LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voor onnozele geldleners

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Consumentt

Voor onnozele geldleners

Ongelezen bericht door Consumentt »

Gisteren in "Dubbeltje op zijn kant".
Hoofdrolspelers hadden om een dagje uit te kunnen betalen via een internet site € 100 geleend. Ze hoefden geen rente te betalen. Er werd alleen een bedrag gerekend voor administratiekosten.

Lijkt mooi. Alleen je moest het geld binnen 30 dagen terugbetalen en het bedrag voor kosten was € 25. Hield je het geld langer dan was het weer € 25 administratiekosten.

25% rente dus per 30 dagen. Daarmee komt de rente op ruim 300% per jaar.
De mafia doet het niet slechter :mrgreen:
Schandalig! Er is een maximum rentepercentage voor consumptief krediet en dat wordt omzeild op deze manier.

Wie het niet gelooft: zie www.ferratum.nl

En NIET erin trappen dus: don't try this at home !!!!

Noble

Re: Voor onnozele geldleners

Ongelezen bericht door Noble »

en nu? over een paar maanden een stichting tegen deze organisatie??
en de gedupeerden wisten niet dat het zo duur was want ....
ze hoefden GEEN RENTE te betalen, moet wel goedkoop zijn dus...

je kan óók al in een spik-splinter-nieuwe auto rijden va enkele tientjes per maand... :lol:

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

Deze tegen-oplichting-aanhangende-praktijken worden gevoerd door http://www.voorschotje.nl

Een absolute afrader :twisted:

mmichel

Ongelezen bericht door mmichel »

Consumentt schreef:Gisteren in "Dubbeltje op zijn kant".
Hoofdrolspelers hadden om een dagje uit te kunnen betalen via een internet site € 100 geleend. Ze hoefden geen rente te betalen. Er werd alleen een bedrag gerekend voor administratiekosten.

Lijkt mooi. Alleen je moest het geld binnen 30 dagen terugbetalen en het bedrag voor kosten was € 25. Hield je het geld langer dan was het weer € 25 administratiekosten.

25% rente dus per 30 dagen. Daarmee komt de rente op ruim 300% per jaar.
De mafia doet het niet slechter :mrgreen:
Schandalig! Er is een maximum rentepercentage voor consumptief krediet en dat wordt omzeild op deze manier.

Wie het niet gelooft: zie http://www.ferratum.nl

En NIET erin trappen dus: don't try this at home !!!!
Goh, nou dát kun je op je vingertjes natellen hè, 25 euro adminkosten op 100 euro lenen.

Indien je dat niet kunt , onmiddellijk je eigen handelingsonbekwaam laten verklaren bij de rechter, dat scheelt de samenleving tonnen!

RobbieS.

Ongelezen bericht door RobbieS. »

Ook ik heb het programma dubbeltje op z'n kant gezien.

Ongelooflijk dat er mensen zijn die hierin tuinen.
Gezien het feit dat er mensenzijn die leningen met zo'n exorbitante rente willen aangaan, denk ik dat ik ook maar voor bankier ga spelen.

Natuurlijk niet netjes om ongeveer 300% rente te vragen, maar er zijn mensen die per se belazerd willen worden.... en dan verdien ik er liever zelf aan, dan een Lakeman op een later tijdstip als deze mensen zich 'gedupeerd' voelen.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Code: Selecteer alles

dan een Lakeman op een later tijdstip 
Lakeman is nog slimmer dan jij denkt: hij verdient geld op een EERDER tijdstip (in 1995 1 miljoen verdiend met de promotie van aandelenlease bij Legio Lease) en óók nog op een LATER tijdstip (achteraf als hij "gedupeerden" gaat helpen).

Sepp70

Ongelezen bericht door Sepp70 »

seagoing racer2 schreef:Beste,

Deze tegen-oplichting-aanhangende-praktijken worden gevoerd door http://www.voorschotje.nl

Een absolute afrader :twisted:
Hoezo oplichting, ik heb eens op die site gekeken en wat vond ik onder het kopje "let op".

Let op!
Een flitslening van voorschotje.nl kan uitkomst bieden als u op korte termijn behoefte heeft aan wat extra geld, echter, het is wel duur.
Het bedrag wat u uiteindelijk moet terug betalen, loopt nog eens extra op als u niet binnen de termijn aan de betalingsverplichting voldoet.
Door goed te budgetteren, kunt u het aanvragen van een minikrediet voorkomen.

Hoe duidelijk kan het zijn? Ze stellen zelf al vast dat het duur is, neem je het dan toch... dan kun je toch niemand iets verwijten lijkt mij. Volgens mij doet die club gewoon keurig zaken.

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste
Hoezo oplichting, ik heb eens op die site gekeken en wat vond ik onder het kopje "let op".
Daarom gebruik ik ook de term : tegen-oplichting-aanhangende-praktijken.

Ze geven het wel eerlijk toe, dat ze crimineel hoge tarieven gebruiken , maar mikken op de zwakkeren in de maatschappij.

100 euro lenen voor 25 euro administratiekosten, hoe verzin je deze onzin

Consumentt

Ongelezen bericht door Consumentt »

Maar het is niet in de haak, want ze zitten boven de maximum rente voor consumptief krediet.

Of kan nu de taxichauffeur ook onder de maximum prijs uit komen door €15 per km administratiekosten te rekenen ipv de taximeter te gebruiken?

Sepp70

Ongelezen bericht door Sepp70 »

Nooit zal ik iemand aanraden een dergelijk krediet te nemen, zoals ik nooit iemand aan zal raden een sigaret op te steken. De waarschuwingen op het pakje zijn ook maar al te duidelijk.

Het is zo duidelijk dat het dom is dat doen, echter er bestaat zoiets als keuze vrijheid. Vrijheid gaat nu eenmaal gepaard met risico's. Het inperken van die keuze vrijheid weegt wat mij betreft niet op tegen eventuele nadelige gevolgen. Helemaal niet als de waarschuwing zo overduidelijk aanwezig is.

kaarsje69

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

toch gaan er mensen in trappen, kijk maar naar de vele kaarten in het verleden, de comfie card van de v&d, de kaart van de bijenkorf!
Naar de torenhoge rente's van wehkamp en Neckerman!
Kaartje hier en kaartje daar, alleen dat het veel geld kost, dat snapt deze generatie niet echt, deze generatie is van de heb, lenen, lenen en nog eens lenen!
De bedrijven gaan zich nu tegen komen en waardoor?

Ik kan het antwoord wel geven, denk ik, ze geven bijna gratis iets weg, op = op, koop nu, betaal later. Je zou als consument eens naast de boot vallen! De huizen zijn belachelijk in prijzen gestegen, maar een baksteen, kost nog nog net zoveel als 30 jaar geleden! Het is wat de gek er voor betaald en wat de gek wil, als ik een duppie heb om uit te geven, ga ik niet lenen voor een kwartje!

Ik ben nog niet echt oud, maar ik heb wel ingegoten gekregen, wat ik niet heb, kan ik ook niet uitgeven!

Maar mensen doen en denken pas achteraf!

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Nog even los van de vraag waarom je geld voor een dagje uit zou gaan lenen. Als je geen geld hebt, dan blijf je toch gewoon thuis? Als je zo 'slim' bent om daarvoor te gaan lenen, dan ben je blijkbaar ook zo 'slim' om niet te kijken hoeveel het kost.

Noble

Een "kleine" lening van DSB van 8.000 euro en dan wat polisjes erbij van 14.000 ...
is dat gezond verstand??? nee, dan ben je naar mijn idee ehhh, niet echt slim.

Maar tóch deden vele mensen dat, er gaan zelfs verhalen rond dat ook hoger opgeleide mensen het deden.
Maar wie is de (enige?? ) schuldige... juist de verstrekker...

Gaat dit straks ook zo met deze "leningen"???

Als dit systeem geen klanten trekt stopt het vanzelf..
maar het feit dat ze bestaan geeft aan dat...... vul maar aan.. :cry:

Noble

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gesloten