LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vraag over Resultaatrekening bij de ING bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
AudiFahrer

Vraag over Resultaatrekening bij de ING bank

Ongelezen bericht door AudiFahrer »

Hallo forummers,

Ik heb een resultaat rekening bij de ING Bank.
Bij deze rekening storten je ouders of een familielid maandelijks geld op deze rekening totdat je volwassen bent (18+) (de rekening staat op naam van je ouders)

In mijn geval was het een familielid, die maandelijks een bedrag stortte op deze rekening( deze stond wel op naam van mijn ouders).

Toen ik 18 werd is deze rekening op mijn naam overgezet en ik kreeg het recht om geld van deze rekening af te halen indien ik het nodig had (in gedeelten kon/kan ook). Bij deze naamswijziging werden ook de bank-afeschriften aan mijn adres toegewezen.
Diegene die het geld voorheen op de rekening stortte kreeg voortaan geen bank-afschriften meer.

Ik heb gedurdende een jaar meerdere malen een bedrag moet opnemen van deze rekening i.v.m. omstandigheden.
Het familielid dat het geld altijd op mijn rekening bijschreef, kwam pas na een jaar tot ontdekking dat deze geen afschriften meer ontving van de ING. En deze wou vervolgens weten waar de afschriften bleven.

Deze is vervolgens naar de bank gegaan om te checken waarom dat zo is, en/ of er geld is afgeschreven van de rekening. De bank heeft daarop laten zien waarom dat zo was (< afschriften). Ook liet de bank daarbij ook alle afschrijvingen incl. data, plaats en bedraghoogte van de gedane afschrijvingen zien.

Mijn vraag is:

Mag dit? deze rekening staat toch op mijn naam. Is deze bank niet strafbaar bezig met het verstrekken van prive-gegevens aan derden?

Met vriendelijke groet,

Kevin

kweenie

Re: Vraag over Resultaatrekening bij de ING bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik weet niet hoe de voorwaarden van die rekening precies zijn. Het kan best zijn dat in de voorwaarden staat dat diegene die de rekening heeft geopend, of die tot je 18de 'eigenaar' was, daarna ook recht heeft om te zien wat er met het geld gebeurt. Juist omdat ouders misschien graag willen weten of hun kind het geld niet verbrast aan al te gekke dingen zonder dat ze dat weten. Dat zou zelfs een extra 'verkoopargument' van de bank kunnen zijn voor het openen van de rekening.

Maar als er niet zoiets in de voorwaarden staat, dan mag de bank het volgens mij niet doen. Net alsof een werkgever (die het geld op iemands rekening stort) inzicht mag hebben in de rekeningen van de werknemer.

wwre

Re: Vraag over Resultaatrekening bij de ING bank

Ongelezen bericht door wwre »

Lees de productvoorwaarden eens door.

http://www.ingbank.nl/ing/downloadables ... kening.pdf

Ik zelf kon er niets over vinden, zo snel als ik keek. Voor de rest valt het onder de Alg. bankvoorwaarden. En dat houdt in dat de betreffende persoon echte gemachtigd moet zijn geweest in de periode waarover de afschriften zijn verstrekt. Echter, denk ik dat je beter zelf grondig kan onderzoeken OF deskundig advies inschakelen, afhankelijk van hoe belangrijk je het vind.

Gesloten