten laten incasseren zonder machtiging. Daarnaast zouden machtigingen gecontroleerd moeten worden (gebeurt nu niet of nauwelijks). En, bedrijven die (bewust) de fout in gaan, zouden veel en veel sneller hun vergunning tot automatische incasso moeten verliezen.
Dus, hoewel TS mischien vlug is met reageren - is het wel deels terecht, want er word gewoon van je gejat.
-
Gisteren zijn de bedragen teruggeboekt.
Heeft dus een hele week gekost.
En het mag dan wel als gezeur bestempeld worden door sommigen, ik blijf bij mijn topic titel.
Heeft dus een hele week gekost.
En het mag dan wel als gezeur bestempeld worden door sommigen, ik blijf bij mijn topic titel.
Tot de volgende stornering dan maar.
Klagen is makkelijk en hebben sommigen bij gebrek aan beter tot kunst verheven.