LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 5 maanden zonder huurtoeslag

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Muse

5 maanden zonder huurtoeslag

Ongelezen bericht door Muse »

Het is bij mij nog niet 1 keer voorgekomen dat ik fouten die worden veroorzaakt door de belastingdienst zonder problemen en kosten voor mijn rekening heb kunnen oplossen.

Ruim een maand voor mijn verhuizing per 1 december heb ik voor de huurtoeslag een wijzigingsformulier aangevraagd (datum en naam medewerker genoteerd). Die zou ik binnen twee weken ontvangen. In plaats daarvan krijg ik een wijzigingsformulier voor de huurtoeslag, terwijl die wijziging via de gemeentes loopt. Weer gebeld (weer naam en datum genoteerd), terwijl ze telefonisch aldoor al niet of zeer moeilijk bereikbaar zijn, maar daarna helemaal geen wijzigingsformulier ontvangen.

Na mijn verhuizing heb ik de wijziging via internet ingevoerd, hetgeen wordt voorgesteld als een fluitje van een cent, maar na twee weken nog niets te hebben vernomen, heb ik weer gebeld en toen ik er eindelijk doorkwam als klap op de vuurpijl te horen gekregen dat ik pas in april een beschikking kan verwachten.

DAT IS DAN 5 MAANDEN WACHTEN OP HUURSUBSIDIE door een adreswijziging!!!
Waardoor ik behoorlijk in de financiele **** zit!!!

Ninja

Re: 5 maanden zonder huurtoeslag

Ongelezen bericht door Ninja »

Beste Muse,

je bent helaas niet de enige die zolang op huurtoeslag moet wachten i.v.m. verhuizing. M'n moeder is in mei vorig jaar verhuisd en de huurtoeslag is nog steeds niet geregeld! Ongelooflijk hoe lang de belastingdienst hier blijkbaar over mag doen, maar oh wee als je zelf eens een week te laat je papieren op stuurt... erg krom allemaal, maar helaas is er vrij weinig tegen te doen

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Lekker belangrijk, in april krijg je alles in eens uit betaald van de voorgaande maanden en ben je van de problemen af. Gewoon rustig wachten dus, het komt vanzelf goed.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 24 Jan 2007 15:20 door Dilbert29

Lekker belangrijk, in april krijg je alles in eens uit betaald van de voorgaande maanden en ben je van de problemen af. Gewoon rustig wachten dus, het komt vanzelf goed.

Zeker nooit bij de hand gehad he Dilbert29 problemen met
betalen.Deze mensen krijgen huurtoeslag omdat hun inkomsten
te weinig is dus dan kunnen ze sommige rekeningen niet betalen
waarna incasso volgt waardoor ze nog meer kunnen betalen.
Maarja zal jouw worst wezen.Heb je trouwens een tijd gemist
maar toeval of niet Karr-2 ook weer.Verwacht hem dus ook weer
snel terug.
Hoop eigenlijk dat ze jouw studietoelage eens een halfjaar
vasthouden misschien kom je er dan achter wat het is.

Dilbert29

Hoop eigenlijk dat ze jouw studietoelage eens een halfjaar
vasthouden misschien kom je er dan achter wat het
Ze doen maar, ik zal er geen moment wakker van liggen. Als je je rekeningen niet kunt betalen zonder deze toelage dan doe je gewoon iets verkeerd.
Maar in plaats van kritisch te kijken naar je eigen uitgavenpatroon gaan we meteen schelden op de hele wereld, want iedereen heeft het gedaan behalve jijzelf.

G7

Ongelezen bericht door G7 »

Ze doen maar, ik zal er geen moment wakker van liggen.
Nee, natuurlijk niet beste Dilbert. Jij hoeft het toch niet zelf te betalen, dat doet iemand al voor je.

Wel fijn he bot321, dat Dilbert29 er weer is? Maakt het wel weer spannend. Zal inderdaad vanavond laat, Karr-2 ook wel weer verschijnen. :roll:

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 24 Jan 2007 16:21 door Dilbert29

Ze doen maar, ik zal er geen moment wakker van liggen. Als je je rekeningen niet kunt betalen zonder deze toelage dan doe je gewoon iets verkeerd.
Maar in plaats van kritisch te kijken naar je eigen uitgavenpatroon gaan we meteen schelden op de hele wereld, want iedereen heeft het gedaan behalve jijzelf.
Natuurlijk lig jij er niet wakker van want als jij het niet kan
betalen doet je vriendin het wel.
Heel moeilijk voor jouw Dilber29 om situaties van andere te
beoordelen.Vraag me eigenlijk nog steeds af wat voor een
studie je volgt in ieder geval niet iets wat met menselijke
waardigheden te maken heeft.Kom nou ook niet aan met die
smoesjes dat je karr-2 niet kan want daar trap ik niet meer in.
Overigens kan ik ook nergens zien dat er op de hele wereld
gescholden wordt de topic starter zit alleen in de ****.
Vind je het gek!

Dilbert29

Kom nou ook niet aan met die
smoesjes dat je karr-2 niet kan want daar trap ik niet meer in.
Ik zou zeggen bewijs het dan maar.....
Natuurlijk lig jij er niet wakker van want als jij het niet kan
betalen doet je vriendin het wel.
Mijn vriendin betaald helemaal niets aan mijn studie, dat doe ik toch echt allemaal zelf. Naast mijn geleende studiefinanciering (die ik dus later ook terug moet betalen) werk ik een aantal uren per dag om wat extra geld bij te verdienen.

G7

Volgens mij Dilbert gaat het er HIER niet om wie jou studie betaald, maar de vaste lasten, als iemand door omstandigheden in de problemen komt door wanbeleid van de verzorgende instantie.

Natuurlijk betaal jij die studie zelf! :shock: Veronderstel dat je vriendin dat ook nog zou moeten bekostigen! Kan ze er nog een baan bij gaan nemen.

Dilbert29

De vaste lasten betalen we samen, allebei de helft. Eerlijk verdeeld dus.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

Gewoon nier reageren op postings van Dilbert29 en zijn mede kornuiten.
Want als die ergens op reageren is het meestal om iemand af te katten.
Dilbert komt er van zelf wel achter als hij klaar is met zijn studie, en hij in de echte maatschappij moet werken.

Dilbert29

Gewoon nier reageren op postings van Dilbert29 en zijn mede kornuiten.
Want als die ergens op reageren is het meestal om iemand af te katten.
Dilbert komt er van zelf wel achter als hij klaar is met zijn studie, en hij in de echte maatschappij moet werken.
hetzelfde geld voor sprokkel. Mensen die niet tegen kritiek kunnen en niet doorhebben dat ik al lang en breed werkzaam ben in de echte maatschappij en dus allang doorheb hoe het werkt, kunnen beter wegblijven.

jij noemt het katten, ik noem het de waarheid. En die kan soms hard zijn.

G7

Ook nu weer beste Dilbert, gaat het er niet om, wie wat betaald, maar dat er toch echt mensen zijn die in financiele problemen komen als ze hun toeslagen niet op tijd uitgekeerd krijgen. Daar gaat het hier om. Niet iedereen heeft het zo GOED als jij.

Ik weet het Dilbert, jij kunt je dat niet voorstellen en het zal jou ook NOOIT gebeuren (denk je zelf), maar het kan echt zo. Dit is realiteit! Dit is onze maatschappij en zeg nu niet, dat zij het dan niet goed hebben gedaan. Niet iedereen is ( gelukkig) hetzelfde.

Dilbert29

In de huidige maatschappij hoeft niemand arm te zijn of geld te kort te hebben. Als je geld tekort komt of niet rond komt met je centen is dat het gevolg van een verkeerde keuze, oftewel een verkeerd uitgavepatroon.

Ik zeg niet dat het mij nooit zal overkomen, maar de kans dat het mij overkomt is behoorlijk klein aangezien ik de nodige maatregelen heb getroffen.

G7

In de huidige maatschappij hoeft niemand arm te zijn of geld te kort te hebben. Als je geld tekort komt of niet rond komt met je centen is dat het gevolg van een verkeerde keuze, oftewel een verkeerd uitgavepatroon.
Natuurlijk Dilbert29. Dat overkomt alleen anderen, jou niet! Iedereen doet het fout, jij niet! Ik hoop het voor je! :arrow: :wink:

mylo1

Ongelezen bericht door mylo1 »

Dilbert29...wat ben jij ook een vervelend en kleingeestig mannetje :?
Kan jij je niet eens, voor de verandering , inleven in de positie van een ander?
Ik had een familie lid ..die net als jij..altijd commentaar had op een ieder.. als wij een beetje krap bij kas zaten was dat onze schuld ..want je moest[volgens hem] 20% van je salaris sparen..maar ja ..wij hadden kinderen en hun studie..dus dat ging mooi niet op
Nu heeft meneer zelf kinderen...en wie klaagt het hartst??...prezies dat zelfde familie lid :lol:
Wacht jij je tijd maar af ...met de jaren groeit het verstand :evil:

Dilbert29

Dilbert29...wat ben jij ook een vervelend en kleingeestig mannetje
Dat zal ik maar opvatten als een compliment, tenslotte gaan we elkaar hier niet beledigen.

Ik hoef me niet in te leven in de situatie van een ander, ik heb alleen te maken met mijn eigen situatie. Dagelijks lees en hoor je verhalen van mensen die het zogenaamd zo krap hebben maar ondertussen wel een breedbeeld hebben staan, 2 auto's voor de deur, 3 kinderen omdat het erbij hoort en een hypotheek waar je u tegen zegt.

Tsja dat mag je van mij allemaal hebben, maar het is toch echt je eigen keuze geweest om dat allemaal te nemen.

Ik heb op dit moment geen kinderen, maar ik sluit niet uit dat ze er ooit komen. Mocht het gebeuren dan passen we ons aan zodat het ook mogelijk wordt om dit betaalbaar te houden. Mensen die geld tekort komen willen zich niet aanpassen en blijven krampachtig vasthouden aan de situatie. Tsja.....

G7

Tja Dilbert29. Die mensen ken ik ook en die behoeven wat mij betrefd ook niet geholpen worden. Die doen en willen dat zelf!

Maar gaat het hier op de topic over die mensen? Ik dacht het toch niet. Ik weet het, dat jij je het niet kunt voorstellen dat er echt gezinnen zijn, al dan niet werkend, rond moeten komen van een minimum uitkering danwel salaris.

Niet iedereen heeft kunnen studeren om welke reden dan ook en zij zullen dan meestal ook in het minimum blijven met alles. Geloof me Dilbert29, die mensen zijn er! :roll: Velen van hen kunnen niets aan hun situatie doen en voor die MENSEN zijn die toeslagen bedoelt.

Niet voor jou en mij en voor die mensen die jij hierboven beschrijft. Wij kunnen ons redden, maar dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend.

Je hoeft helemaal geen medelijden te tonen ( zitten die mensen ook niet op te wachten), maar een beetje begrip moet er toch wel in JE zitten?

Dilbert29

Nou vooruit een klein beetje dan, maar alleen voor de mensen die het echt nodig hebben.

sprokkel

Ongelezen bericht door sprokkel »

En voor mensen die de verzekering tillen.
onder kop; Woningbouwvereninging
berichtje van ?
Vrienden van mij hebben dit in het verleden meegemaakt. Gewoon de ruit ingeslagen en naar binnen geklommen. Bellen en de ruit wordt vervangen, geen enkele rekening gezien. Voorrijd kosten betaal je dan ook niet.

Gesloten