LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waardeloze bank

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
punked

waardeloze bank

Ongelezen bericht door punked »

hallo, ik wil even mijn beklag doen inzake de rabobank. mijn partner is sinds 2008 zzper en rijdt per jaar +/- 100.000 km. bij begin van zijn zaak had hij een goedkope auto aangeschaft, helaas werd deze minder dus nam hij contakt op met de rabobank bij ons in de buurt, iom de boekhoudster alle benodigde papieren overhandigd en toen maar afwachten, de boekhoudster dacht ook dat dit wel moest lukken aangezien hij een goede jaaromzet had gemaakt. eindelijk naar veel heen en weer bellen bericht en wat denk je HELE MAAL GEEN RODE CENT kon ie krijgen omdat zijn werkzaamheden in contakt stonden met de bouw en aangezien de bouw op de kont ligt wilden ze het risico niet lopen, ten 1e doet mijn partner in service en onderhoud, ten 2e zit hij al volgepland tot einde 2010. ik snap er dus helemaal niets van.

SJZ

Re: waardeloze bank

Ongelezen bericht door SJZ »

Nou ja, kennelijk gaat het goed met z'n inkomsten. Dan maar uit eigen zak de nieuwe auto betalen.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoeveel heeft je partner in die 2 jaar gespaard/gereserveerd? Als ZZP-er moet je weten dat je een groot deel van de bruto omzet moet reserveren voor kostenposten zoals (afschrijving op) een auto.

Een bedrag van bv. 35 ct/km is wat dat betreft niet heel gek, en je zou op zijn minst de bekende 19 ct/km moeten reserveren voor de auto. Als je van het zo gereserveerde geld de kosten van onderhoud, brandstof, verzekeringen en belastingen af zou trekken, dan zou je nog genoeg geld kunnen overhouden voor een leuke nieuwe auto. En dan zou de bank waarschijnlijk ook wel willen bijspringen voor een wat duurdere/degelijker auto.

Als je voor een nieuwe auto geen geld hebt, en daar geld voor zou moeten lenen, dan is de bank daar dus niet happig op. Dat heeft niet zozeer met het slechte algemene marktperspectief te maken, maar het heeft er mee te maken dat ze waarschijnlijk weinig vertrouwen hebben dat je partner het op de lange termijn vol kan houden als ZZP-er, als hij blijkbaar niet genoeg geld kan reserveren voor de elementaire kostenposten. Dat betekent ofwel een te laag uurtarief, ofwel veel te hoge andere kosten. Beide geven voor de lange termijn weinig vertrouwen.

JtC

Ongelezen bericht door JtC »

Voordat banken weer als vanouds kredieten gaan verstrekken, zal er nog wel een x tijd overheen gaan. Eerlijkheidshalve denk ik dat (in eerste instantie uit eigenbescherming) de bank u en uw partner een gunst doet, door u dat krediet niet te verstrekken. Stel dat het onverhoopt minder gaat met de zaak?..

Ik deel de mening ook dat, als de zaken goed gaan, uw partner eigenlijk dan ook geen krediet nodig zou moeten hebben, tenzij u uw verhaal hier positiever brengt dan dat het in werkelijkheid is?.. En daarbij, hoe zal het gaan met de zaken na 2010? Of was u van plan het krediet af te lossen voor het einde van 2010? In dat geval zou ik zeggen, zing het nog even uit en even doorsparen.

testcase

Ongelezen bericht door testcase »

Kennelijk gaan de zaken niet zo goed dat jezelf een auto kunt betalen.
Ik snap de bank wel in deze tijd.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch maar kijken voor een andere goedkope gebruikte bedrijfsauto, er staan er op Marktplaats o.a. zat die er nog redelijk uitzien en toch niet al teveel kosten.

Jan1

Ongelezen bericht door Jan1 »

ZZP, Zelfstandige Zonder Pensioen natuurlijk is de bank huiverig om krediet te geven voor een auto. Wees blij dat de bank je behoedt voor overkreditering.

witte angora

ZZP staat voor Zelfstandige Zonder Personeel.

Jan1

ZZP staat voor Zelfstandige Zonder Personeel

Goh, laat ik dat nou niet weten, altijd gedacht dat het zelfstandige zonder pensioen was, ook wel de armen van de toekomst genoemd. omdat de meesten GEEN pensioen opbouwen.

witte angora

Jan1 schreef:ZZP staat voor Zelfstandige Zonder Personeel

Goh, laat ik dat nou niet weten, altijd gedacht dat het zelfstandige zonder pensioen was, ook wel de armen van de toekomst genoemd. omdat de meesten GEEN pensioen opbouwen.
Schijnbaar wist je dat niet, want je koppelt een onzin-opmerking aan de weigering van de bank om een krediet te geven.

En als je het wel wist, is je hele post nonsens.

Daarbij: wie zegt jou dat ZZP-ers geen pensioen opbouwen? Kun jij in hun portemonnee kijken?

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

banken verstrekken momenteel moeilijker krediet. Dit is geheel waar. Mijn klanten merken het ook. Maar kunnen banken het wel goed doen?
Als ze te makkelijk krediet verschaffen zijn het graaiers en boeven die de arme onwetende Nederlander m/v in hun kredietval lokken.
Als ze moeilijker krediet verschaffen zijn het zeurpieten die de arme onwetende Nederlander weer houden van de gerechte door hen gewenste aankoop.

Ik benijd de bankiers in deze tijden hun vak niet :lol:

Jan1

Onderstaande tekst is te vinden op het WWW, doe er je voordeel mee.

ZZP: Zelfstandig Zonder Pensioen?

Veel zzp´ers komen als ze op hun 65ste ophouden met werken in problemen, omdat ze alleen van een AOW-uitkering moeten rondkomen. Pensioen deskundigen noemen de zzp’ers al de ‘armen van de toekomst’.

Het blijkt nl. dat de meeste Nederlandse zzp´ers geen aanvullende pensioenvoorziening hebben.

Zelfstandigen kunnen niet deelnemen aan de grote pensioenfondsen en zijn dus aangewezen op wat ze zelf regelen aan pensioenverzekering of spaarvoorziening. En dat is dus niet zo veel, zo blijkt uit onderzoek.

Wij adviseren: Wees verstandig en begin op tijd met de opbouw van een goed Pensioen. Voor uzelf maar natuurlijk ook voor uw nabestaanden.

henk51

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef in januari
we waren van plan om een week in mei naar de kempense meren van sunparks te gaan, helaas gooit de recessie roet in het eten. ik probeer dus achter het adres van sunparks te komen. als ik wil afboeken dan zal ik moeten bellen, dit kost me € 0,45 pm. dit is toch van de zotte
Ik denk dat de bank de situatie goed ingeschat heeft en zichzelf en u willen beschermen.

gr Henk

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Jan1 schreef:Onderstaande tekst is te vinden op het WWW, doe er je voordeel mee.

Veel zzp´ers komen als ze op hun 65ste ophouden met werken in problemen, omdat ze alleen van een AOW-uitkering moeten rondkomen. Pensioen deskundigen noemen de zzp’ers al de ‘armen van de toekomst’.

Het blijkt nl. dat de meeste Nederlandse zzp´ers geen aanvullende pensioenvoorziening hebben.

Zelfstandigen kunnen niet deelnemen aan de grote pensioenfondsen en zijn dus aangewezen op wat ze zelf regelen aan pensioenverzekering of spaarvoorziening. En dat is dus niet zo veel, zo blijkt uit onderzoek.

Wij adviseren: Wees verstandig en begin op tijd met de opbouw van een goed Pensioen. Voor uzelf maar natuurlijk ook voor uw nabestaanden.
Dit is allemaal wel erg kort door de bocht.
Ib ondernemers (wat zzp'ers zijn) kunnen de oudedagsreserve opbouwen en bij stoppen gebruik maken van de stakingswinst lijfrente bepalingen. Voordat je er aan begint moet je goed nadenken over je tarief. Het tarief zal tenminste moeten bestaan uit
Vergoeding geleverd werk
Vergoeding voor zelf te regelen werknemersverzekeringen
Vergoeding voor pensioenen
Risico opslag voor ondernemerschap
Vergoeding afschrijving bedrijfsmiddelen.
Gemiddeld kom je dan al snel op een uurtarief van tenminste EUR 55-60 excl btw

Als je het bovenstaande niet in je tarief kwijt kunt, niet aan beginnen en lekker bij de baas werken :wink:

Pindakaaspotje

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

Jan1 schreef:Onderstaande tekst is te vinden op het WWW, doe er je voordeel mee.

dus.. dat staat dan toch helemaal los van de vraag van de TS, daarnaast bouwt deze meneer misschien wel pensioen op. Ja idd, je moet het allemaal zelf regelen en verzekeren, maar dat geldt voor elke zelfstandige

witte angora

dus.. dat staat dan toch helemaal los van de vraag van de TS, daarnaast bouwt deze meneer misschien wel pensioen op. Ja idd, je moet het allemaal zelf regelen en verzekeren, maar dat geldt voor elke zelfstandige
Klopt, de vraag was eigenlijk meer een klacht dat hij geen krediet kon krijgen voor een andere auto. Dat pensioen heeft er helemaal niks mee te maken.

JtC

Het zal niet het eerste topic zijn waarin men van het een langzaam afglijdt naar het ander. :lol:

witte angora

JtC schreef:Het zal niet het eerste topic zijn waarin men van het een langzaam afglijdt naar het ander. :lol:
Het zou eerder een van de eerste topics zijn waar iedereen bij het onderwerp blijft. :lol:

En je hebt me weer te pakken... :)

Terug naar de 'waardeloze' bank dan maar!!! :mrgreen:

JtC

:lol:
Tja, daar zitten we dan.. wat moet je nu nog meer zeggen over de bank? Ik denk dat er dan heel veel, zo niet allemaal, banken zijn die waardeloos zijn op dit moment, als het gaat om het verstrekken van kredieten. Sowieso moet je (afhankelijk van de hoogte van het krediet) als zelfstandige toch wel met hele goeie cijfers EN toekomstperspectieven komen, wil een bank zich eraan wagen. Dat is altijd al zo geweest en de eco-crisis maakt dat er zeker niet minder op. Tot het einde van dit jaar volgeboekt zitten is natuurlijk leuk voor de zelfstandige in kwestie, maar de bank kijkt toch net even wat verder dan dit.

Ik ga ook geen geld uitgeven aan een vreemde als ik niet zeker weet of hij het straks wel kan terugbetalen. TENZIJ het je eigen moeder is :wink: :lol: (ik verwijs hiermee naar een ander topic).

witte angora

Ik denk dat het wel goed is dat de grenzen van de kredieten wat zijn aangescherpt, en persoonlijk denk ik dat het allemaal nog wel wat scherper mag.

Toevallig vanavond stond op teletekst (RTL4) het bericht dat in 2009 25% van de aanvragen voor schuldhulpverlening door bovenmodaal werd gedaan, terwijl dit in 2008 nog 2% was. Met modaal wordt bedoeld 32.500 euro per jaar.

Dan denk ik, als je zoveel geld hebt, waarom heb je dan nog een hoge lening nodig om nog meer te kunnen kopen.

En tegen de lage inkomens zeg ik (ook tegen mezelf, ik heb door omstandigheden een doorlopend krediet moeten nemen) als je niet sparen kunt, kun je ook niet aflossen, dus waarom zul je een lening afsluiten, als het alleen maar is om luxe dingen te kopen.

Persoonlijk denk ik echt dat het met de kredieten allemaal best een paar tandjes minder kan, als er dan tegenslagen zijn, is er nog enige ruimte om dat enigszins op te vangen.

Gesloten