LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Storneren bij ING wat een gehannes

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door Consumentt »

Bij DSB was dit in een minuutje met telebankieren voor elkaar, maar bij ING is het een "5-jaren plan".

Maandag wilde ik via telebankieren 2 onterechte incasso's terugboeken.
Lukte niet. Er kwam een foutmelding. Als reden werd aangegeven dat ik al teruggeboekt had.
Later op de avond was het terugboekscherm helemaal afgesloten "wegens problemen".

De volgende avond nogmaals geprobeerd. Weer dezelfde foutmelding.

Woensdag dus maar gebeld voor 10 cent per minuut. Voor elke incasso moet je opnieuw bellen en je door een lijzig menu heen worstelen.

De dag erna staan de incasso's volgens telebankieren op in behandeling en dat staan ze nu nog steeds.

Moet zoiets nu echt een week duren ? (als ze dat al gaan halen)

Het zal maar over een groot bedrag gaan waardoor je in de min staat.

Bij de gratis DSB konden ze het wel, maar bij de grootste bank van Nederland vinden ze andere dingen belangrijker dan een goedlopende dienstverlening.

ChaWe
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 sep 2009 14:30

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door ChaWe »

Ik heb van de week nog een incasso terug geboekt.. was met 1 minuutje klaar, en dat was gewoon bij de ING.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door ronald g »

O wat erg storneren lukt even niet en hoppa posten maar op radar. Even wachten nog en Dirk heeft weer een bank kun je zo naar toe.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door JtC »

Ik herken dit probleem ook niet.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door ronald g »

Wacht even dit gaat om telebankieren niet om mijn ing op internet. Tja dan weet ik het ook niet.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door JtC »

Ow, ik ging al uit van Mijn ING.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik dacht dat telebankieren allang niet meer bestond maar het is nog zo. Voor ts is het toch handiger en goeiekoper om via mijn ing de bankzaken te doen. Ik doe het al jaren zonder problemen.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door JtC »

Misschien gaat het hier om een zakelijke rekening? Met telebankieren heb je namelijk meer functionaliteit m.b.t. betalingen e.d.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door Consumentt »

Onder telebankieren versta ik Mijn ING.
Als dat niet werkt 2 dagen achter elkaar en je mag betaald het op een andere manier proberen en het wordt niet dezelfde dag verwerkt dan noem ik dat gehannes.

Die Mijn ING is ook behoorlijk aftands in vergelijking met wat DSB had.
Enige voordeel is dat je na inloggen meer rekeningen kunt beheren, maar voor de rest is het maar een onoverzichtelijk gedoe.
Het is ook nauwelijks veranderd sinds het door Postbank is gestart. Veranderen is niet altijd verbeteren, maar in dit geval is elke verandering een verbetering.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door ronald g »

Als het toch internet bankieren betreft kan het gebeuren dat tie er even uit ligt maar om daar een probleem van te maken snap ik even niet. Als je dan gaat bellen naar een duur nummer ben je gewoon ongeduldig.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door JtC »

Ik vind Mijn ING best wel gemakkelijk eigenlijk. Ik doe mijn betalingen, ik kan betalingen klaar zetten, wat wil een mens nog meer? :wink: Zo erg als dat TS beschrijft, nee ik moet het echt tegenspreken...

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door CB »

Als dat niet werkt 2 dagen achter elkaar
Kennelijk werkt het bij andere mensen wel zonder problemenen en ze vinden het nog gemakkelijk ook. Doe je het wel op de juiste manier?

WilWil
Berichten: 279
Lid geworden op: 26 dec 2009 14:08

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door WilWil »

Konden deze incasso's wel terug geboekt worden?

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door Consumentt »

Als dat niet kan dan staat de terugboekperiode op 0 dagen.
In dit geval betreft het normale incasso's met een periode van 56 dagen.

Dit is al het 3e akkefietje in een paar maanden tijd.
Eerst waren ze vergeten de rekening te activeren waardoor die een tijd niet te gebruiken was.
Daarna hebben ze op eigen houtje de toezending van afschriften stopgezet.
En nu werkt dat storneren weer niet.

En mijn ING is niet moeilijk maar de schermen zijn onnodig vervuild wordt met dingen die er niks mee te maken hebben.
Bij andere telebank sites die ik gebruik heb je schermen die verschoond zijn van reclame en andere overbodige beeld elementen.
Bovendien moet er veel te veel geklikt worden om ergens bij te komen.

Om terug te gaan in de tijd of iets te zoeken moet je eerst op Overzicht van uw rekeningen klikken en vervolgens nog een keer de rekening kiezen. Had ook met 1 muisklik gekund op het hoofdscherm.
Vervolgens springt ie bij elke handeling terug naar je primaire rekening, moet je voortdurend op letten en aanpassen.
En waarom moet je voor storneren eerst naar overschrijven. In het rekening overzicht had dat ook met een X aan het eind van de regel geregeld kunnen worden.
Zo kan ik nog heel wat meer voorbeelden geven van hoe krakkemikkig die schermen in elkaar zitten.
Maar zoals ik al eerder schreef. Dit zijn ongeveer de schermen zoals ze waren toen de Postbank er mee begon in 2004. Oubolligheid troef.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door Noble »

@ consumentt

Als (ex) ICt-er snap ik prima wat je zegt,
alleen de meeste mensen weten niet beter hoe een GOEDE site opgezet dient te worden en dus vriendelijk werkt.

Wat "schermvervuiling" (reklame en/of loze onbenutte kostbare ruimte) betreft,
daar hebben de meeste leken al helemáál geen kaas van gegeten.

Zolang een kinderhand snel gevuld is, zal dit blijven bestaan,
net als dikke bonussen en belastingbetalen :wink:

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door JtC »

Dan nog: ik herken het probleem nog steeds niet. 8) En dan ben ik dan misschien geen doorgewinterde ICT'er en kan ik met de website van de ING nog steeds geen koffie zetten: het werkt, het gaat snel (ik zie echt niet wat er niet zo snel gaat omdat ik ergens 2 x moet klikken terwijl dat misschien beter zou kunnen met 1 keer klikken, wat een wereldramp...) en qua storingen vind ik het ook nog wel meevallen. Beetje relativeren in het leven doet wonderen (lees: je kan wel over zoveel zeuren). :wink:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hoewel het als zeuren opgevat kan worden, vind ik het toch anders.

We hebben het over onterechte incasso`s - dus geld van jou wat ergens heengaat waar het niet hoort (anders dan belastingen , kunnen we niets aan doen).

Als dan door een storing je in feite je eigen geld niet terug kan halen, kan dat frustrerend werken.

In de eerste plaats, zou men niet zomaar bedrijven moeten laten incasseren zonder machtiging. Daarnaast zouden machtigingen gecontroleerd moeten worden (gebeurt nu niet of nauwelijks). En, bedrijven die (bewust) de fout in gaan, zouden veel en veel sneller hun vergunning tot automatische incasso moeten verliezen.

Dus, hoewel TS mischien vlug is met reageren - is het wel deels terecht, want er word gewoon van je gejat.

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door Consumentt »

Gisteren zijn de bedragen teruggeboekt.
Heeft dus een hele week gekost.
En het mag dan wel als gezeur bestempeld worden door sommigen, ik blijf bij mijn topic titel.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door CB »

Tot de volgende stornering dan maar. :roll:

testcase
Berichten: 605
Lid geworden op: 03 jun 2007 01:03

Re: Storneren bij ING wat een gehannes

Ongelezen bericht door testcase »

Klagen is makkelijk en hebben sommigen bij gebrek aan beter tot kunst verheven. :o

Gesloten