Wat wel jammer is, is dat de "andere kant" hier niet zal reageren, A) omdat ze van het bestaan van dit topic zo goed als zeker niet op de hoogte zijn, en B) dit zwaar onprofessioneel zou zijn.vroem schreef:ik vind het echt van de zotte dat velen hier niet verder komen dan zoeken naar argumenten dat en waarom het wel aan TS zal liggen. Is weliswaar vaak het geval, maar niet altijd...
We hebben de andere kant noch gehoord noch gezien. En ik heb helaas meerdere schoolhoofden mee mogen maken die onterecht eigen mensen de hand boven het hoofd hielden en ervoor kozen de ouders op meerdere manieren te schofferen. Waar rook is zou best eens vuur kunnen zijn.
Zoals al geopperd, oa door mijzelf, is in dialoog gaan, eventueel met een 3e meer objectieve persoon erbij als mediator, de beste methode om dit te de-escaleren voordat het écht vervelend wordt. Als dit nog een beetje verder gaat, wordt er aan de hand van protocollen op knoppen gedrukt die andere instanties inschakelen, zoals jeugdzorg etc, en dan is de boot echt aan.
Persoonlijk vind ik dit soort dingen op zo'n moment in de tijd (al) zo openbaar plaatsen iets waar ik zeker tegen zal ageren, voornamelijk omdat een aantal familieleden en goede vrienden van mij in de jeugdzorg en het onderwijs werken.En zij kunnen in dit soort gevallen alleen maar zwijgen onder de noemer professionaliteit, terwijl de bezorgde ouders, alles vaak zwaar gekleurd, en altijd behoorlijk eenzijdig, kunnen vertellen.