LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanslag gemeentebelastingen 2007 in 2009?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
DFG09

Aanslag gemeentebelastingen 2007 in 2009?

Ongelezen bericht door DFG09 »

Hallo,

Ik heb vorige maand (januari 2009) plotseling een aanslag van de gemeente Amsterdam ontvangen voor heffingen over het jaar 2007. Normaal versturen ze die altijd rond maart/april van het betreffende jaar.

Het is een eerste aanslag, geen aanmaning of herinnering of iets dergelijks. Ik betaal altijd onmiddelijk als ik iets ontvang en ze hebben deze aanslag nooit eerder verstuurd.

Ik vind het belachelijk dat ze zo een late aanslag sturen. Kunnnen ze dit soort dingen gewoon doen? Vinden jullie dit normaal? Weet iemand hier meer van? Is er iets tegen te doen?

Bvd,
E.

SJZ

Re: Aanslag gemeentebelastingen 2007 in 2009?

Ongelezen bericht door SJZ »

Kunnnen ze dit soort dingen gewoon doen?
Ja, wettelijk hebben ze er toch 3 jaar de tijd voor?

Vinden jullie dit normaal?
Nee, maar wat heb jij er aan dat ik dit niet normaal vind?

Is er iets tegen te doen?
Nee.

__oi__

Ongelezen bericht door __oi__ »

Uit je verhaal begrijp ik dat je prima op de hoogte bent van het bestaan van deze belasting en wanneer deze normaal betaald dient te worden.
Toen niets ontvangen, maar niet gereageerd richting belastingdienst en waarschijnlijk gedacht dat is een meevaller..... ondanks dat je wist er geen recht op te hebben.
Vanwaar dit enorme gejank nu?

Next please.

DFG09

Ongelezen bericht door DFG09 »

SJZ:

Bedankt voor de info dat ze er 3 jaar voor hebben. Was ik niet van op de hoogte en al vind ik dat te lang, als het klopt is er waarschijnlijk niets aan te doen.

_oi_:

Vanwaar dat enorme gezeik van je? Ben je soms ook zo'n ambtenaar die van hardwerkende mensen profiteert? (/end flame mode)

Het punt is dat de gemeente hun werk moet doen en dit soort dingen gewoon op tijd moet versturen. Zeker gezien het feit dat ze praktisch elk jaar heffingen samenvoegen of ontbundelen is het onredelijk te verwachten dat mensen hun gemeentelijke heffingen gaan natrekken welke ze wel of niet al ontvangen en betaald hebben.
Anyway, als je niet bereid bent om iets nuttigs toe te voegen, voel ik geen behoefte om de discussie die kant op te laten gaan.

__oi__

Ongelezen bericht door __oi__ »

Zo te horen heb ik een gevoelige snaar geraakt.

Fijn dat je ook inhoudelijk reageert en niet op de man speelt. Nee ben geen ambtenaar, maar hardwerkende loonslaaf (net als overigens de meeste ambtenaren, maar dat terzijde) die netjes zijn belastingen betaalt, en wanneer bij bv een portemonnai vindt deze netjes teruggeeft en niet hoopt dat niemand er achter komt :roll:.. of nog erger, gaat lopen zeuren op een forum omdat ie de portemonnai moest teruggeven na 1,5 jaar omdat de eigenaar alsnog er achter kwam wie hem had gevonden. :roll:

Gesloten