LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangifte 2006: verbouwingskosten huis

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
xptje

Aangifte 2006: verbouwingskosten huis

Ongelezen bericht door xptje »

Beste forumleden,

Ik heb vorig jaar mijn huis verbouwt: nieuwe keuken, tuin, muren, kozijnen etc. De kosten van dit alles heb ik betaald met mijn spaargeld. Ik weet dat deze kosten niet aftrekbaar zijn bij de aangifte 2006, alleen de rente van eventueel geleend geld.
Maar nu hoor ik van heel veel mensen dat het toch kan en dat zij dat gedaan hebben. Hebben meer mensen deze mening? Zo ja hoe kan ik dan op de een of andere manier dit in mijn aangifte kwijt.

Misschien zie ik zelf iets over het hoofd, want zoveel verstand van belastingen heb niet.

Groetjes,

particulier

Re: Aangifte 2006: verbouwingskosten huis

Ongelezen bericht door particulier »

Nee, dit is waarschijnlijk niet meer mogelijk, tenzij het korter geleden is dan 6 maanden. Dit omdat je niet meer aan het zg. 'oogmerkvereiste' voldoet. De lening moet zijn aangegaan met als doel het verbeteren van de eigen woning.

Zie een reactie van de VEH

W.H.

Re: Aangifte 2006: verbouwingskosten huis

Ongelezen bericht door W.H. »

U kunt alleen de rente aftrekken van de lening die is aangegaan voor de verbetering van de eigenwoning.

Uit uw geval blijkt dat het gaat om eigen inbreng van geld, Spaargeld.
U heeft geen lening afgesloten bij een bank of onderhands bij iemand anders.

Dus helaas, niet aftrekbaar.

W.H.

Gesloten