LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangifte 2014

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Har06

Aangifte 2014

Ongelezen bericht door Har06 »

Het is vlg mij niet gemakkelijker en zeker niet leuker.

Ik was gewend de ingevulde voorlopige aanslagen naast de definitieve aanslagen te leggen.
Het online aangifte pakket 2014 wijkt behoorlijk af van de gedane aangifte 2014, vindt de B D dit nu handig?.
Het hulpprogramma werkt nauwelijks of ik doe iets verkeerds.
Is er een aangifte mogelijk op basis van de voorlopige aanslag 2014?

wieder

Re: Aangifte 2014

Ongelezen bericht door wieder »

Har06 schreef: Ik was gewend de ingevulde voorlopige aanslagen naast de definitieve aanslagen te leggen.
Het online aangifte pakket 2014 wijkt behoorlijk af van de gedane aangifte 2014,..
Als je een voorlopige aanslag 2014 hebt, dan staan die data in de online aangifte. Maar wat je nu precies bedoelt met je vragen is me onduidelijk. Probeer je de aangifte 2014 te doen met de definitieve aanslag van 2013? En als je al aangifte 2014 hebt gedaan, waarom dan deze vraagstelling?

Zombiemaster

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

U bent niet verplicht om online aangifte te doen.
U kunt net als andere jaren het aangifteprogramma ook downloaden op uw PC.
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ramma_2014

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

wieder schreef:
Har06 schreef: Ik was gewend de ingevulde voorlopige aanslagen naast de definitieve aanslagen te leggen.
Het online aangifte pakket 2014 wijkt behoorlijk af van de gedane aangifte 2014,..
Als je een voorlopige aanslag 2014 hebt, dan staan die data in de online aangifte. Maar wat je nu precies bedoelt met je vragen is me onduidelijk. Probeer je de aangifte 2014 te doen met de definitieve aanslag van 2013? En als je al aangifte 2014 hebt gedaan, waarom dan deze vraagstelling?
Lijkt mij dat @Har06 2013 bedoelt. Zeker als de 2014 aangifte online al is gedaan.

Har06

Zombiemaster: thx voor de link, precies wat ik zocht, een uurtje langer handmatig invullen vind ik niet erg en ik kan m,n gedane voorlopige aanslag van 2014 erlangs leggen.
Laatst gewijzigd door Radar op 06 mar 2015 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast: verwijderde quote

Har06

tenormin schreef:
wieder schreef:
Lijkt mij dat @Har06 2013 bedoelt. Zeker als de 2014 aangifte online al is gedaan.
Ik had de aangifte online 2014 gedaan, wat zaakjes aangepast etc, daarna kon ik niet meer terug naar het aangeleverde online format van de BD(voor ik met wijzigingen begonnen was)

Barre Barry

Ongelezen bericht door Barre Barry »

Har06 schreef: Het online aangifte pakket 2014 wijkt behoorlijk af van de gedane aangifte 2014, vindt de B D dit nu handig?.
Prima vragen om aan de B D te stellen.

Hebben die hier ook een account?

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

Barre Barry schreef:
Har06 schreef: Het online aangifte pakket 2014 wijkt behoorlijk af van de gedane aangifte 2014, vindt de B D dit nu handig?.

Nee, zo leuk kunnen ze het echt niet maken; zou betekenen dat er een heleboel mensen werk kregen om fora af te struinen en hulp te beloven. Kunnen ze niet aan beginnen.

F.van Holten

Ongelezen bericht door F.van Holten »

Ik snap ook niet helemaal de vraagstelling, maar u kan b.v. 10 x een aangifte invullen en versturen, de laatste wordt aangenomen, is al uitvoerig behandeld, staat ook op de site van de BD.

SJZ

Ongelezen bericht door SJZ »

Niet hier, wel op Twitter.

fisbel

Ongelezen bericht door fisbel »

Zondag 1 maart waren er slechts 2 invulprogramma's mogelijk: de app 2014 en de online aangifte. De Belastingdienst stuurde mensen massaal op weg om deze aangiftemogelijkheden te gebruiken. Pas maandag 2 maart werd het 'gewone' aangifteprogramma 2014 geplaatst. In eerste instantie zo verborgen, dat dit programma nauwelijks te vinden was. Elk van de programma's heeft zo zijn voors en tegens. Ikzelf vind het online programma onoverzichtelijk, er is minder goed te controleren of er onderweg niet een foutje is gemaakt. En je wordt gek van al die detailleringen in ja/nee vragen. Spaarrekeningen fiscaal partners: een toestand om die in te vullen. Giften: bij elke gift moet de
naam van het goede doel (ANBI) worden vermeld en het bedrag enzovoort enzovoort. Over de bug bij kapitaalrekeningen zullen we het maar niet hebben

Keuze van programma is persoonlijke voorkeur. Maar ik vind het onbehoorlijk dat de Belastingdienst invullend Nederland met meer dan zachte dwang naar de online aangifte heeft gestuurd, met als doel tot in finesses de belastingplichtige te dirigeren naar de aangifte die de Belastingdienst al klaar had staan. Het is ook niet voor niets dat de vooringevulde aangifte op de app niet gewijzigd kan worden. De Belastingdienst geeft nog steeds op de site geen openheid van zaken geeft door i.p.v. drie mogelijkheden er slechts twee te presenteren. Ik hou van duidelijkheid en openheid. En ik hou niet van dwang, dus ik gebruik gewoon het oud vertrouwde aangifteprogramma.

Het is ook onvoorstelbaar dat van te voren niet is voorzien, dat op 1 maart half Nederland zich zou storten op de Vooringevulde Aangifte: even kijken hoe ik er fiscaal voorsta. Een halfwassen psycholoog (of kleuter van 3) had dit met 100% zekerheid kunnen voorspellen. De pijplijn naar de Belastingdienst toe bij de ouderenbonden (eHerkenning, machtigingscode belastingplichtige, autorisatie van de HUBA-er / invuller) was zelfs tot gisteravond verstopt. Zodat ik met een berg aangiften zit die verstuurd moeten worden. En machtigingscodes die niet meer werken.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

fisbel schreef: Het is ook onvoorstelbaar dat van te voren niet is voorzien, dat op 1 maart half Nederland zich zou storten op de Vooringevulde Aangifte: even kijken hoe ik er fiscaal voorsta.
Maar om nou de complete IT infrastructuur van de belastingdienst te dimensioneren op de requests voor een dag waarop veel mensen tegelijkertijd gaan kijken lijkt me behoorlijk zonde van het geld. Dan maar even wat ergernissen bij mensen die zonodig meteen willen weten hoe het werk. Voor de meeste mensen zou het sowieso geen verrassing moeten zijn wat er te vinden is.

Zombiemaster

Ongelezen bericht door Zombiemaster »

fisbel schreef:Pas maandag 2 maart werd het 'gewone' aangifteprogramma 2014 geplaatst.
Nee hoor, stond er ook zondag in alle vroegte al op. Maar het was wel even zoeken, maar diverse mensen hadden hem 's nachts al gevonden...

Gesloten