LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd, loonheffing mogelijkheden?

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
kimm27

Advies gevraagd, loonheffing mogelijkheden?

Ongelezen bericht door kimm27 »

Hallo,

Ik heb een vraagje over loonheffingskorting.

Op 7 juni heb ik mijn laatste werkdag bij mijn huidige werk i.v.m. 78 werkweken, bij een uitzendbureau moet je er dan uit. Hier heb ik de loonheffingskorting op ja staan. hier wordt ik dus niet gekort.

Ik loop gedurende de periode van 28 januari tot en met 14 juni stage.
Ik heb hier de loonheffing op nee staan, (hier wordt ik dus gekort) 350 euro stagevergoeding, netto krijg ik 190 euro. Het loon wordt altijd rond de 15de juni uitbetaald

Nu is mijn vraag, omdat mijn laatste werkdag bij het uitzendbureau op 7 juni is, (wordt uitbetaald op 11 juni) is het mogelijk om mijn laatste stagevergoeding die uitbetaald wordt op 15 juni de loonheffingskorting op JA te zetten, dus dat ik i.p.v. 190 euro 350 euro krijg en niet wordt gekort, (dit is een mooi extratje voor de vakantie)

Krijg ik hier problemen mee met de belasting of is dit wel mogelijk omdat ik vanaf 7 juni geen werk meer heb?

Ik hoop dat u mij begrijpt en mij kan helpen met een advies.

met vriendelijke groet,

Kim

Jantje7

Re: Advies gevraagd, loonheffing mogelijkheden?

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Of dit nog gewijzigd kan worden ligt aan de werkgever....
Maar helaas, omdat je gelijktijdig van 2 werkgevers inkomsten hebt ontvangen moet u begin 2014 aangifte inkomsten belasting doen. Het eventueel nu behaalde voordeel moet dan weer worden terug betaald. Mijn advies is dus niet doen.

Gesloten