LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vragen naar aanleiding van vorig bericht

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
henkbuijs
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 okt 2008 12:14

vragen naar aanleiding van vorig bericht

Ongelezen bericht door henkbuijs »

Vraag 1 kan de snsbank mij op 14 februari 350.000 euri uitbetalen ?

Vraag 2 geldt de desposito garantie regeling van 100.000 euri inderdaad maar voor 1 jaar.??
Als dit inderdaad zo is kun je bedragen boven de 40.000 euri met depositogarantie tot 100.000 euri met ingang van heden slecht voor 11
maanden weg zetten.

Vraag 3 ik zou om de depositogarantie op te hogen naar 200.000 euri mijn dochter zij is en blijft minderjarig tot 20 juli 2009 mee kunnen laten tekenen voor het sns depot.
Heb echter gehoord dat dit fiscale consequenties mbt het schenkingsrecht met zich mee brengt Alhoewel ik de en/of rekening per 14 februari 2009 weer zou opheffen.

bij voorbaat hartelijk dank voor het meedenken en uw eventuele reacties

vr groet Henk Buijs

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: vragen naar aanleiding van vorig bericht

Ongelezen bericht door kweenie »

1 en 2 zijn volgens mij al wel beantwoord. Ik zou me zelf weinig zorgen over sns maken, maar voor je gemoedsrust zou je het kunnen spreiden over meerdere banken. Ik denk trouwens dat als er over een jaar nog steeds bij veel mensen onzekerheid is over de banken, dat de ton garantie dan nog wel een tijdje zal blijven bestaan.

3. Je zou volgens mij inderdaad je dochter mee kunnen laten tekenen, en zo het een en/of rekening maken. Je hebt dan nog niet meteen een schenking aan haar gedaan. Vergelijk het met sommige oudere mensen, die een en/of rekening met zoon/dochter hebben. Dan kan zoon/dochter de financiën regelen, ook als de ouder dat niet meer goed kan. Maar dat betekent nog niet dat de zoon/dochter meteen recht op de helft van de rekening heeft. En volgens mij wordt er bij het garantiestelsel geen onderscheid gemaakt tussen volwassenen en kinderen, dus ik denk dat de garantie dan 2 ton is. Maar voor alle zekerheid kun je nog even bij de belastingdienst informeren.

Dus ik zou zeggen, zet eventueel de helft van het saldo op een deposito bij een andere bank (bv. asn) voor je eigen gemoedsrust, en laat je dochter ook meetekenen.

Gesloten