LS,
Ik heb een vraag over de aanvullende combinatiekorting betreffende belastingjaar 2006.
Ik heb recht op de combinatiekorting en als minst verdienende partner recht op de aanvullende combinatiekorting.
Ik heb in maart digitaal aangifte gedaan. Deze maand ging bij mij het lampje branden hoe het nu zat met die aanvullende combinatiekorting.
Mijn aangifte+digitale programma erbij gepakt en ik zie dat ik wel combinatiekorting kan aanvinken (heb aangevinkt), maar dat ik nergens kan aanvinken voor de aanvullende combinatiekorting. Klopt dit, gaat dit automatisch, doe ik iets verkeerd of is er iets anders?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Aanvullende combinatiekorting
Re: Aanvullende combinatiekorting
Hoi mar9,
Ik heb precies dezelfde ervaring en heb me ook afgevraagd of dit wel 'automatisch' correct verwerkt is. Weet jij al iets meer?
Ik heb precies dezelfde ervaring en heb me ook afgevraagd of dit wel 'automatisch' correct verwerkt is. Weet jij al iets meer?
Ik meen ergens gelezen te hebben dat er een fout zat in de software van de belastingdienst, waardoor de aanvullende combinatiekorting niet gegeven wordt.
Ik zou even bellen.
Ik zou even bellen.
Ik heb even op internet gezocht omdat ik ook dacht het ergens gelezen te hebben. En... ja hoor, een fout in het aangifteprogramma voor 2006! Je kunt het hier nalezen :
http://www.overgeld.nl/rubriek/belastin ... uders.html
Het lijkt erop dat het in de definitieve afrekening verrekend zal worden (dus toch automatisch) maar dat duurt wat langer dan dat je nu al reageert door bezwaar te maken.
http://www.overgeld.nl/rubriek/belastin ... uders.html
Het lijkt erop dat het in de definitieve afrekening verrekend zal worden (dus toch automatisch) maar dat duurt wat langer dan dat je nu al reageert door bezwaar te maken.
Hoe kun je bezwaar maken cq zorgen dat je de aanvullende combinatiekorting eerder krijgt? Een brief met verwijzing en verzoek tot?
Antwoord op de vraag waarom minstverdienenden partner geen recht op aanv. CK heeft: Deze korting geldt alleen voor 1 van de partners in het gezin, de minstverdienende.
Per 1-1-2009 verandert de aanv. CK ( hij wordt hoger).
Per 1-1-2009 verandert de aanv. CK ( hij wordt hoger).
Laatst gewijzigd door Frank_62 op 18 sep 2008 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is onjuist.Antwoord op de vraag waarom minstverdienenden partner geen recht op aanv. CK heeft: Deze korting geldt alleen voor 1 van de partners in het gezin, de meestverdienende.
U hebt recht op de aanvullende combinatiekorting als u voldoet aan de volgende 3 voorwaarden:
U hebt in 2008 recht op de combinatiekorting.
U hebt in 2008 geen fiscale partner of u hebt een fiscale partner en u hebt minder inkomsten uit tegenwoordige arbeid dan uw fiscale partner.
Fiscale partner
Hebt u in 2008 een fiscale partner en zijn de inkomsten uit tegenwoordige arbeid van u en uw partner even hoog? Dan geldt de aanvullende combinatiekorting alleen voor de oudste van u beiden.
bron helpfunctie programma voorlopige teruggaaf 2008
Hij word elk jaar hoger.Per 1-1-2009 verandert de aanv. CK ( hij wordt hoger).
Overigens is dit topic al een jaar oud.
Dank, ik zag al dat het een oud bericht was, wilde toch aanvulling geven.
Ik was inderdaad niet geheel volledig.
Dat de aanvullende CK hoger wordt in 2009 is duidelijk, maar de berekening verandert ook, namelijk met een ophogingspercentage tot een maximumbedrag.
De miljoenennota zegt:
Op grond van het Belastingplan 2008 wordt de aanvullende combinatiekorting per 1 januari 2009 inkomensafhankelijker gemaakt. Deze inkomensafhankelijke aanvullende combinatiekorting (IACK) beoogt meer werken aantrekkelijker te maken voor alleenstaanden en minst verdienende partners met kinderen.
Dit betekent dat de maximaal te ontvangen IACK wordt verhoogd van
€ 746 in 2008 naar € 1 764 in 2009, via een 3,8 % (Verhogen met 0,7% ) opbouw percentage afhankelijk van het inkomen uit arbeid, tot een maximum van 1764.
Tot zover, groet.
Ik was inderdaad niet geheel volledig.
Dat de aanvullende CK hoger wordt in 2009 is duidelijk, maar de berekening verandert ook, namelijk met een ophogingspercentage tot een maximumbedrag.
De miljoenennota zegt:
Op grond van het Belastingplan 2008 wordt de aanvullende combinatiekorting per 1 januari 2009 inkomensafhankelijker gemaakt. Deze inkomensafhankelijke aanvullende combinatiekorting (IACK) beoogt meer werken aantrekkelijker te maken voor alleenstaanden en minst verdienende partners met kinderen.
Dit betekent dat de maximaal te ontvangen IACK wordt verhoogd van
€ 746 in 2008 naar € 1 764 in 2009, via een 3,8 % (Verhogen met 0,7% ) opbouw percentage afhankelijk van het inkomen uit arbeid, tot een maximum van 1764.
Tot zover, groet.