| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] 935 euro terubetalen belastingdienst
935 euro terubetalen belastingdienst
Ik maak net een brief open en ik moet 935 euro terug betalen aan de belastingdienst. Naar mijn idee krijg ik al jaren 30 tot dit jaar 20 euro zorgtoeslag.
Ik heb zelf onder vrienden gevraagd en tot nu toe was het hoogste bedrag 20 euro. Hij krijgt zelf 80 euro per maand. Ik denk dat hij ongeveer hetzelfde als mij verdiend.
Zijn er meer die een soort gelijk bedrag moeten terugbetalen. Of weet iemand hoe de belastingdienst aan zo''n hoog bedrag komt. Alvast bedankt voor de reacties.
Ik heb zelf onder vrienden gevraagd en tot nu toe was het hoogste bedrag 20 euro. Hij krijgt zelf 80 euro per maand. Ik denk dat hij ongeveer hetzelfde als mij verdiend.
Zijn er meer die een soort gelijk bedrag moeten terugbetalen. Of weet iemand hoe de belastingdienst aan zo''n hoog bedrag komt. Alvast bedankt voor de reacties.
Re: 935 euro terubetalen belastingdienst
Je zult toch iets meer details moeten geven. Waar gaat het over. Wat moet je terug betalen, voor welk jaar of jaren en waarom. Dit staat allemaal in de brief.
-
F.van Holten
Als u even de exacte gegevens opgeeft, die u van de belastingdienst heeft ontvangen, kunt u hier waarschijnlijk goed geholpen worden. (Staat op de aanslag, dus kunt u zo overschrijven)
U inkomen of u opgave kloppen niet met de aanslag.
U inkomen of u opgave kloppen niet met de aanslag.
Als het om het terug te betalen zorgtoeslag 2013 gaat:
Tot een inkomen van € 30.939 is er zorgtoeslag mogelijk voor een alleenstaande.
Bij een inkomen van even € 19.000 is de zorgtoeslag maximaal, nl. € 1060
Bij een inkomen van € 28.400 is de zorgtoeslag € 20 x 12 maanden is € 240
Als er bij de Belastingdienst een te laag ingeschat inkomen bekend staat bijvoorbeeld € 19.000 en het werkelijke inkomen is € 28.400 moet er in dit voorbeeld € 820 worden terugbetaald.
N.B: als uw inkomen in 2014 hoger is dan € 28.482 is er geen recht meer op zorgtoeslag.
Het is dus zaak dan u uw inkomen zo snel mogelijk wijzigt. Per belastingtelefoon of via http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _toeslagen
Tot een inkomen van € 30.939 is er zorgtoeslag mogelijk voor een alleenstaande.
Bij een inkomen van even € 19.000 is de zorgtoeslag maximaal, nl. € 1060
Bij een inkomen van € 28.400 is de zorgtoeslag € 20 x 12 maanden is € 240
Als er bij de Belastingdienst een te laag ingeschat inkomen bekend staat bijvoorbeeld € 19.000 en het werkelijke inkomen is € 28.400 moet er in dit voorbeeld € 820 worden terugbetaald.
N.B: als uw inkomen in 2014 hoger is dan € 28.482 is er geen recht meer op zorgtoeslag.
Het is dus zaak dan u uw inkomen zo snel mogelijk wijzigt. Per belastingtelefoon of via http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... _toeslagen
Houd er ook rekening mee dat de toeslag kijkt naar het inkomen na aftrekposten en bijtellingen. Als je een lease auto hebt, dan kan je inkomen dus omhoog schieten. Andersom, bij een hypotheek kan de renteaftrek je inkomen juist flink omlaag brengen.
Op deze manier kan er tussen het fiscale inkomen van twee mensen die het zelfde werk doen maar zo vele duizenden euro verschil zitten.
Op deze manier kan er tussen het fiscale inkomen van twee mensen die het zelfde werk doen maar zo vele duizenden euro verschil zitten.
-
witte angora
Gaat het wel alleen om de zorgtoeslag, of ook om de huurtoeslag? Gaat het überhaupt wel om toeslagen?
Zoals al gezegd, zonder meer informatie kan niemand er hier iets zinnigs over zeggen. Je noemt zorgtoeslag, is dat ook waar je die 935 euro voor moet terugbetalen?teniels schreef:Ik maak net een brief open en ik moet 935 euro terug betalen aan de belastingdienst. Naar mijn idee krijg ik al jaren 30 tot dit jaar 20 euro zorgtoeslag.
-
sacredfour
Ik heb ook gisteren zo’n brief van de belastingdienst gehad. Zonder verdere vermelding van reden, wordt er 1074 euro zorgtoeslag terug gevorderd. Ze durven deze brief ook nog een “beschikking”te noemen! Vandaar deze reactie van mij:
Geachte heer, mevrouw,
Ik heb van u ontvangen een brief van 23-10-2014 met referentie het bovenvermelde beschikkingsnummer.
Alhoewel op deze brief staat vermeld “beschikking”, is deze niet ondertekend door een (bevoegd) ambtenaar van de belastingdienst en kan als zodanig ook niet gezien worden als een beslissing van een bestuursorgaan.
Een beschikking is een schriftelijke publiekrechtelijke rechtshandeling begaan door een bestuursorgaan als bedoeld in art. 1:2 Awb (artikel 1:3 lid 1, Awb)
Deze vermeende beschikking is niet uitgeschreven door een bevoegd ambtenaar, of althans een ambtenaar die zich als zodanig heeft geïdentificeerd en kan dus ook niet gezien worden als een publiekrechtelijke rechtshandeling.
3:33 BW Een rechtshandeling vereist een op een rechtsgevolg gerichte wil die zich door een verklaring heeft geopenbaard.
Alleen een mens van vlees en bloed kan een op rechtsgevolg gerichte wil hebben.
Ik verzoek u dan ook mij een beschikking toe te sturen die aan alle wettelijke eisen voldoet en mijn beroepsmogelijkheden in deze beschikking duidelijk te vermelden en dit alles te (laten) ondertekenen door een mens van vlees en bloed.
Ik verzoek u hierbij ook de betalingsverplichting op te schorten omdat het mijn bedoeling is bezwaar te maken tegen deze beschikking zodra deze bij mij is ontvangen.
Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,
Teken ik,
n.v.t.
Laatst gewijzigd door puma73 op 24 okt 2014 10:49, 1 keer totaal gewijzigd.
is dit een beetje als een vormfout? de meisjesnaam van mijn achter achternicht is fout gespeld dus ik moet worden vrijgesproken haha nou veel geluk hiermee
Deze zelfde discussie is een tijdje terug ook al gevoerd over een boete via het cjib. Heel leuk allemaal, maar op goede argumenten wordt niet in gegaan.
-
sacredfour
Misschien wordt het dan een keertje tijd dat ze dit wel gaan doen!Post van de Belastingdienst is nooit ondertekend door een mens van vlees en bloed![]()
-
sacredfour
Nee, dit is geen vormfout. Ook de overheid moet zich aan de wetten houden. Het zou een vormfout kunnen zijn zou geen ondertekening niet de regel zijn van de belastingdienst. Ik wil graag bezwaar maken, maar dat kan ik pas doen na het ontvangen van een “echte”beschikking. Met mijn brief geef ik de belastingdienst alsnog de kans de fout te herstellen. Weigeren ze dit dan is er zeker geen sprake meer van een vormfout.is dit een beetje als een vormfout? de meisjesnaam van mijn achter achternicht is fout gespeld dus ik moet worden vrijgesproken haha nou veel geluk hiermee
Weer bezig met traineren en frustreren van een legaal incassotraject?sacredfour schreef:Nee, dit is geen vormfout. Ook de overheid moet zich aan de wetten houden. Het zou een vormfout kunnen zijn zou geen ondertekening niet de regel zijn van de belastingdienst. Ik wil graag bezwaar maken, maar dat kan ik pas doen na het ontvangen van een “echte”beschikking. Met mijn brief geef ik de belastingdienst alsnog de kans de fout te herstellen. Weigeren ze dit dan is er zeker geen sprake meer van een vormfout.is dit een beetje als een vormfout? de meisjesnaam van mijn achter achternicht is fout gespeld dus ik moet worden vrijgesproken haha nou veel geluk hiermee
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... 2&t=149380
Deze discussie is eerder gevoerd. We wachten nog op de uitkomst van de rechtszaak...
Daar heeft hij zichzelf eigenlijk al vastgel*ld.
Uit het oudere topic:
Deze discussie is eerder gevoerd. We wachten nog op de uitkomst van de rechtszaak...
Daar heeft hij zichzelf eigenlijk al vastgel*ld.
Uit het oudere topic:
Zullen we hier gewoon mee ophouden te discussiëren totdat sacred four ons allen zijn gelijk kan bewijzen met een uitspraak van de rechter?marcel75 schreef:En daar graaf je het graf voor je eigen discussie...Je geeft nu zelf al aan dat de handtekening slechts een bevestiging is van de wilsverklaring. De wilsverklaring en dus de rechtshandeling bestaan daarvoor dus al. En daarmee is het gewoon een beschikking.sacredfour schreef:Marcel75 schreef:Het zetten van de handtekening is een bevestiging dat de rechtshandeling is uitgevoerd door een mens die daartoe bevoegd is. Het is de bevestiging van de wilsverklaring.Het zetten van een handtekening is geen wilsverklaring. En dat is wel het fundament van je redenering. Maar het materiaal dat voor het fundament gebruikt is, is nog dunner dan drijfzand.
Nee waarom, dit forumlid blijft onzin uitkramen over incassotrajecten en hoe hij denkt deze te kunnen frustreren en traineren.
Goede vraag, maar als hij van de belastingdienst een beschikking heeft gekregen (net als TS) kan hij daartegen gewoon bezwaar maken als deze niet klopt. En nee, dat doe je niet met een belachelijke brief waarin je willekeurige artikelen citeert. Daar is gewoon een procedure voor die op de beschikking zelf beschreven staat. Jeetje, wat is lezen tegenwoordig toch moeilijk.puma73 schreef:Nee waarom, dit forumlid blijft onzin uitkramen over incassotrajecten en hoe hij denkt deze te kunnen frustreren en traineren.
Als de gegevens die bij de belastingdienst bekend zijn kloppen moet hij gewoon betalen.
Dus sacredflour (en TS) jullie moeten als de gegevens kloppen gewoon niet zeuren en betalen. Het is toch gratis geld, dus wat loop je te zeuren over of iemand wel of niet een krabbel op die brief zet. De belastingdienst gaat het gewoon vorderen hoor, als je niet betaalt. En ze krijgen dan ook gewoon gelijk.