LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Dijk Educatie

Bespreek hier ervaringen over basis- en middelbare scholen
Sweetmissy1969

Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door Sweetmissy1969 »

Ik ben niet snel zo van ,ik ga even een bericht plaatsen bij Radar of wat dan ook,of er moet wel iets geks gebeuren,en weet zo snel niet meer wat te doen,zal hier zo kort mogelijk mijn verhaal vertellen.
Mijn zoon van 15 had in het begin van het derde jaar een foutje gemaakt ,en boeken voor het vierde jaar besteld,toen we erachter kwamen,hebben wij de boeken terug gestuurd,we dachten dus ook alle boeken!maar er waren er een paar in een andere doos gestuurd en stonden toen onder het bed van me zoon....maar na een jaar kwam er een brief van Van Dijk dat er boeken misten uit het lijstje,wat ik al vreemd vond..na een jaar?maar goed ,wij in veronderstelling dat we die allemaal terug hadden gestuurd,nee er misten in totaal 6 boeken,ben uiteraard gelijk aan het zoeken geslagen,maar konden ze niet vinden,en het was kort dag,want we gingen op vakantie,in de vakantie was ik maar aan het malen,en toen bedacht ik mij opeens dat ze op zolder in een la waren belandt,wist zelf niet eens dat die van school waren,maar dat doet er niet toe,het waren boeken.Na de vakantie meteen naar zolder gerend,want ze moesten al voor 1 aug 2012 terug gestuurd worden,tja dit werd drie weken laten,maar was super blij dat ik ze gevonden had,omdat ik anders een boete moest betalen van 382 euro!!Alles snel ingepakt,netjes een brief erbij geschreven,waarom we drie weken te laat waren,en de acceptgiro ook weer in de doos gedaan.Nou dat was dus schijnbaar niet de bedoeling!TE LAAT?volle pond betalen voor jaja tweedehands boeken??dit klopt toch voor geen ene kant?ze zeggen namelijk:
Zoals eerder al aan gegeven hebben wij de boeken getaxeerd en deze hebben voor ons geen waarde op dit moment. Dat heeft te maken met het huidige vraag en aanbod en onze eigen voorraad. Wat is dit voor iets raars?wij hebben ze notabene ook tweedehands of misschien wel 5de hands gekregen en verwachten dan dat ik de nieuwwaarde van de boeken ga betalen?dit ben ik dus absoluut niet van plan.Heb namelijk op Bol com gekeken en daar staan ze netjes allemaal tweedehands op voor een waarde van jawel 120 euro ,dat scheeld nogal een hoop,kan dit zomaar????hoop toch even op een reaktie.
Met vriendelijke groet Sweetmiss

rozemarijntje

Re: Van Dijk Educatie

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

even hoor...

eerst lagen ze onder het bed van u zoon?
toen bedacht u zich ineens op vakantie...ze liggen op zolder in een la...

hoe zijn ze dan van onder het bed?naar die la op zolder gekomen? toen ergens onderweg geen bel gaan rinkelen...hey? wat zijn dit voor boeken?

en 6 boeken dat vind ik nogal wat...dat mis je toch als je zo en zo de handel terug stuurt hoeveel boeken heeft u zoon?
misschien lees ik het helemaal fout,kan hoor...sorry dan,

maar tja 3 weken is niet niks en een jaar..dus 3 weken en een jaar...dus ja,vind het niet zo gek...

Sweetmissy1969

Ik heb met de verhuizing dus boeken in me handen gehad,maar wist ik veel dat dat die verkeerde boeken waren?dus heb die toen in een la gelegd,mijn zoon heeft ze nodig ik niet!dus toen bedacht ik me in de vakantie,hey ik heb wel boeken in handen gehad,zullen het dan die zijn die missen???lijst erbij gehaald en ja indderdaad dat waren ze,en schijnbaar heeft mijn zoon ze voor die tijd al uit de doos gehaald,anders kan je ook niet weten dat het verkeerde boeken waren,maar hij was in veronderstelling dat die dus later ook weer terug waren gestuurd,maar achteraf was dat dus het andere pakket.Maar daar gaat het eigenlijk niet eens om...het gaat erom dat ik tweedehands boeken moet betalen als nieuwe boeken,denk dat u dat zelf ook niet zou doen,of moet me vergissen?en mensen vergeten dingen,we zijn nu eenmaal mensen,en als je na een jaar dan pas een keer een bericht ervan krijgt i.p.v een maand of twee later,maar goed!het kwam voor ons dus als een verassing,heb het ook allemaal netjes uitgelegd,maar dat maakt bij hun schijnbaar niet uit,vraag ook netjes om in termijnen te kunnen betalen,krijg ik toch vandaag nog de acceptgirokaart met het volledige bedrag,maar heb wel meer over hen gelezen,en het zijn meer mensen overkomen,dus laat het er zowiezo niet bij zitten.

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Beetje slordig ga je met schoolboeken om. Eerst de verkeerde bestellen en dan ook nog vergeten 6 boeken terug te sturen omdat ze nog onder bed zoon staan. Dan vinden en 3 weken te laat terugsturen.

Heb je de lijst niet nagekeken dan of alle boeken in de doos zaten?

Vind het wel eigen schuld dikke bult. Voortaan met meer zorg met zoiets omgaan.

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

ze zeggen namelijk:
Zoals eerder al aan gegeven hebben wij de boeken getaxeerd en deze hebben voor ons geen waarde op dit moment.

Dit begrijp ik niet, als die boeken geen waarde hebben, hoe komen ze dan bij het bedrag van €382?

ze moesten al voor 1 aug 2012 terug gestuurd worden,tja dit werd drie weken laten,maar was super blij dat ik ze gevonden had,omdat ik anders een boete moest betalen van 382 euro!!

Die €382 is dan geen boete, maar het bedrag voor 6 nieuwe boeken.
Als Van Dijk de boeken wel heeft aangenomen, kan de 'boete' vervallen. Als ze toch die €382 willen hebben, hadden ze de boeken niet aan moeten nemen.
Er zullen misschien argumenten zijn voor het bedrag van nieuwe boeken te moeten betalen, Van Dijk zal ter vervanging (van de tweedehandse van je zoon) nieuwe boeken moeten bestellen. Ik vind dat, ondanks het kwijtraken, jij niet verantwoordelijk bent voor die volle mep, jij hebt ze idd niet nieuw gekregen.

Sweetmissy1969

Eigen schuld dikke bult?wat vreselijk kinderachtig,dacht dat hier wat meer volwassen mensen kwamen,maar goed,ik heb het verhaal misschien een beetje verkeerd uitgelegd,ten eerste had ik verder niks met die boeken te maken,mijn zoon had ze verkeerd besteld,kan gebeuren!we zijn mensen niet waar?en zei dus ook dat hij ze terug gedaan had in de doos waar de andere boeken ook in zaten,die we dus terug hadden gestuurd,maar goed wat ik al eerder zei het gaat erom dat ik aangeslagen word voor nieuwe boeken,terwijl we ze tweedehands hebben gekregen,daar draaide het allemaal om,maar goed het word in ieder geval betaald!en heb trouwens wel meer gelezen over Van Dijk,dat ik niet de enige ben,zoals de postbode gisteren ook al zei..en Jolijn jij snapt het tenminste,en leest tussen de regels door,daar hebben mensen wat aan,maar denk precies zoals jij het schreef.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

Als ik het goed begrijp:

- de verkeerde boeken zijn besteld
- u stuurt een deel van de verkeerde boeken terug, het andere deel beland eerst onder het bed en vervolgens in een la
- een jaar later krijgt u een brief waarin staat dat u nog boeken hebt en dat u die alsnog moet terug sturen
- u stuurt die boeken terug maar bent 3 weken te laat

U bent dus in totaal 1 jaar en 3 weken te laat

nu moet u betalen voor nieuwe boeken terwijl u zelf 2e hands boeken had. Punt is natuurlijk, van Dijk had helemaal geen boeken (want die had u) en heeft dus nieuwe boeken moeten kopen. Lijkt me logisch dat u dan voor de kosten op draait. Nu snap ik wel dat die boeken verouderd zijn en dat van Dijk er toch niets meer aan heeft, maar ik vind meer dan een jaar te laat terugsturen ook wel een reden voor van Dijk om niet echt coulant te zijn.
ten eerste had ik verder niks met die boeken te maken,mijn zoon had ze verkeerd besteld
Ik neem toch even aan dat uw zoon minderjarig is en dat u verantwoordelijk voor hem bent. Dus stellen dat u niet hoeft te betalen omdat het de boeken van uw zoon zijn lijkt me niet echt een valide argument

Isabel

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

maar na een jaar kwam er een brief van Van Dijk dat er boeken misten uit het lijstje,

Na een jaar heeft van Dijk de boeken gemist, een jaar heeft van Dijk ze niet nodig gehad (ofwel had zoon van TS de boeken in gebruik kunnen hebben), blijft over 3 weken te laat.

TS, wat betekent 'boeken zijn door Van Dijk getaxeerd en hebben geen waarde?'

P.s. je zoon heeft deze boeken nu voor z'n 4e jaar niet hoeven bestellen? Van Dijk heeft (voor school + leerjaar van je zoon dan in elk geval niet vervangend nieuw hoeven in te kopen 8) ).

Sweetmissy1969

Ja mijn zoon is minderjarig,maar die had de boeken al besteld voor wij er erg in hadden,hij wou het namelijk zelf graag doen,niks mis mee toch?en hij was ervan overtuigd dat ook deze boeken mee terug waren gegaan met de andere die al terug waren gestuurd,en heb nog zo gevraagd op TIJD!kijk nog even op zolder in 1 van je la's,want er ligt me wat van bij dat ik boeken in me handen heb gehad,alleen weet ik niet van hoe of wat,hij kijken,maar zei overtuigd dat er geen boeken te bekennen waren,toen ben ik in de vakantie na gaan denken hoe kan het nou toch,waar kunnen ze dan zijn ,en herinderde mij dat ik indd boeken in me handen heb gehad en zei dat ze echt wel boven moesten liggen,en toen ik zelf ging kijken ja hoor!daar lagen ze toch in de la,en ben geen jaar te laat!zoals al gezegd was kwam van Dijk er een jaar later mee dat er nog boeken ingeleverd moesten worden,als ik die al veel eerder had gehad een Jaar eerder!dan was dit eens nodig geweest.Maar goed mensen et word betaald!maar de postbode zei al,nu nog boeken???die zijn toch allang geleverd?denk eerder dat u net als vele anderen een probleem hebben met van dijk,dus ben schijnbaar niet de enige,ze zijn niet eens eerder al voor de rechter gesleept.Maar vind het nog steeds belachelijk dat ik nieuwwaardemoet betalen voor tweedehands boeken.En daar gaat het allemaal om.

Sweetmissy1969

En precies Jolijn dat is wat ik bedoel :wink:

esthercalculatie

Ongelezen bericht door esthercalculatie »

Ook ik heb een zeer slechte ervaring met van dijk.
actie 1: In september gebeld hoe te bestellen. Gewoon de website volgen. Zo gedaan. Omdat werkgever betaald de optie uitprinten en per fax versturen gekozen, met machtiging van werkgever om het bedrag af te schrijven.
actie 2: FAX 1: Ik faxte 18 sept 2012 de 2 boekenlijsten en de 2 machtigingen. Een week of 2 later ontving ik pakket 1. Ik veronderstelde dat pakket 2 wat langer op zich liet wachten en liet het los. Tot het te lang duurde.
actie 3: FAX 2: Op 19 oktober faxte ik pakket 2 nogmaals,
actie 4: nadat ik met een zekere meneer van Ommen van de helpdesk gesproken had. Hij zou een aantekening maken en zei dat het wel goed kwam. Dat kwam het niet.
actie 5: FAX 3: Op 1 november heb ik mijn 3e fax verzonden met het verzoek dit met spoed te behandelen. Deze fax bevatte alle eerdere faxen en ook de verzendrapporten van mijn eerdere faxen.
actie 6: Op 7 november heb ik weer gebeld met de vraag waar het blijft. Alweer de fax niet aangekomen? Of ik het nog een keer wil faxen of anders scannen en mailen. Ik kon dat op dat moment niet vanuit huis en had er ook wel genoeg van en stond er op dat deze dame het voor mij met spoed in orde moest maken. Dat zou ze doen. een spoedbestelling.
actie 7: Krijg ik toch verdorie vandaag een factuur in MIJN bus (ipv mijn werkgever) met daarop de mededeling dat het verzonden wordt als betaling ontvangen is... :x Dus ik weer bellen, sprak opnieuw met van Ommen. Kon zijn leidinggevende niet zomaar spreken voor zo'n geval als dit, men moet toch echt eerst betaling hebben ontvangen. Ja, daar had ik die machtiging al 3x voor gefaxt. Genoeg zo!

Ik heb nu bij bol.com met de isbn nummer precies dezelfde boeken gekocht en zelfs zonder verzend of administratiekosten, dus nog goedkoper ook.

Studenten: ga naar bol.com, negeer Van Dijk! Het is een rotzooi daar! Ik werd via mijn cursusleider naar Van Dijk gestuurd. Zal hem dit afraden voor de toekomst, veel te omslachtig!

Heb mijn klacht net naar info@vandijk gestuurd...

Gesloten