Aangezien ik een minimum inkomen heb ben ik afhankelijk van de tegemoetkoming voor de schoolkosten en boekenkosten, van de Informatie Beheer Groep.
Dit jaar is alles wat ingewikkelder en is niet helemaal duidelijk waar het geld precies vandaan komt;
Een gedeelte komt van de Informatie Beheer Groep en een ander gedeelte van de Sociale Verzekeringsbank.
Althans dit zegt Informatie Beheer, bij navraag Postbus 51 vertelde een dame mij dat 2 bedragen van Informatie Beheer Groep komen.
Het eerste bedrag zou ik in juli krijgen het 2e in december.
Nu komt het probleem:
Als je boeken besteld bij Iddink heb je verschillende opties om te betalen echter geen enkele optie (zoals in voorgaande jaren) om het in b.v. 2 termijnen betalen en dus 2 accept giro's te ontvangen of gewoon 2 keer te betalen d.m.v. overschrijvingskaarten.
Na verschillende keren gebeld te hebben met Iddink werd mij duidelijk gemaakt dat ik een betalingregeling kan treffen.
Vandaag vrijdag 20 juni 2008 heb ik weer gebeld en gevraagd hoe deze betalingsregeling in z'n werk gaat.
De Iddink-dame vertelde me dat ik zowiezo een optie moest aanvinken waarin staat om in 2 of 3 termijnen te betalen; dit gaat echter via een automatische incasso en 't eerste bedrag zou binnen 5 werkdagen geincasseerd worden.
Dit kan dus niet ik krijg immers m'n geld, de eerste helft, pas in juli.
Het 2e gedeelte zou geincaseerd worden in october en het 3e in december.
U begrijpt mijn bezorgdheid er word totaal geen rekening gehouden met mensen in mijn situatie ik heb geen geld over aan het eind van de maand en nu zou ik dus moeten instemmen met een incasso terwijl ik nog geen geld ontvangen heb.
Ik zou het heel logisch vinden dat ik gewoon (zoals in voorgaaande jaren) in termijnen zou kunnen betalen.
a.s. maandag zal ik teruggebeld worden door een medewerker van Iddink ik hoop dat ik op het goede moment thuis ben anders kan ik weer Iddink bellen en ik ben inmiddels al zoveel geld kwijt aan telefoontjes
Voor 30 juni moeten de boeken besteld zijn ik kan nu niet bestellen
Bovendien worden de kosten hoger als je niet op tijd je boeken besteld
Het word er niet beter op allemaal, en zeker niet duidelijker.
Ik wacht af tot maandag met het zweet op m'n rug want ik weet niet hoe het verder moet als ze je verplichten om automatisch een bedrag te laten incasseren binnen 5 dagen terwijl ik pas eind juli en eind december de tegemoetkoming ontvang.
Ik word hier zenuwpatient van en ik zal ongetwijfeld niet de enige zijn in deze situatie.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Boeken bestellen?!
Re: Boeken bestellen?!
De boekhandel kan natuurlijk weinig doen aan uw situatie, en zij moeten dat geld ook voorschieten. Dus op zich is het al aardig dat er in termijnen betaald kan worden. Wellicht dat er bij een andere boekenleverancier meer mogelijkheden zijn om in termijnen te betalen?