Tot onze grote verbazing ontvingen wij gisteren een Aanslagbiljet gemeentelijke belastingen van 2013. Dit betreft de Diftar (oftewel het aantal ledigingen van grijze en groene container). In een begeleid schrijven zegt de gemeente dat er door een technisch probleem dit niet eerder kon worden berekend.
Dit zou dan een storing moeten zijn geweest bij de Gemeente Graft de Rijp.
Deze Gemeente Graft de Rijp is per 1 jan 2015 opgegaan in de gemeente Alkmaar.
Mijn vraag is simpel: Kan een Gemeente 2 jaar na dato dit nog van de mensen eisen? En hoe controleer ik of het aantal ledigingen klopt?
Sommige bewoners hebben een rekening van dik 500 euro gekregen....(want die hebben 96 ledigingen gehad). Dit zou dus 6 x per maand moeten zijn, terwijl ze 2 x per maand de containers legen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanslag gemeentelijke belastingen Alkmaar
Re: Aanslag gemeentelijke belastingen Alkmaar
Tot 5 jaren terug mogen ze de rekening sturen maar wat bij overleden personen als de erfgenamen alles verdeelde en er erf belasting over betaalden...
Maar ook verhuisde die niet meer te vinden zijn?
Wel krijg je nu dus zowel 2013, 2014 als 2015 tegelijk?????
Probeer een betalingsregeling want hier rekende je niet op en vraag of andere het samen met jou willen regelen...
Zomaar een bedrag na jarenlang niets doen is wel een ongewenste verrassing....
Helaas is na de fusie de oude gemeente verantwoordelijk en die bestaat niet meer!
De 6x per maand is dus met 2x vermoedelijk 2013, 2014 en 2015 in 1 jaar inhalen en dat mag niet zomaar...
Maar ook verhuisde die niet meer te vinden zijn?
Wel krijg je nu dus zowel 2013, 2014 als 2015 tegelijk?????
Probeer een betalingsregeling want hier rekende je niet op en vraag of andere het samen met jou willen regelen...
Zomaar een bedrag na jarenlang niets doen is wel een ongewenste verrassing....
Helaas is na de fusie de oude gemeente verantwoordelijk en die bestaat niet meer!
De 6x per maand is dus met 2x vermoedelijk 2013, 2014 en 2015 in 1 jaar inhalen en dat mag niet zomaar...
[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]
-
Een gemeente mag tot 3 jaar na het ontstaan van de belastingplicht een aanslag opleggen. Dit jaar mogen ze dus nog opleggen over 2013. Je had zelf nog niet gemerkt dat je geen aanslag had ontvangen?Corien55 schreef:Mijn vraag is simpel: Kan een Gemeente 2 jaar na dato dit nog van de mensen eisen? En hoe controleer ik of het aantal ledigingen klopt?